במקרה של מתקפת סייבר: האם יזרמו מים בברזים של תושבי העיר?

חברת מניב בראשון לציון, נבחרה להיות תאגיד המים הראשון בישראל שמתרגל מקרה של שיבוש מערכות המחשוב

פורסם בתאריך: 30.6.19 11:43

חברת המים מניב בראשון לציון קיימה תרגיל שדימה מתקפת סייבר על תשתיות המים, הניקוז והביוב בעיר. תרגיל שעבר בצלחה, כך מדווחת החברה, לאחר שצוות מניב הצליח להחזיר את השליטה על מערכות המחשוב השונות.

התרגיל נערך על רקע מתקפות הסייבר שעוברות חברות וגופים גדולים, דבר המהווה איום גם על מערכות המחשוב של תשתיות עירוניות ברחבי העולם.

בתוך כך, החליטה רשות המים הממשלתית ללמוד את הנושא, להכין נהלים לעיתות חירום, ולהכשיר את תאגידי המים להיערכות למשברים מסוג זה. מבין תאגידי המים בישראל, נבחרה חברת המים "מניב" מראשון לציון, להיות הראשונה שתתורגל תחת מתקפת סייבר. זאת, כאשר על בסיס תרגולת זו, תכתב תורת הלחימה ונוהלי החירום.

במסגרת התרגיל התמודדה מניב עם תרחיש של פגיעה במערכות השליטה והבקרה של המתקנים החיוניים, הגורמת לשיבוש חמור באספקת המים לתושבים, וגרימת נזק לתשתיות ולמערכות הביוב. כמו כן דימה התרגיל מצב שבו החלו לגלוש מי הביוב בעיר.

הצוות הצליח לתת מענה, באמצעות פריסת עובדי החברה בשטח והחזרת השליטה במערכות המחשוב השונות. מנהלים בכירים מרשות המים ציינו לשבח את התנהלות החברה ואת רמת המוכנות הגבוהה.

לאחר התרגיל מסרה מנכ"לית "מניב", סאלי לוי, כי "הבחירה בראשון לציון כחלוצה לביצוע תרגיל מסוג זה, מהווה הבעת אמון נוספת במוכנות שלנו לחירום, וביכולת של מניב להתמודד עם מצבים חדשים במציאות משתנה. שגרת יומנו יכולה להשתנות ברגע אחד. ניסיונות פגיעה מצד האקרים או גורמי טרור הם רק חלק משורה של אתגרים, אשר עלולים להביא לנזק לעיר בארץ ובעולם".

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מסר כי כל העת נעשות פעולות במערכת התקשוב העירונית על מנת לעמוד בפני התקפות ופריצות ברשת. "אני רואה חשיבות עליונה בשמירה על נתונים ומידע במערכת העירונית וכמובן על פרטיות התושבים", הוסיף קינסטליך.

מחזיקת תיק איכות הסביבה, חברת מועצת העיר קרן דנה, אמרה: "ביצוע תרגיל סייבר הוא הזדמנות לארגון לשפר את המענה לאיום הסייבר ולאשרר את האפקטיביות של הבקרות הקיימות. אני גאה בחברת המים מניב שמוכן לכל אירוע סייבר חריג. תודה לכל העוסקים במלאכה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר