מדוע נסגרה הכניסה הדרומית לחוף פלמחים?

רבים הופתעו לגלות שהכניסה לחוף הלא מוכרז נסגרה. זאת, כדי למנוע כניסת מתרחצים למקום ללא שירותי הצלה. אלא שיש מי שטוען שדווקא המצב החדש מסכן חיים

פורסם בתאריך: 23.6.19 12:52

בשבוע האחרון מבקרים רבים הופתעו לגלות ששער הכניסה לחוף סגור לתנועת כלי רכב. על השער נתלה שלט האוסר על כניסת רכבים ולאחר מספר ימים אף הוצבו אבנים גדולות שנועדו לחסום את התנועה לנהגים שיינסו למרות האיסור להיכנס מצידי השער. מדובר בחוף הדרומי שאינו מוכרז ופועל ללא פיקוח ושירותי הצלה.

חוף פלמחים הוא אחד המקומות הפופולאריים בפרט במהלך הקיץ, ולא מעט מתרחצים שהגיעו למקום תהו בנוגע לאיסור להיכנס עם הרכבים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הפעיל החברתי יוסף נעים, מספר כי בדיוק לפני שנה נערכה הפגנה כאשר ביקשו לסגור את הכניסה לחוף בדיוק באותו המקום. בעקבות המחאה וההפגנה המקום נפתח אולם רק לרכבי שטח.

"אף אחד לא יודע מי התקין את השער", אומר יוסף נעים, "כשאני התחלתי לברר אמרו שהייתה ועדה ושיש פרוטוקול של הדיון שבו הוחלט על כך, אבל לא ראיתי אותו למרות הבקשות שלי. בנוסף השער מהווה סיכון חיים. אם יקרה אסון לא תהיה שום גישה לצוותי ההצלה".

הכניסה לחוף פלמחים מתאפשרת דרך החניון, בעלות של 20 שקל. בחניון, יש לציין, אין גישה לרכבי הצלה. זאת, משום שהכניסה חסומה באבנים גדולות וכעת גם הכניסה השנייה חסומה.

"אנשים מחנים את המכוניות משני צידי השביל המאוד צר. הם לא אוהבים ללכת ברגל, ואז כל השביל צפוף ועמוס וכלי רכב לא יכולים לעבור. חוץ מזה המבקרים משאירים הרבה לכלוך על החוף, עושים מסיבות ולא שומרים על הניקיון, יכול להיות שהשער הוצב כדי למנוע את זה, כך או כך זו לא הדרך", מוסיף נעים.

נעים פנה במכתב לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין ולמנכ"ל רשות שמורת הטבע והגנים, לשאול גולדשטיין, בניסיון להבין מדוע הוצב השער. "מי יהיה אחראי שבמקרה של אירוע חבלני, פציעה, תאונה או טביעה, לא ניתן יהיה להעניק טיפול רפואי מציל חיים?".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה כי "פקחי הרשות חסמו באמצעות שער את דרך הגישה לכלי רכב לחוף הלא  מוכרז, דרומית לגן הלאומי פלמחים. חסימת הגישה לרכבים היא בתאום עם המשטרה והמועצה האזורית גן רווה, על מנת לסייע בשמירת הסדר הציבורי. החוף נשאר פתוח לרווחת הציבור למעבר ברגל, ובדגש על כך שמדובר בחוף לא מוכרז האסור לרחצה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חחחח ...עשו אותנו באצבע ?!

    ברור שזה הכסף לחניה בחניון "המסודר" …למי שלא מכיר את הכורכר…
    משלם את הכניסה אבל לא לחניה שלא שודרגה כבר שנים…אז על מה אני משלם בדיוק ?

  2. גיא

    במקרה היינו שם שבת שעברה,החוף מהמם ומסוכן מאוד,ולילדים בפרט.
    הבעיה שהחוף היה מלוכלך בטירוף ,אמנם היו כאלה שאספו את הזבל שלהם אבל היה המון שלא.וכנראה בגלל אנשים דוחים אלו כולם מפסידים.

  3. אודי

    מצויין אולי אם תתחילו ללכת ברגל , תמנעו את האסון הבא

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר