ד"ר הדס כהן (צילום:ליאת סער-שוורץ) ואילנית הרוש (צילום: פוטו גדי)

מחזיקת תיק החינוך המיוחד יצאה נגד מצעד הגאווה בעיר. חברתה למועצה לא נשארה חייבת

בעקבות המצעד שנערך בראשון לציון מחלוקת קשה בין שתי חברות המועצה

פורסם בתאריך: 24.6.19 15:42

מצעד הגאווה שנערך בעיר ביום שישי האחרון גרר תגובות רבות של בעד ונגד שהובעו בעיקר ברשתות החברתיות. דווקא קולם של חברי המועצה הדתיים בראשון לציון נשמע פחות, מהלך שנעשה במודע. "אנחנו לא ניתן להם במה", הסביר הרב אריה כהן, "זה מה שהם מחפשים".

בין הדעות שבאו לידי ביטוי בלט פוסט שנוי במחלוקת של ד"ר הדס הכהן, מחזיקת תיק החינוך המיוחד ומספר שתיים במפלגת יש עתיד בעיר, שהצהירה כי היא אינה בעד מצעד הגאווה. "אז הכל טוב ויפה", כתבה הכהן, "ואני בעד סיוע, ויש לי גם חברים בסיעה ואני מכבדת ואוהבת כאדם, אך אני, כאשת חינוך, לא בעד מצעדים שכאלה ועוד ממוסדים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לדבריה, "לאנשי החינוך ולהורים המסר שלי הוא שיש לזכור שכל פעולה שאנו עושים, יש לה מסר והיא דוגמה וגם מתן לגיטימציה חברתית. האם אנו רוצים לעודד משפחות לעזרת גברים ועזרת נשים ולומר בפומבי כי זו חברת העתיד ואליה תשאפו? הייתי מצפה ממאות האנשים להגדיל ראש. להיות תכליתיים. לסמן מטרה ולקדם את הצרכים של קהילת הלהט"ב בשום שכל ובדרך חינוכית. כך לדוגמה: מחאה גרידא על טופסולוגיה מתאימה ברישום לבתי ספר. או מחאה/דרישה מהרשויות להדרכה של מנהלים ומורים לקבלה והתנהלות מול משפחות חד מיניות, ומחאה של מתן סעד נפשי למשפחות חד מיניות וילדיהן".

הפוסט גרר תגובות קשות. חברת המועצה אילנית הרוש ממרצ, מחזיקת תיק הלהט"בים, יצאה בפומבי נגד דבריה של הכהן וכתבה: "מצעד הגאווה והסובלנות בראשון לציון היה אירוע מכבד, מחאתי וחברתי וזכה להצלחה אדירה. צר לי שחברת מועצה, אשר נבחרה בין היתר על קולות קהילת הלהט"ב כחלק מהשתייכותה לרשימת יש עתיד, דווקא היא יצאה נגד מצעד הגאווה. אי אפשר פעם אחת לקרוא לקהילה להצביע עבורך ואז לצאת נגדה, כולל נגד פעילים מטעמה שיושבים יחד איתי בוועדת הלהט"ב העירונית והיו שותפים לתכנון המצעד".

הרוש כותבת עוד כי "הדס הכהן פותחת את הפוסט שלה באמירה ש'לא, לא הייתי שם'. אולי שם אכן טמונה הבעיה. היא פרסמה תמונה, לכאורה 'פרובוקטיבית', שהיא בכלל לא מהמצעד בראשון לציון. אם היתה באה למצעד או אפילו מציצה על ההפנינג מתוך בניין העירייה, היא היתה יכולה להתרשם מהמחאה החברתית החשובה, מהאמירות בעלות הערך שהושמעו בה. אני מזמינה את הדס לקחת חלק במצעד בשנה הבאה ולהיווכח בכך".

בנוגע לדבריה של הכהן כי תגיש הצעה להנהלה לתיקון טפסי ההרשמה במערכת החינוך על מנת שיפנו למגוון רחב של משפחות, מסרה הרוש כי הנושא נמצא זה מכבר בטיפולה מול גורמי מינהל החינוך בהמשך להחלטה שהתקבלה בוועדת הלהט"ב ובתיאום אנשי המקצוע הרלוונטיים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אזרח רענן

    הבנתם? רק בגלל שהם הצביעו לכן אילנית הרוש מהמרץ רוצה לחייב את כולם לסבול בגללם. מרצ הזה מכר את כולם תמורת מנדט. שמאלנים ימכרו גם את אמא שלהם.

  2. די לכפייה להטבית

    לא מפרסמים כאן שום תגובות. צנזור. זה דמוקרטיה וחופש הביטוי? רק להטבים מעניין אצכם. הם צביעו ולכן מגיעה להם מצעד? כל העיר הצביעה אבל נגד מצעד שלהם. למה לא מקבלים רצון של רוב העיר? דמוקרטיה זה שילטון של רוב העם. אבל שאלתם? היה משאל העם?

  3. ברווז במטבח

    המצעד הזה נוגד את כל הערכים המוסריים האנושיים, ועדיין הוא מצליח להשליט את עצמו על כלל האוכלוסייה הדוממת והמדממת

  4. 1

    הומוסקסואלים נרצחו על ידי הנאצים לצד יהודים.
    ההומוסקסואלים נרצחו בגלל שהיו הומוסקסואלים.
    מי שבוחר בהומופוביה, או להיות נגד הקהילה הלהט"בית, בוחר להיות דומה לנאצים. זה קל מאוד להתרחק מהדימוי שלהם, על ידי – המחסור בתכונה ההומופובית.

    אל תהיו נאצים ודומים לאנטישמים, כי הומופוביה היא אנטישמיות.

  5. ליאת

    איכ פשוט מזעזע שגם לכאן הם הגיעו
    כל מקום מצעד
    למה זה טוב?!

  6. אורטל

    הדס כהן עם דעותיה החשוכות צריכה להתפטר מיש עתיד שדוגלת בסובלנות כלפי להטבים…לא מבין למה יאיר לפיד לא מעיף אותה ממפלגתו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר