מאבק נגד פרויקט בנייה שיוסיף 1,200 דירות בנווה חוף

"אם התוכנית תצא לפועל, הנזק לשכונות הסמוכות יהיה גדול", אומר חבר המועצה ותושב השכונה איתי מתיתיהו

פורסם בתאריך: 20.6.19 12:02

התושבים ובאי חוף הים בראשון לציון הופתעו לגלות באחרונה אתר בנייה במרחק של פחות מ-300 מטרים מקו המים. לאחר בדיקה התברר כי מדובר בפרויקט ענק לבניית 1,200 יחידות דיור בשכונת נווה חוף. בתוך כך מתכוונים התושבים להילחם בפרויקט וטוענים כי כבר היום הם סובלים מעומסי תנועה כבדים בכניסה וביציאה מהשכונה וממצוקת חנייה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בינתיים, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון, מקסים בביצקי וסגן ראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים והנוער, איתי מתיתיהו, הביעו תמיכה במאבק התושבים ואף חתמו על עצומה לתיקון חוק הגנת החופים. מדובר בחוק שאושר בשנת 2004 לפיו חל איסור על בנייה בחופי ישראל במרחק של 300 מטרים מקו החוף. יחד עם זאת, החוק מאפשר בנייה של תוכניות שאושרו לפני שהחוק אושר.

"אנו מובילים את העצומה ואת המאבק", אומר מתיתיהו, שמתגורר בשכונה, "אנחנו מבינים שמדובר בקרקע פרטית ויקרה, ובתוכניות שאושרו עוד בשנות ה-90. אם תוכנית זו תצא לפועל, הנזק לשכונות הסמוכות יהיה גדול".

מתיתיהו גם פנה לעמותת "אדם טבע ודין" אשר מקדמת מאבקים חוקיים ומשפטיים בנושאים סביבתיים שונים. "היחיד שיכול לסייע לנו הוא בית המשפט שיכול למנוע מהיזם לבנות, עד שיימצא מענה מבחינת התשתית והתחבורה. מדובר ב-1,200 יחידות דיור וכבר היום תושבי השכונה סובלים מפקקים", מוסיף מתיתיהו.

ראש תחום תכנון בעמותת "אדם טבע ודין", יעל דורי, מסרה כי "התוכנית נמצאת אצלנו ברשימת התכניות הישנות, טרום חוק החופים, והיא אחת הבעייתיות. הזכויות שמקנה התכנית הזו הן של שלושה מבני ענק בקדמת החוף, בני 9 קומות. גם השלביות שמופיעה בתכנית אינה מאפשרת ביטול שלה".

וכך למעשה, ממליצה דורי לנסות ולפעול בדרכים אחרות כדי למנוע את הבניה במיקום הנוכחי. "הדבר היחיד שניתן לחשוב עליו בכיוון של ביטול או הרחקת הבניה המאסיבית מהחוף הוא קידום תכנית חדשה, שמניידת את הזכויות מזרחה. אולי למגרשי החניה הגדולים ששם או בכלל למקום אחר בעיר", מסכמת דורי.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר