"הלב התרסק כשהיא פתחה את סל המזון והתחילה לאכול"

ביום ליאור הלפרין עובד במד"א ובערב מקדם את העמותה שהקים עם חבריו מהתיכון, שכיום מחלקת מאות חבילות מזון לצד הדרכה כלכלית למשפחות נזקקות

פורסם בתאריך: 22.6.19 10:50

חיידק הנתינה החל לדגור בליאור הלפרין, תושב ראשון לציון בן 28, כבר כשהיה נער. "הכל התחיל כשהייתי בן 16", הוא מספר, "גיסי לקח אותי לחלק חבילות מזון, ומשם קיבלתי השראה לאחר שנחשפתי לעוני ולמצוקה שבה חיים אנשים בישראל".

הלפרין מספר ש"האירוע השפיע עלי מאוד, והחלטתי להתחיל לחלק חבילות בעצמי כבר בגיל 17 בעיר מגורי, ראשון לציון. התחלתי מחבילה אחת למשפחה נזקקת, ועם הזמן הצלחתי לגייס חברים נוספים שסייעו לי. ככה מצאנו את עצמנו, חבורת תיכוניסטים צעירים, מחלקים בראש השנה ובפסח חבילות מזון ברחבי העיר עם המכוניות של ההורים".

כיום הלפרין הוא הרוח החיה מאחורי עמותת החבר'ה הטובים שנותנת מענה מיידי לכל מי שצריך, אשר צמחה מהימים ההם שבהם חילק מזון לנזקקים עם חבריו. בימים הוא עובד במד"א, וכמעט כל הזמן הפנוי שנותר לו מוקדש לעמותה, בניסיון להפוך את העולם למקום טוב יותר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


להלפרין היה ברור שאיזה מקצוע שלא יבחר להתפרנס ממנו – את העשייה למען החלשים הוא ממשיך בכל הכוח. "לאחר שחרורי מצה"ל, ומתפקידי מלא השליחות כלוחם בגולני, החלטתי להגדיל את פעילותנו", הוא מספר, "בכל שנה הצבתי רף חדש של גיוס תרומות ואריזת חבילות, וכך לאט לאט גדלנו".

לפני ארבע שנים, הפעילות הענפה והמתנדבים הרבים שהצטרפו למעשי החסד הובילו את הלפרין וחבריו למסד אותה במסגרת עמותה. "בשלב מסוים, בשנת 2015, פעילותנו הגיעה לממדים גדולים של מאות חבילות מזון בכל חג ויותר מ-100 מתנדבים", הוא מספר, "ואז החלטתי יחד עם יובל כהן, שותפי להנהלה הבכירה ויחד עם שאר חברי, למסד את הפעילות הכל כך חשובה הזו ולהקים עמותה".

כיום, עמותת החבר'ה הטובים פועלת בשני מישורים. במסגרת המסלול הראשון מחלקת העמותה מדי שנה יותר מ-1,000 חבילות מזון כמענה למצוקה מיידית, ואילו המסלול השני מתמקד בהדרכה כלכלית. לדברי הלפרין, העמותה פועלת במישורים שונים כדי להעניק לאוכלוסייה הנזקקת ידע חיוני לצורך מיצוי זכויות והתנהלות כלכלית נכונה, וזאת באמצעות פרסום והפצת הידע למשפחות כמו גם במפגשים.

"תרומות העמותה מגיעות בעיקר מתורמים פרטיים", מספר הלפרין, "שמחפשים לתרום לעמותה ערכית שפועלת באמת למען שיפור מצב הנזקקים בישראל ולהנחלת ערכים של נתינה וערבות הדדית".

ואיך אתם מחליטים למי להעניק?

"העמותה עובדת מול רשויות הרווחה שמפנה אליה את הנזקקים שצריכים עזרה כמו נתמך רשויות הרווחה שאינו מסוגל לדאוג לפרנסת משפחתו באופן מספיק. פרט לזה, חשוב לציין כי החלוקה מתבצעת באמצעות המכוניות הפרטיות של המתנדבים. באמת שאין לנו כל כוונה של רווח. יש פה נטו דאגה ורצון לעזור".

העשייה למען האחר גובה מהלפרין ומחבריו מחיר אישי, שאותו הם בוחרים לשלם מתוך שליחות. "לא פשוט לעבוד ולהתפרנס בכבוד וגם להיות אחראי על ארגון שזקוק לצוות הנהלה מעורב ומקצועי", הוא מתוודה, "מעט שעות הפנאי שלנו מוקדשות לעמותה ויש לנו המון עבודה מאחורי הקלעים. בהזדמנות זו אני קורא לכל בעל מקצוע רלוונטי שמעוניין להיות חלק מעשייה משמעותית עבור עם ישראל לפנות אלינו במייל. נשמח לכל עזרה".

ספר על מקרה מיוחד שנחרט בזיכרונך.

"זה קרה באחד מסיורי הלילה. כל זוג מתנדבים קיבל שק מלא בגדים חמים, שק שינה ואוכל, ויצא לפי חלוקת אזורים מוגדרת לחלק את הציוד לדרי הרחוב. גם אני יצאתי יחד עם יובל ומור ממנהלי העמותה לחלק ברחבי העיר. באחת הסמטאות בדרום תל אביב פגשתי בשלומי, גבר בשנות ה-50 המוקדמות שלו שהיה אחד המתנדבים היותר פעילים שלנו, משוחח עם אשה ישובה על הרצפה".

"התקרבתי למקום כי הבנתי שדבר מה מתרחש שם, וכשהגעתי ראיתי את שלומי מנסה לשכנע בחורה יפהפייה בת 19, מסוממת למחצה, שרגע לפני ניגש אליה אדם שהציע לה כסף תמורת יחסי מין – לקחת את החבילה שהבאנו לה. היא סירבה. שלומי לא התייאש וירד על ברכיו כדי להיות בגובה העיניים של הבחורה, דיבר אליה כאב לבתו, והצליח לשכנע אותה לקחת את החבילה. הלכנו משם עם לבבות מרוסקים. בדרך חזרה לאוטו הסתכלתי אחורה לראות אם היא פותחת את החבילה וראיתי אותה דבר ראשון אוכלת מהאוכל שהיה בה. זה היה אחד הרגעים הקשים שהיו לי בעמותה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר