צילום: Edmund O'Connor shutterstock.com

גל חום קיצוני: 40 מעלות בראשון לציון בשעות הצהריים

שירותי הכבאות יצאו באזהרה מיוחדת לגבי מזג האוויר השרבי הצפוי היום, משרד הבריאות קורא לא לצאת החוצה לקראת טמפרטורת שיא לחודש יולי שצפויה בשעות הצהריים

פורסם בתאריך: 17.7.19 11:18

היום (רביעי) ייקבע שיא של מידות חום לחודש יולי לעשור האחרון. לפי נתוני השירות המטאורולוגי צפויה הטמפרטורה היום באזור בשעות הצהריים לזנק ל-39 מעלות בצל עם 60 אחוזי לחות.

זאת, כאשר בדרך כלל בימי הקיץ, טמפרטורת המקסימום בראשון לציון עומדת על 31 מעלות בקירוב. מדובר במזג אוויר קיצוני וחריג לעונה שכן שקעים שרביים מתרחשים בזמן עונות מעבר ולא בקיץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לקראת מזג האוויר הקיצוני פרסם משרד הבריאות אזהרה מפני גל החום הקיצוני שבה הוא קורא לציבור הרחב, לרבות חולים במחלות כרוניות וקשישים, להימנע מחשיפה לחום ולשמש וממאמץ גופני, להקפיד לשתות מים בכמויות גבוהות ולשהות במקומות קרירים.

בנוסף, מערך הכבאות נכנס אף הוא לכוננות מרבית. בשירותי הכיבוי פועלים להגביל את הבערת המדורות, גם לאחר סיום השרב, זאת בעקבות ריבוי מקרי השריפות אשר מתרחשים בזמן תקופת הקיץ.

מיום ראשון הקרוב ייכנס לתוקפו צו חדש של נציב הכבאות אשר יאסור על הדלקת מדורות בשטחים הפתוחים בתקופת הקיץ בין השעות שבע בבוקר לשמונה בערב. משמעות הדבר כי בכל האזורים שבהם קיים חורש טבעי לא תתאפשר כל פעילות המלווה בהדלקת אש כלשהי.

נציב הכבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי קיים הערכת מצב עם כלל המחוזות ועם גופי החירום והסיוע והנחה על תגבור כוחות מקסימלי של לוחמי אש, מתנדבים וחניכי הקורסים של המכללה הלאומית לכבאות והצלה. בכבאות והצלה לישראל קוראים להימנע לחלוטין מהדלקת אש בשל הסכנה להתפשטות שריפות העלולות לסכן חיים, רכוש וטבע.

מזג האוויר השרבי צפוי להימשך עד שעות אחר הצהריים, אז ייכנס בהדרגה אוויר קריר יותר אל האזור. מחר צפויה ירידה ניכרת במידות החום ועלייה באחוזי הלחות, וביום שישי ישרור בראשון לציון מזג אוויר רגיל לעונה המאופיין בלחות גבוהה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יאנוש

    היה מן הראוי לתת חופש על חשבון העיריה והקבלנים לכל עובדי הניקיון ביום כזה שהחום הכבד שורר בחוץ ראוי היה לתת להם חופש ולא כפי שראש העיר בהוראתו נתן הוראה לפנותם למקום מוצל … נו באמת יותר נכון היה עקב החום הקיצוני שכל עובדי העיריה העובדים בחוץ רוב שעות היום יצאו לחופש על חשבון העיריה כתבה נאה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר