בראשון לציון נערכים: אכיפת תקנות חדשות ל-5,000 רוכבי אופניים חשמליים

במקביל להסברה בקרב בני הנוער, נערכות הדרכות לפקחים. כל הפרטים על התקנות החדשות

פורסם בתאריך: 16.7.19 15:35

בראשון לציון נערכים לתקנות התעבורה החדשות בתחום האופניים והקורקינטים החשמליים. זאת, כאשר בעיר ישנם 5,000 אופניים חשמליים. בתוך כך, בחברה לביטחון ראשון לציון נערכים בהתאם, ומקיימים בימים אלה הדרכה לפקחים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


החודש נכנסו לתוקף תקנות תעבורה חדשות הנוגעות לאופניים וקורקינטים חשמליים. בין היתר נקבע כי חלה חובה על הרוכבים לעבור בחינת תיאוריה, להדביק מחזיר אור על הקסדה ונאסר עליהם לבצע שינויים במבנה האופניים החשמליים.

על פי התקנות החדשות הנהיגה מותרת רק למי שיש בידו רישיון נהיגה או שעשה מבחן תיאוריה לקבלת רישיון נהיגה. זאת, כאשר מגיל 15.5 ניתן לגשת ולהיבחן בבחינה הייעודית.

כמו כן, על רוכב האופניים לוודא כי האופניים שברשותו עומדים בתנאי השימוש של התווית המודבקת עליהם. בנוסף, חובה עליו להדביק פס מחזיר אור על הקסדה וחל איסור לבצע שינויים במבנה האופניים החשמליים.

גם בראשון לציון אזור הרכיבה המותר לאופניים חשמליים ולקורקינט חשמלי הוא על שביל המיועד לאופניים, ובהיעדר שביל – הנסיעה מותרת על הכביש. לעומת זאת, אזור הרכיבה לרכינוע ולקלנועית הוא על המדרכה ובמקום שלא ניתן במדרכה – על הכביש.

בחברה לבטחון נערכים בהתאם, מעדכנים את המסופונים ומקיימים הדרכה לפקחים. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "יש לנו אחריות לשלומם של הרוכבים ומנגד לשלום הציבור. אנו מקיימים הסברה ופעילויות רבות בנושא במערכת החינוך ובמקביל נחושים להמשיך עם פעילות האכיפה כדי לוודא שנעבור את הקיץ בשלום".

עיריית ראשון לציון היא מהרשויות הראשונות בישראל שהחלו את האכיפה על אופניים חשמליים בכניסות לתיכונים, לאחר תהליך הסברה ומינוי פקחים עירוניים.

תחילה נרשמו התראות ולאחר מכן נרשמו דו"חות, בעיקר בקרב בני נוער, על רכיבה במדרכה במקומות בהם קיימים מסלולי אופניים ייעודיים, דיבור בטלפון הנייד תוך כדי רכיבה או עם אוזניות, הרכבת אדם נוסף ועוד.

גובה הדו"חות שנרשמו נע בין 100 ל-250 שקל, ובחלק מהמקרים נקראו ההורים לקחת את האופניים החשמליים של ילדיהם.

במקביל, מטה הבטיחות בחברה לביטחון, בראשות ישראל סלע, מבצעים שורה של פעולות בקרב תלמידים וצעירים על מנת להכשיר ולהדריך לרכיבה נכונה. בין היתר, נערכו הדרכות וסדנאות בבתי הספר ומבצע לחריטת פרטי בני הנוער על האופניים במטרה להכנסת פרטי הרוכבים למאגר של החברה לביטחון והמשטרה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר