צילום: יוסי פורטל

המציאות אחרי הריאליטי: הפייטן מרמת אליהו מגשים חלום

ארבע שנים אחרי שכבש לבבות בתוכנית "הפייטן", אופיר סולומון, בן 31 מראשון לציון, חובק אלבום ראשון

פורסם בתאריך: 26.7.19 10:08

"החלום שלי היה לשיר תמיד, לשמח אנשים ולקרב לבבות. הגאון מווילנה אמר שאם לא היתה תורה בעולם אז היתה שירה, משום ששירה היא הדרגה הרוחנית הכי גבוהה אחרי תורה". כך אומר אופיר סולומון, בן 31 מראשון לציון, אשר הוציא בימים אלה אלבום בכורה בשם "רגעים של אושר" לאחר ארבע שנות עבודה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


סולומון גדל ברמת אליהו והתחנך במוסדות דתיים וחרדיים, אבל החלום לשיר לא עזב אותו לאורך כל הדרך. לפני ארבע שנים הוא השתתף בתוכנית "הפייטן" בערוץ 20 וזכה במקום השני, ומאז נכנס לעולם המוזיקה באופן טוטלי ושקד על אלבום הבכורה שכל כך חיכה לו. 

בדרך הוא הופיע אצל ירון אילן, הפציע בתחנות רדיו שמיועדות לציבור הדתי וגם ברדיו לב המדינה, והיכולות הווקאליות שלו, של פייטן מבטן ומלידה, לא השאירו שום אוזן אדישה.

"מאז שאני זוכר את עצמי ילד, הייתי עם תוף מרים, שר לכל השכנות ובכל האירועים", מספר סולומון. "הייתי הזמיר של הבניין, וכולם אמרו שכשאגדל אהיה זמר. בכיתה ג' היית סולן בבית הספר, אחר כך אצל אסף נגל בראשון לציון, ומשם הפכתי לסולן הקבוע בבית העם ובמדרחוב".

סולומון לא הסתפק במתת האל שניחן בה והקפיד לטפח אותה לצד תחומים אחרים במוזיקה. "למדתי לנגן על מפוחית והשקעתי בפיתוח קול", הוא מספר, "כתלמיד ישיבה למדתי את המקמים שגם זה עזר לי ומיקצע אותי יותר. במבט לאחור, כל שלב קידם אותי למה שאני היום".

בשנות נעוריו השקיע סולומון בישיבה ובלימודים, אבל עדיין שימש חזן בתפילה בכל יום. עם תום לימודיו הגיע לתוכנית "הפייטן" שחיפשה את הפייטן הבא של בתי הכנסת.

התוכנית זכתה לרייטינג גבוה וסולומון סומן כאהוב השופטים, שמנו שמות מוכרים ומוערכים כמו דויד דאור, אביהו מדינה וקובי אפללו. אבל עם יד על הלב ומבלי להמעיט בערכם, מי שהכי ריגש אותו היה השופט יחיאל נהרי – דמות מודל וחיקוי עבור סולומון. 

"זה היה כבוד גדול להיות עם כל השופטים, אבל יחיאל נהרי זה האיש שגדלתי עליו. הוא הזמר האהוב עלי והוא המודל לחיקוי עבורי", מתוודה סולומון, "הוא מצליח לשחק עם הקול שלו הכי טוב שאני מכיר. גם יובל טייב, אברהים בטורקית, אום כולתום ויניב בן משיח מעולים בעיני. אחרי התוכנית הכל קרה הרבה יותר מהר. החלום לדיסק החל לקרום עור וגידים".

בינתיים, עד שייכבוש את הבמות הוא מתפרנס יפה מאירועים. "אפשר לעשות חופות, הופעות ועוד הרבה דברים שיש לציבור הדתי, אפילו למכור דיסקים שהציבור החרדי עדיין קונה, כי לא כולם משתמשים ביוטיוב מכל מיני סיבות".

מה דעתך על דואט עם זמר חילוני?

"זה יפה מאוד ובקרוב גם אני אעשה דואט כזה. בעיני זה יכול לעשות קידוש השם גדול, להגיע למאות אלפים של לבבות. השירה היא כוח אדיר שמגשר בין כל העולמות. בשירה יש רק אהבה, בלי מלחמות ובלי מגדרים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר