מורה בבית ספר. shutterstock.com / stockfour

משבר הצהרונים: בגנים יכולים להיות רגועים – בעיה בבתי הספר

בעקבות ההחלטה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות נוספות, מעלים הורים רבים חשש לגבי הצהרונים בבתי הספר

פורסם בתאריך: 4.6.19 12:21

לקראת סיום שנת הלימודים התשע"ט נותר סימן שאלה גדול בעניין הצהרונים בבתי הספר בשנת הלימודים הבאה לכיתות א' עד ג'. תקציב הצהרונים היה מתוכנן לעבור לרשויות המקומיות אבל נדחה עקב פיזור הכנסת והליכה לבחירות נוספות בספטמבר. בעקבות הפרסומים הורים רבים חוששים שלא יהיה להם ולילדיהם מענה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הצהרונים בבתי הספר לכיתות א' עד ג' אמורים להקל על ההורים. תוכנית "ניצנים" נותנת מענה ליום לימודים ארוך ו"בית הספר של הקיץ" נותן מענה לשלושה שבועות נוספים במחיר מסובסד להורים ביחס לקייטנות הפרטיות האחרות. עם זאת, בעקבות ההליכה לבחירות נוספות, תקציב הצהרונים יקבע רק עם הרכבת הממשלה הבאה שתהיה ככול הנראה בחודש ינואר. המשמעות היא שלהורים לא יהיה מענה לצהרונים בבתי הספר בתחילת השנה, ומסתמן כי הם יצטרכו לדאוג לחלופות בעצמם.

"בצהרונים של גני הילדים אין כל בעיה כי הם לא מסובסדים על ידי המדינה ולכן הם יימשכו כרגיל", אומרת מ"מ ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, עו"ד ליאל אבן-זהר. ואולם, ייתכן ותתעורר בעיה בצהרונים לכיתות א'-ג', זאת משום שהם מסובסדים על ידי העירייה. מדובר בתוכנית "ניצנים" – יום לימודים ארוך לכיתות א'-ב' עד לשעה 16:30 או 17:00 (בהתאם לרשות). במקרה שלא יועברו תקציבים מטעם הממשלה, תיבחן האפשרות שההורים ישלמו עבורם ותיבדק אפשרות להשתתפות מצד העירייה, אך לא סבסוד מלא. לא מן הנמנע כי בראשון לציון, כמו ברשויות רבות נוספות, ייאלצו לבטל את התוכנית.

כיום תוכנית "ניצנים" בבתי הספר, שאותה מסבסדת הממשלה באופן מלא, מאפשרת כאמור יום לימודים ארוך, וכוללת ארוחת צהריים. אבן-זהר ציינה כי אם ההורים יבקשו להפעיל תוכנית דומה לתוכנית "ניצנים", העירייה תבחן את הדברים.

רוני עקירב, יו"ר וועד ההורים מסר בתגובה: "הבעיה היא ארצית. רגע נערכים דיונים בפורום ועדי ההורים הארצי כיצד יש לנהוג. להערכתי אם מנכ"ל משרד החינוך באמת יתאמץ ניתן יהיה למצוא פתרון זמני למימון כל עלויות הצהרונים ותכנית 'ניצנים' בשנה הבאה. כרואה חשבון אני יודע שתמיד אפשר למצוא דרך ביניים למימון סעיף כספי. בעיית תשלומי ההורים יותר מורכבת אך לא דחופה. טיולים ופעילויות סל תרבות למיניהם יכולות להדחה לא יקרה שום דבר. במקרה הגרוע יהיו פחות פעילויות בשנה הבאה ותשלומי ההורים יצומצמו בהתאם. בינתיים אני קורא לכל מנהלי בתי הספר לא לתכנן שום פעילות הכרוכה בכסף לפני נובמבר שרק אז צפוי להיות מאושר חוזר התשלומים הארצי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר