צילום: שגיא פלדמן

שריפה באסף הרופא: גג האסבסט התלקח והעובדים פונו

בשריפה שפרצה בחג השבועות במרכז הרפואי, התלקח גג העשוי אסבסט. האזור פונה וגודר

פורסם בתאריך: 13.6.19 17:38

שריפה פרצה ביום ראשון בשעות הבוקר במהלך חג השבועות במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא. שני חדרים שנמצאים בתוך צריף החלו להתלקח ושרפו את הגג אשר עשוי אסבסט.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מיד עם פריצת השרפה, הוזעקו למקום כוחות כיבוי אש. שישה צוותים שהגיעו החלו בפעולות הכיבוי. בנוסף לכך, הם הרטיבו את הגג העשוי אסבסט ולאחר מכן גידרו את המקום.

הגג היה עשוי מאסבסט, חומר חזק במיוחד ששולב בתהליך בניית המבנה לצרכי בידוד חום או רעש. החומר אינו מסוכן כשהוא במצבו התקין, אמנם בעת דליקה או פירוק משתחררים לאוויר סיבי האסבסט, אשר שאיפתם מסוכנת לבריאות.

דובר כיבוי אש במחוז המרכז, אורן שישיצקי מסביר כי "האסבסט הוא חומר שמחולל סרטן. בשלב השריפה ערכו את פעולות הכיבוי והרטיבו את האסבסט בכדי למנוע ממנו להפוך לאבקה ולהתפזר. לאחר מכן השטח נסגר, גודר ושולט כדי שלא יהיו שם אנשים וזה הועבר לטיפול של המשרד לאיכות הסביבה ובית החולים. זאת על מנת להביא צוותים מקצועיים שיפנו אותו בצורה מסודרת ולמנוע ממנו להתפזר באוויר".

מהמרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא נמסר בתגובה: "בעקבות קצר חשמלי באחד ממכשירי החשמל, התלקחו שני חדרים בתוך צריף אשר הגג שלו עשוי מאסבסט. כוחות הביטחון, הכיבוי וההצלה הגיעו למקום בתוך דקות ספורות. משרד הבריאות והמשרד לאיכות הסביבה הוכנסו לתמונה באופן מיידי ויחד בשיתוף פעולה הוחלט על גידור הצריף בטווח 50 מטרים, לטובת בריאות העובדים והמטופלים".

עוד נמסר בתגובה כי "עובדים אשר עבדו בסמוך, הועברו למחלקות מרוחקת מטווח הסכנה. כעת, הוסרו המחסומים באזור ורק הצריף עצמו שהתלקח- מגודר ואינו ניתן עוד לשימוש. הנהלת בית החולים נמצאת בקשר רציף עם המשרד לאיכות הסביבה ומשרד הבריאות לגבי המשך הטיפול והמעקב בנושא. היא תעשה ככל יכולתה בכדי לשמור על בריאות ובטיחות המטופלים והעובדים גם יחד במרכז הרפואי שמיר".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בית חולי – גגות אסבסט… מה עוד לא היה לנו…

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר