נמשכה עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד דורון אוזן על רקע מינויו ב"שרונים"

בתנועה שבו ועתרו לבג"צ נגד המינוי, בטענה שלאוזן היכרות מוקדמת עם הסיעה של השר שאחראי על תפקידו. זאת, לאחר שאוזן התפטר בעבר מהתפקיד בעקבות העתירה הראשונה

פורסם בתאריך: 24.6.19 12:28

שנתיים לאחר שהתנועה לאיכות השלטון עתרה נגד מנויו של חבר מועצת העיר ראשון לציון, דורון אוזן, כיו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ולבנייה "שרונים", שוב עולה שאלת מינויו של אוזן. זאת, בטענה כי לא דיווח על היכרות מוקדמת עם הסיעה של מי אחראי על התפקיד, שר האוצר משה כחלון.

אולם העתירה נגד מיניו של אוזן נדחתה. "עמדת בג"צ הייתה חד משמעית וסופית כי לא נפל כל פגם ו/או רבב בהליך המינוי שלי, אלא להיפך. אני נבחרתי על ידי ועדת מכרזים מקצועית לחלוטין, אשר בחנה את כישוריי וקבעה פה אחד כי אני המועמד הראוי", אומר אוזן.

אוזן, מונה לתפקיד לראשונה בספטמבר 2015. בפברואר 2017 הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ בדרישה לביטול מינויו של אוזן ולפתיחת בחקירה פלילית. זאת, בטענה כי שאוזן לא דיווח בתצהיר שהגיש על היכרות מוקדמת ופעילות במטה הבחירות של מפלגת "כולנו", בראשות שר האוצר, משה כחלון, שהוועדה נמצאת בתחום אחריותו. אלא שאוזן הכריז כי הוא מתפטר מתפקידו ולכן ההליך נעצר.

ואולם, מאז חזר אוזן, שוב הגיש מועמדות לתפקיד יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ולבנייה "שרונים" ושוב זכה במרכז. בעקבות כך עתרה שוב התנועה לאיכות השלטון נגד המינוי. זאת, בטענה כי בין אוזן לבין כחלון שאחראי לוועדה ישנה היכרות מוקדמת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בתוך כך הגישה שוב התנועה עתירה אלא שהיא נדחתה משום שלא נפתחה חקירה בנושא. "העתירה ראויה לחלוטין, מדובר בבן אדם שהסיבה היחידה שלא נפתחה חקירה פלילית נגדו, היא מכיוון שהוא התפטר מתפקידו", כך נמסר מהתנועה לאיכות השלטון, "אם הוא רוצה לשוב לתפקיד, מן הראוי שיפתחו בחקירה פלילית ושיבדקו את הדברים".

עוד נמסר כי "אנו טענו בבג"צ שדורון אוזן שיקר בתצהיר. אבל בית המשפט נזף בנו מפני שלא הייתה חקירה. אוזן טען שמדובר בטעות בתום לב. מנגד, אנחנו כאן טוענים כי אי אפשר לדעת אם אוזן שיקר או לא מפני שלא נפתחה חקירה. לצערנו, משכנו את העתירה אבל תשובות ברורות אין לנו".

בנוסף נמסר כי "נבקש להזכיר שמדובר בעתירה שנייה שהוגשה בעניינו של מר אוזן, כשבעתירה הראשונה שהוגשה קבע בית המשפט הישג לתנועה והורה למר אוזן וליו"ר ועדה נוסף להתפטר, לאחר שנתפס כשלא דיווח בתצהיר כפי הנדרש. השבוע קבע בג"ץ שמר אוזן שילם את חובו לאחר ההליך הראשון בבית המשפט, ועל כן קיבלנו את פסיקתו. התנועה תמשיך לדאוג למנהל התקין ולעקוב אחר הנושא של מינויים במגזר הציבורי כפי שעשתה במשך כל השנים".

בתגובה לדברים אמר אוזן: "עמדת בג״צ הייתה חד משמעית וסופית כי לא נפל כל פגם ו/או רבב בהליך המינוי שלי, אלא להיפך. אני נבחרתי על ידי ועדת מכרזים מקצועית לחלוטין, אשר בחנה את כישוריי וקבעה פה אחד כי אני המועמד הראוי ובפער מקצועי ניכר מכל המועמדים האחרים לתפקיד. התוצאה וחוות הדעת הרשימו מאוד את חבר השופטים".

עוד מסר אוזן: "לאחר שבית המשפט הסביר כי קרא את החומר, ובמהלך הדיון אף ציין שנראה לו שמדובר כאן ברדיפה אישית, קבעו השופטים כי אין כל בעיה עם המינוי, וכי המינוי ראוי, מקצועי ומרשים. עוד קבע בית המשפט כי בכוונתו לדחות את העתירה על הסף אם התנועה לא תמשוך את העתירה. התנועה לאיכות השלטון ביקשה לערוך התייעצות פנימית, חזרה לדיון לאחר כעשר דקות דקות והודיעה שהיא מקבלת את החלטת בית המשפט ומעדיפה למשוך את העתירה".

אוזן הוסיף כי "במהלך הבחירות המתחרים דאגו לפמפם בכל מדיה אפשרית את נושא הגשת העתירה, כדי לנסות ולפגוע בשמי הטוב, כאשר ידעו שאני רחוק מהדברים הללו ומוערך מאוד כיו"ר ועדה לתכנון מהגדולות בארץ, שהביא ועדה כושלת ובמשבר לועדה שירותית, חזקה מקצועית ושקופה. אני מברך על ההחלטה ושמח שהסיפור הזה מאחוריי. אמשיך לשרת את הציבור בתפקידי באופן המקצועי ביותר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. לילי

    די לרדוף את אוזן!
    עושה כת התפקיד במקצועיות ובשקיפות מלאה!
    מה יש לכם??

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שחרורו את השנאה . אוזן ראוי מאוד. קקות.
    אילן

  3. הילי ניב תושבת ראשון לציון בוגרת ש.ש. (שנת שרות)

    הצדק יצא לאור.
    לאורך כל הדרך המציבור בראשון האמין שאתה נקי כפיים מלבד עמה פוליטקאים שדאגו לפמפם בכל מדיעה שאתה אשם במשהו. הוכחת לאורך כל הדרך שאתה לא נרתע ומאמין בחפןתך ואכן בג"צ הודיע להם או שנדחה את העתירה או שתמשכו את העתירה וזה מה שנעשה כדי לא לחטוף הוצאות משפט.
    דורון אוזן עלה והצלח

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר