האב נפטר במפתיע – האם נותרה עם בנה ומתחננת לעזרה

"אף פעם לא פניתי לעזרה, אבל אין לי ברירה": לאחר שבעלה נפטר במפתיע, נותרה נטליה מחוסרת כל ביחד עם בנה על הרצף האוטיסטי

פורסם בתאריך: 23.6.19 15:24

רק לפני כחצי שנה עלו נטליה, בת ה-32 ובעלה אלכסנדר לומובה מאוקראינה ביחד עם בנם הנמצא על הרצף האוטיסטי. את מגוריהם הם קבעו בראשון לציון ולמדו באולפן עברית. בשל קשיי השפה ומכיוון שבנה עדיין לא שולב בגן, נטליה לא עבדה במקצועה כמנהלת חשבונות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אלא שלפני כשבועיים, בעת שהייתה בניתוח בבית חולים, נודע לה שבעלה נמצא ללא רוח חיים בחדר המדרגות. "רק התאוששתי מהניתוח ובישרו לי את הבשורה הקשה הזו", היא מספרת בכאב על הטרגדיה, "בעלי אלכסנדר ז"ל סיים חצי שנה של לימודים באולפן ובדיוק מצא עבודה. זה הלם וכאב שאי אפשר לתאר. אני בחלום רע – נשארנו לבד בעולם, רק אני ובני בן השש".

בני הזוג גרו בדירה ששכרו בעיר והתקיימו מסל קליטה שקיבלו. אך כעת, בעקבות מות הבעל, מחפשת נטליה דירה קטנה יותר בשכירות נמוכה כדי שתוכל לשאת בתשלום שכר הדירה. "אין לי שום דבר ששייך לי", היא מספרת, "בדירה ששכרנו הכל היה של בעל הדירה – מוצרי חשמל, ריהוט. אין לי כלום חוץ מהבגדים שלנו. אני לא יודעת במה להתחיל קודם ואיך בכלל מתחילים מכאן".

לומובה מספרת שאין לה שום מקור עזרה חיצוני. לדבריה, "אימא של בעלי ז"ל גרה רחוק בצפון, ההורים שלי הגיעו ללוויה וחוזרים בעוד כמה ימים לאוקראינה ואין לי שום עזרה או משפחה כאן. אף פעם לא פניתי לעזרה, אבל אין לי ברירה. ברווחה יודעים על המקרה ואני בקשר עם העובדת סוציאלית אבל זה לא מספיק".

מי שמסייעת לנטליה מאז שהגיעה לארץ זו יוליה אפשטיין מסיעת ראשונים בראשות סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, מקסים בביצקי. "עזרנו לנטליה ולאלכסנדר ז"ל עוד כשהגיעו לארץ כדי למלא טפסים ולרשום את הילד לגן ולכיתה א'", מספרת אפשטיין, "אנחנו גם אוספים לה כסף מהסיעה שלנו, וכל מי שיכול לעזור – תבוא עליו הברכה. מדובר באלמנה ללא משפחה, עם ילד בעל צרכים מיוחדים. זה מקרה מאוד מצער שזקוק להרבה עזרה – סלי מזון, בגדים לילד בן שש, ריהוט לבית, מציאת דירה זולה וקטנה בעיר, תרומה כספית".

לתרומות: יוליה אפשטיין, טל' 054-7508208

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יואל

    א היכן העזרה הסוציאלית ב שהעיריה תיתן לעמותות הרווחה תקציבים אפשר יהיה לעזור אך בוודאי ידאגו יש בעיר אנשים טובים שבוודאי שידאגו לה אך באמת עו"ס חייבת להיכנס לתמונה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר