אסף דעבול. צילום: קומיוניקה
אסף דעבול. צילום: קומיוניקה

אסף דעבול יוצא נגד חוק החסינות וקורא לנתניהו: "אסור לפגוע בשלטון החוק"

המשנה לראש העירייה וחבר הליכוד, אסף דעבול מתבטא היום בחריפות כנגד חוק החסינות שמקדם ראש הממשלה בכנסת

פורסם בתאריך: 20.5.19 19:40

אסף דעבול, המשנה לראש עיריית ראשון לציון, יצא היום (שני) כנגד חוק החסינות שמקדם בימים אלה ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, הביע דעבול ביקורת קשה כלפי חוק החסינות "שיסייע לנתניהו להתחמק מהתמודדות מכתב אישום או מהשימוע", כלשונו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


חוק החסינות קבע, עד לתיקונו בשנת 2005, כי שרים וחברי כנסת יהיו חסינים מפני העמדה לדין פלילי באופן אוטומטי. על פי החוק, במידה והיועץ המשפטי לממשלה מחליט שכן להגיש כתב אישום נגד שר או חבר כנסת, יהיה צורך לבצע הצבעה בכנסת בכדי להסיר את חסינותו. בשנת 2005 שונה החוק, אולם כעת מנסים בליכוד להחזירו כך שכל חבר כנסת ושר יהיו מוגנים בחסינות אוטמטית.

אסף דעבול, איש מפלגת הליכוד במשך שנים רבות, אשר היה גם חבר מרכז ליכוד, יצא היום בדרישה לראש הממשלה נתניהו ולחברי הכנסת מהליכוד, לעצור את המהלכים לקידום החוק. "אסור לפגוע בשלטון החוק. ראש הממשלה וחברי הכנסת הינם ככל האדם בסוגית החוק. אסור לפגוע בשיווין בין נבחרי העם לתושבי המדינה בסוגיה זו", כותב דעבול.

דעבול מוסיף כי "בחרתי ליכוד ואף שכנעתי אנשים רבים לעשות זאת. נתניהו הוא ראש ממשלה מצוין ואין לי ספק שהוא יעבור את השימוע אצל היועמ"ש בהצלחה רבה כפי שאמר". אולם, במידה שיובילו מהלכים להעברת חוק החסינות אפעל בכל כוחי כנגד ואף אצא להפגנות. אני תקווה ואמונה שנתניהו שאני מכבד ומעריך מאוד (ביבי ושרה יעידו על הקרבה בנינו לאורך כל השנים וכמה סייעתי לו משנת '96 כשערכתי את הכנס הגדול ביותר כ-2500 איש ועד מינויו לשר האוצר, ללא בקשה ו/או קבלת דבר) יעצור את המגמה הזו ויצא בקריאה לעם שהוא לא יתן יד לכך".

"אינני שמאלן", מספר דעבול "אני איש ליכוד כל חיי, ואני בעד שלטון החוק מעל הכל, יש לנו מדינה אחת, אני בטוח שיתקפו אותי כל מיני ליכודניקים אבל אני עם האמת שלי".

לדעתך יעבור חוק החסינות?

"כשתקום מחאה ושעוד אנשים כמוני יקומו ויאמרו את דברם ויצאו להפגין אם צריך, אז זה לא יעבור. אני בכלל מקווה שראש הממשלה יצא בהודעה תוך שבוע ימים ויבטל זאת מעצמו. לפני הבחירות האמנתי לו כשאמר שהוא יגיע ליועץ המשפטי והכל יתמסמס. בזכות זה שכנעתי בני משפחה, חברים ופעילים שלי להצביע ליכוד. הרבה מהם לא רצו אבל סמכו עלי, אז עכשיו יגידו שאני שקרן? אני לא מוכן לכך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עדי

    תפסיק להתלקק על הישבן של השמאל הם לעולם לא יקבלו לשורותיהם אחד כמוך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר