צילום:מארק ניימן

בוגרי קורס טיס, בני העדה האתיופית מראשון לציון, נפגשו עם הנשיא: "פעם ראשונה שמישהו האמין בי"

הצעירים שעברו את הקורס במסגרת עמותת "יעלים", שבראשה עומד איזי כנען גם הוא מראשון לציון, סיפרו את סיפורם האישי הומרגש לנשיא ריבלין

פורסם בתאריך: 4.8.19 11:23

בשבוע שעבר התארחו בלשכת נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, מספר נערים מראשון לציון, בני העדה האתיופית, לאחר הוציאו רישיון טיס ולומדים את מקצועות התעופה, במסגרת פרויקט "טסים ומתגאים" של עמותת יעלים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


על רקע מחאת בני העדה האתיופית, הנשיא ריבלין אירח את הטייסים האזרחיים שעברו קורס טיס במסגרת פרויקט "טסים ומתגאים" של עמותת "יעלים", שבראשה עומד איזי כנען, תושב ראשון לציון.

במסגרת הפרויקט תלמידים יוצאי העדה האתיופית לומדים את מקצועות התעופה במטרה לקדם אותם, לחזק את ביטחונם האישי, לפתח בהם את המוטיבציה לשרת בצה"ל ולהמשיך ללמוד באקדמיה.

הצעירים הנרגשים סיפרו לנשיא על לימודי התעופה ובנוסף, המדריכים הרחיבו על הפרויקט, על המטרות ועל ההישגים הרבים אליהם הגיע בשמונה שנות קיומו.

במפגש השתתפו מנכ"ל העמותה איזי כנען, מדריכי העמותה וחניכי העמותה שסיימו את הכשרתם בקורס הטיס בימים אלו .בין המדריכים שהשתתפו היו: אל"מ דניאל שקי, טייס קרב; סא"ל יהודה ביין, טייס חיל האוויר; סא"ל גידי בן ארצי, טייס חיל האוויר; רס"ן לוי ספיבק, קצין טכני בטייסת קרב. בנוסף נכחו תא"ל צידון (צימל) אריה, שותף להצלחת העמותה, וכן אל"מ ישראל (איזי) כנען, מנהל ויו"ר העמותה בהתנדבות.

 

צילום: מארק ניימן

דצ'יו צ'נה שהשתתף בביקור, סיפר לנשיא על המפגש הראשון שלו עם איזי כנען, שלדבריו שינה את מסלול חייו: "אני ומשפחתי עלינו מאתיופיה ב-2003. שם לא למדנו עברית או קרוא וכתוב. במרכז הקליטה בארץ נכנסתי לבית ספר יסודי ועד התיכון הייתי ילד בעייתי, חסר משמעת ובעיקר חסר מוטיבציה. בכיתה י' נפגשתי לראשונה עם איזי, והוא אמר לי שבשביל לעבור את קורס הטיס ב'יעלים' אצטרך להשלים 5 יחידות פיזיקה, מתמטיקה ומחשבים. חשבתי שהוא צוחק. אבל לאט לאט הבנתי שאיזי סומך עליי לא רק שאעשה בגרות מלאה, אלא שגם אהיה טייס".

"זו הייתה הפעם הראשונה שמישהו האמין בי. הרגשתי שהמוטיבציה שלי השתנתה. התחלתי ללמוד לבגרויות במקביל למבחנים העיוניים לקורס טיס. אחרי מסלול מורכב סיימתי את קורס הטיס ובגרויות במלואן. איזי המשיך ודחף אותי להתקבל לעתודה ולסיים תואר ראשון, כך הגעתי למקום בו אני היום".

ד'ציו, משלים בימים אלה את לימודי התואר השני שלו, לאחר שסיים בהצלחה תואר ראשון בהנדסת חשמל ומשרת כעתודאי בחיל החימוש בצה"ל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר