השטח, המתקנים והמסעדות: מה באמת יכלול החוף הדתי?

אחרי הוויכוחים, השמועות, הסערה וההתלהמות מצד החילונים והדתיים סביב החוף הנפרד: "השקמה ראשון לציון" עושה לכם סדר

פורסם בתאריך: 5.6.19 12:46

"סערה בכוס מים", כך מגדיר המשנה לראש העיר ומחזיק תיק החופים, עידן מזרחי, את המחלוקת ברשתות החברתיות סביב נושא הגדלת החוף הנפרד לציבור הדתי. מזרחי מכחיש כי קיימת כוונה כזאת, ואילו מנגד סגן ראש העיר מסיעת ש"ס, הרב אריה כהן, טוען בתוקף כי יש כוונה להרחיב את החוף בכ-40 מטרים. לטענת כהן מדובר בהבטחה שניתנה עוד מתקופתו של ראש העיר היוצא, דב צור.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לאחרונה החל הרב כהן להעלות פוסטים ברשתות החברתיות, שבהם הוא מצהיר כי החוף הנפרד לציבור הדתי צפוי להתרחב ב-40 מטרים נוספים. הצהרותיו עוררו סערה, ורבים מהגולשים הביעו ביקורת על כך על רקע הצפיפות ברצועת החוף בראשון לציון.

כמו כן, תושבים רבים פנו למזרחי בנושא. "לאחרונה נחשפתי להמון תגובות לאחר שחברי, סגן ראש העיר הרב אריה כהן, העלה פוסט לא נכון ולא מדוייק על רצועת חוף הדתיים", מבהיר מזרחי "רצועת החוף בראשון היא באורך של כקילומטר.  לפני שלוש שנים קיבלנו 150 מטר נוספים, על חשבון הבסיס הצבאי. כחלק מהשינויים שעשינו בחוף העברנו את חוף הדתיים מהחוף הצפוני לחוף הדרומי. בחוף הצפוני הקמנו את חוף הגולשים עם מועדון גלישה מפואר, שמשתרע על 250 מטר. חוף הדתיים, לאחר שעבר לחוף הדרומי, מונה כ-110 מטר שהם כ-10 אחוז מהחוף. אנו מתאימים את עצמו לכלל האוכלוסיה בעיר".

מזרחי מוסיף כי "חוף הדתיים לא גדל בסנטימטר אחד בשלוש שנים האחרונות ולא יוגדל על חשבון החופים האחרים. מה שכן, בגלל שהחוף חדש ואין שירותי חוף, עבדנו על תכנון ותקציב שבקיץ הבא כבר ייצא לפועל".

לדברי מזרחי שיפוץ החוף יכלולן הצבת מתקנים, שירותים ומקלחות, הצללה וחדר למתן עזרה ראשונה. "כמו שכלל הציבור מקבל גם הציבור הדתי יקבל כמו כולם. אני מבין שיש מי שרוצה להראות עשייה לאנשים שהצביעו לו, אבל המידע לא מדויק, בלשון המעטה", מסכם מזרחי.

מנגד, גם הרב כהן מבקש להבהיר כי דבריו הוצאו מהקשרם. "החוף גדל לפני שלוש שנים, כשהעברנו אותו מהצד הצפוני לדרומי, מ-75 ל-110 מטר. אבל לא אמרתי שזה על חשבון הבסיס הצבאי", אומר הרב כהן, "כן אמרתי שהוא גדל ושהוא יעבור שיפוץ, יהיה מסודר ויכלול את כל השירותים למען הציבור הדתי. אני מעריך את עידן מזרחי ואת פעילותו למען החופים. גם אני פועל יחד איתו למען הציבור שלי. בשנה הבאה נוכל ליהנות מחוף ים מסודר שיכלול גם קיוסקים ומסעדות כשרות. כפי שכל הציבור מקבל, גם לציבור החרדי ניתן את חוויה עם הנאה מקסימלית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר