אז מי השחית את שלטי החוצות עם גל גדות? בש"ס מצאו את האשמות

אחרי שדמותה של וונדר וומן הישראלית נמחקה משלט הפרסום, יצאו נציגי החרדים והחילונים בראשון לציון לעוד סיבוב של האשמות הדדיות

פורסם בתאריך: 20.5.19 16:01

ביום שישי הושחתו בראשון לציון שני שלטי חוצות של פרסומת לחברת הוט בכיכובה של גל גדות אשר הוצבו סמוך לקניון הזהב וליד חניון הסינמה סיטי. תושבים שנסעו בשישי ובשבת בקרבת המקומות הללו היו עדים לשלטים אשר נצבעו בלבן, ורבים מהם הביעו את זעמם על כך.

לאחר המקרה מצאה עצמה אילנית הרוש, חברת מועצת העיר וראש סיעת מרצ בראשון לציון, יוצאת להגנתה של גל גדות, וונדר וומן בכבודה ובעצמה, ובתוך כך גם להגנת כבודן, מעמדן וזכויותיהן של הנשים בכלל. הרוש יצאה בגינוי פומבי חריף על השחתת שלטי הפרסומת בכיכובה של גדות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בשיחה עם "השקמה ראשון" מספרת הרוש כי משעות הערב ביום שישי החל לזרום אליה שטף של פניות מתושבות ותושבים זועמים בעניין. "ביום שישי בערב ובשבת בבוקר קיבלתי פניות המבקשות את התערבותי בעניין שלט חוצות הניצב ברחוב אברהם בר בעיר שבו הושחתו פניה וגופה של השחקנית גל גדות, אייקון תרבות וסמל המאבק הפמיניסטי העולמי", אמרה. אחת הפונות אל חברת המועצה בקריאה להתערבות מיידית בנושא היא רונה שהם, חברת מפלגת מרצ, ממובילות הקול הפמיניסטי בסניף מרצ ראשון לציון.

לדבריה של הרוש, "אני רואה בחומרה כל אקט נפשע של פגיעה ברכוש. נוסף על כך, עקב העובדה שבכל המקרים אין המדובר בהשחתה כוללת של כל תוכן השלט אלא בהסוואת דמותה של השחקנית בלבד, עולה הרושם שמדובר בביטוי נוסף של הדרת נשים מהמרחב הציבורי, ועל כך אני מוחה באופן נחרץ. מדובר בתופעה שאיננה יכולה להתקיים במדינה דמוקרטית, תופעה שראויה לכל גינוי, ובכוונתי לפעול למיגורה בעירנו".

הרוש מסרה עוד כי "את כל פרטי המקרה הידועים לי העברתי לטיפולם של גורמי אכיפת החוק. אני סמוכה ובטוחה שגורמי האכיפה הרלוונטיים יעשו כל שיוכלו כדי לאתר את הגורמים הנפשעים שהשחיתו רכוש ועברו על החוק במטרה לקדם בכוחנות ובאלימות את האג'נדה הפסולה שלהם, שאיננה תואמת את עקרונות השוויון, החופש והדמוקרטיה שעליהם נוסדה מדינת ישראל".

לעומתה, סגן ראש העיר, הרב אריה כהן מש"ס, חושב שאם מישהו השחית את השלט זו דווקא אישה מארגון הנשים. "הן אלה שמשחיתות כדי שלא יראו את גופן", הוא טוען. לדבריו, "בראשון לציון אין ציבור קיצוני קנאי-דתי שיעשה דבר כזה. מתלוננים יש תמיד שמתקשרים אלי ומספרים על תמונות לא צנועות, אבל בתכלס האמיתי אני לא רואה אף אדם שילך וישחית תמונה כזו. לעניות דעתי אני שומע תלונות מהציבור דווקא בצד השני, של ארגון הנשים הפמיניסטיות, שקנאיות לכך שנשים מפקירות את גופן בשלטי חוצות. אין מצב שמישהו מהציבור הדתי יעשה זאת".

מ"ראשון חופשית" נמסר כי הקבוצה "מביעה שאט נפש מהשחתת פניה של גל גדות ומכך שבשנת 2019 עדיין לא ברור שנשים יכולות להופיע על שלטי פרסומת, ללבוש מה שהן רוצות או לשהות בכלל במרחב בציבורי. המקרה המצער הזה מצטרף למקרים ברחבי הארץ שבהן נשים לא מורשות לעלות על אוטובוס בגלל מכנסיים קצרים, ילדות לא יכולות להגיע במכנסיים קצרים לבית הספר, ילדה מורדת מהבמה ביום העצמאות כי התכוונה לשיר, חיילים מפנים גבם למדריכות כושר בצבא ונוספים. לצערנו, התופעה המכוערת הזו מגיעה גם לראשון לציון, ואנו קוראים לכל מי שהנושא חשוב לו לשלב ידיים איתנו ועם אחרים במאבק בתופעה הקשה והאלימה הזו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נטלי

    כל הכבוד לאילנית הרוש, חייבים לברר מי אחראי על המעשה הברברי ולעצור את התופעה המכוערת פעם ולתמיד.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אני מצטרפת לפרגון לאילנית. צריך להעצים את הקול של נשים במועצת העיר כדי שדברים כאלה לא יקרו. איך עוד לא תפסו את המפגעים כשיש מצלמות בכל רחבי העיר וכשזה קרה גם בעיר סמוכה????? איך?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר