צילום באדיבות עיריית ראשון לציון

המאבק בצואת הכלבים בראשון לציון: מתקני "שקי הקקי" חוזרים

במסגרת פיילוט יצטיידו חינם בעלי הכלבים בשקית על מנת לאסוף את צואת כלביהם

פורסם בתאריך: 6.8.19 13:02

שמים קץ לתופעת צואת כלבים ברחובות ראשון לציון. אילנית הרוש, מחזיקת תיק בריאות הציבור ויו"ר ועדת איכות הסביבה, יזמה פיילוט במסגרתו בעלי הכלבים מאחת השכונות בעיר יוכלו להצטייד בשקית על מנת לאסוף אחרי כלביהם.

"בשנים האחרונות אנחנו עדים לתלונות רבות של תושבים על צואת כלבים על מדרכות, פארקים וגני משחקים ברחבי העיר. רק בחודשים האחרונים הגיעו ללשכתי פניות רבות בנושא", מספרת הרוש שאף ערכה סיורים במספר שכונות בעקבות התלונות. "קיימות מספר דרכים לצמצם את התופעה, ביניהן הגברת האכיפה, חינוך התושבים, הגדלת שירותי הניקיון, אך גם אספקה של פתרונות מידיים לבעלי הכלבים, בדמות שקיות איסוף זמינות", היא מוסיפה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הרוש הדגישה כי בעבר התקינה העירייה, כחלק מקמפיין "הולכים על ראשון נקייה", מתקני "שקי-קקי", מחומר ממוחזר, אך אלו נאספו לאחר זמן קצר. "היו תושבים שרוקנו את השקיות מהמתקן ולקחו כמות חריגה, וכך לא נותרו עוד לאלו שהיו זקוקים לכך", עוד הוסיפה "במסגרת הפיילוט, נחשוב על פיתרון שיאפשר לתושבים לקחת רק שקית או שתיים, בהתאם לצורך המידי, על מנת שיינתן מענה אמיתי"

יצוין כי מתקנים דומים הוצבו בערים רבות, כגון פתח תקווה, כפר סבא ורמת השרון, והם זוכים להצלחה ולשיתוף פעולה מצד התושבים. על הפיילוט החדש תעבוד הרוש במשותף יחד עם חברת מועצת העיר קרן דנה, מחזיקת תיק איכות הסביבה. "אני מודה לחברתי קרן דנה שנרתמה לנושא, וכמובן, לראש העירייה רז קינסטליך, שאישר את הפיילוט ומתייחס לכך ברצינות הראויה", אומרת הרוש.

יפעת מאירובוץ', חברת מועצת העיר אמרה בתגובה כי "בשנת 2008 לאחר שליאל אבן זהר ואני הכנסנו את הנושא להסכם הקואליציוני עם דב צור נרכשו והותקנו למעלה מ- 500 תיבות "שקי קקי". לצערי הרב, התיבות הוסרו ועד היום אני לא יודעת מה עלה בגורלן, תמיד רציתי לדעת האם הן עדיין מאופסנות. כששאלתי מדוע הופסק הפרויקט נעניתי כי התושבים לוקחים יותר מדי שקיות, תירוץ שלא היה מקובל בעיני. אם עושים זאת בערים רבות בעולם, זה היה יכול לעבוד גם אצלנו בשילוב של תהליכי הסברה ואכיפה."

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסף

    שטויות.
    רק דוחות ומלחמה בלי פשרות.
    שקיות . הצחקתם אותי.
    זה טוב לפירסום.
    אתם בושה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר