קבלת אות מספר תורה בביה"ס נווה חוף

הדתה במערכת החינוך? "לא שלחתי את בתי לטקס הסיום עקב כפייה דתית"

"נהגתי לחשוב שהדתה היא מעין תיאוריה, אבל כשמנסים לשכנע את הבת שלי שדרך החיים שלי היא שגויה, שאני כופרת, שאני לא יהודייה אמתית – כאן עובר הגבול", אמרה אמא לילדה בביה"ס מישור הנוף

פורסם בתאריך: 1.7.19 13:03

טקס סיום השנה של כיתה א' של בית הספר היסודי מישור הנוף נערך לפני כשבועיים אך בתה של חן לוי לא הגיעה אליו עקב הכפייה הדתית שהייתה, לדבריה, כיוון שהתלמידים קיבלו מלבד התעודה גם ספר תורה. "במסיבת קבלת ספר התורה הוחלט לעשות זאת יחד עם מסיבת הסיום וזאת היתה המתנה, היה לי מאוד שונה ומוזר שילד בכיתה א' ייקבל אות מספר תורה, (ילד מתחת לגיל מצוות יכול לרכוש אות אחת מבין מאות אלפי אותיות התורה עם הפנייה לפרשה ממנה לקוחה, ב"ל)  אבל קוראים הרבה דברים מוזרים בבית הספר, בעיני לאחד שני מסיבות של קבלת התורה ומסיבת סיום זה סוג של כפייה, אני לא שלחתי את הבת שלי לטקס הדתי הזה ולכן היא למעשה הפסידה את מסיבת הסיום", כתבה לוי הבוקר (שני) בפוסט בפייסבוק על המקרה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"עד ספטמבר האחרון, נהגתי לחשוב שהדתה היא מעין תיאוריה, קונספירטיבית אפילו, שניתן לשמוע עליה מדי פעם ברשתות החברתיות ובתכנית סאטירה. 'אז מה אם מדי פעם יש ציטוטים מהתנ"ך בספרי לימוד? גם אנחנו למדנו תנ"ך'. חוקי צניעות? זה בכלל קוד לבוש. הפרדה מגדרית? בסדר, יש קיצוניים", אמרה לוי.  עוד הוסיפה כי "תמיד הרגשתי שקיימת כפייה דתית בישראל, אבל הדתה במערכת החינוך? זה כבר מוגזם. הרי זה לא שיכולתי להעלות על הדעת שמדובר בתופעה אמתית, רק על סמך עדויות בודדות. ההבנה האמתית נפלה עלי כאשר חוויתי את זה על בשרי".

לוי המשיכה וכתבה כי "לא, אני לא מדברת על כל אותן הפעמים שבשיעור עברית הבת שלי למדה על סיפורי התנ"ך יותר משהיא למדה לקרוא ולכתוב. אני לא מדברת על הפעילויות אחה"צ של חב"ד בשכונה (החילונית להחריד) שלי. אני אפילו לא מדברת על הפעם שהבת שלי חזרה מבית הספר עם פתק קטן המזמין את האימהות להפרשת חלה בהנחיית שליחה של חב"ד. בפעמים האלו, שתקתי. אך הופתעתי לגלות שמספר פעמים בשנה מגיע רב לכיתה, ללמד את הילדים שיעורים על חגי ישראל, העזתי לשאול 'למה?' תשובות לא קיבלתי, לא מבית הספר, לא מהמנהלת". לוי טוענת כי אינה היחידה שהנושא מפריע לה אך להורים האחרים הרגשה שלא יוכלו לשנות דבר, "שאר ההורים אמרו שאני 'צודקת, ברמת העיקרון, אבל אנחנו עייפים, ולמי יש כח להתעסק בזה עכשיו', כתבה לוי. "התשובה היחידה שקיבלתי הגיעה מגוגל (עוד נקודה למדע!), כשהכותרת הייתה 'צבא השלוחים של חב"ד', והתמונה ליד הציגה את הכיתוב 'כובשים את הארץ'. כך מצאתי את קבוצת 'ראשון חופשית', והבנתי שאי אפשר להילחם לבד במערכת כל כך גדולה".

"כבר התרגלתי לכך שהבת שלי חוזרת מבית הספר ושואלת אותי 'למה אנחנו לא חוגגות חג מסויים באופן שאמרו בבית ספר שיהודים צריכים לחגוג?', כבר התרגלתי לסיפורים מבית הספר נוסח 'סיפרו לנו על רצח רבין, אמרו שהסיבה שאסור לרצוח היא שאלוהים מסתכל עלינו'. כבר התרגלתי לראות מתחת לבית שלי בחגים תהלוכות של חב"דניקים שאוספים אחריהם ילדים, כבר התרגלתי לפלייארים של חב"ד שהבת שלי מביאה מבית הספר. ובאופן כללי, אני מכירה את הלוגו של חב"ד הרבה יותר ממה שהייתי מעוניינת", הוסיפה לוי.

"כן, אני בוחרת את המאבקים שלי, משום שאחרת לא הייתי שורדת. אז אני מתעלמת, מחליקה. והפוסט הזה, ככל הנראה ימשוך אלי הרבה אש, אני מודעת לזה. אבל לא הייתי בוחרת להיחשף ככה, אם זה לא היה נושא כל כך כואב. אין לי דבר נגד דתיים, אין לי דבר נגד חרדים. השקפת עולמנו היא שונה במהותה, אך לשנינו יש מקום ואף חשיבות בעולם ובמדינה הזו. אבל כשנכנסים לי לבית, מתערבים לי בחיים ברובד הכי אישי ופרטי שניתן להעלות על הדעת, כשמנסים לשכנע את הבת שלי שדרך החיים שלי היא שגויה, שאני כופרת, שאני לא יהודייה אמתית (והרי הם אלו שיגדירו אותי) – כאן עובר הגבול", סיכמה לוי.

ראש מפעל השליחות של חב"ד בישראל, הרב יוסף אהרונוב, מסר כי "ספר התורה של ילדי ישראל, הוא ספר שנכתב על ידי חסידי חב"ד לזכותם ולביטחונם של כל ילדי ישראל ומאחד את הילדים – דתיים וחילונים, בנים ובנות, אשכנזים וספרדים, ללא יוצא מן הכלל. הרבי מליובאוויטש הוא שהחל ביוזמה לפני כ-40 שנים, וציין כי לרכישת אות 'אישית' בספר התורה סגולה להציל, להגן, ולהעניק ברכה והצלחה לילד או לילדה בכל מעשיהם. בספר תורה כ-305 אלף אותיות, כאשר כל ילד מקבל אות אחת בלבד בספר ההופכת להיות 'האות שלו,, והוא אף מקבל תעודה נאה המציינת את הפרשה בתורה שבו נמצאת האות. את האותיות יכולים לרכוש אך ורק ילדים מתחת לגיל מצוות, כך שבהחלט מדובר באירוע של 'הפליה מתקנת' לטובת הילדים. קיבלנו תגובות חמות ואוהדות על המיזם ואנו מביעים תמיהה רבה על כי יש הורה אחד או שניים שרגע לפני היציאה לחופש הגדול על שלל סכנותיו, אתגריו והתפילה של כולנו כי הילדים יעברו את הקיץ בשלום, יש מי שחלוקה בחינם חשוב לציין, לילדים של דבר הבסיסי ביותר של ערכינו עומד להם לרועץ או גורם לעקצוצים בכל הגוף. לא נתפלא אם לאותם הורים תהיה בעיה גם עם חלוקת תנ"ך בסיום כיתה ו' או בטקס ההשבעה של הטירונות בצה"ל." 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן  והיו הראשונים לדעת.

הפוסט של חן שלי בעמוד של ראשון חופשית (צילום מסך)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גדעון לוי

    להזכירך – את יהודייה במדינת ישראל.
    רוצה להתנהג כגוייה, אין בעיה חפשי לך מדינה נוצרית / מוסלמית / בודהיסטית. נראה אותך…
    בושה שאת בכלל כותבת את הפוסט הזה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דיייי עם התלונות
    נהיינו עם מזעזע.
    כל היום תלונו.
    למה המטוסים מרעישים
    למה מלמדים תורה
    למה אייל גולן חי
    יאלה זה רק ביגלל שמאפשרים לכם.
    יש הבדל בין להביע דעה במדינה דמוקרטית לבין לילחוץ על המיקלדת ולעשות שיימינג כל שניה.
    גועל

  3. משעמם לאנשים בחיים, במקום שתשמח שמכניסים קצת ערך מוסף

    תגידי משעמם לך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר