צילום: Yuval Cohen Drones / shutterstock.com
צילום: Yuval Cohen Drones / shutterstock.com

בעקבות העומסים: עיריית ראשון לציון בדרך להרחבת החופים

מצוקת הגישה לחוף ראשון לציון הגיעה אתמול לשיאה והדרכים נחסמו. כעת מציעה העירייה פתרון מפתיע

פורסם בתאריך: 19.5.19 15:16

מצוקת הגישה לחוף הים בראשון לציון בחודשי הקיץ ידועה, אולם אתמול, יום שבת, עם פתיחת עונת הרחצה, כבר נתגלו סימנים ראשונים של מצוקה – באמצע היום הודיעה המשטרה כי כל דרכי הגישה לחוף הים בעיר סגורות בשל עומס של מבקרים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"החוף בראשון לציון הוא באורך של קילומטר בלבד ותראה כמה אנשים מגיעים אליו. היה יום חם, מתאים בדיוק לים, והתושבים גדשו את החוף שלנו", מספר ל"השקמה ראשון לציון" עידן מזרחי, מחזיק תיק החופים והאגמים בעירייה. לדבריו, "בשנים שעברו השתמשנו באדמות כורכר ליד החופים לחניה, אבל עכשיו בעלי הקרקע החליטו לבנות עליהם ואנחנו לא יכולים לעשות יותר מדי נגד זה כיוון שהקרקעות הן בבעלות פרטית".

 

ומה בכל זאת אתם מתכננים לעשות?

"נכון לעכשיו אנחנו מנסים להשיג קילומטרים נוספים לרצועת החוף שיהיו שייכים לראשון לציון דרך משרד הביטחון בחלק הדרומי של החוף. כמו כן, מקום נוסף בחלק הצפוני של החוף שגובל בבת ים. ברגע שיהיה לנו יותר מקום, יתווספו מקומות חניה ויהיה יותר שטח לתושבים. אנחנו במשא ומתן עם משרד הביטחון ועיריית בת ים ואני מקווה שכבר בקרוב נוכל לצאת עם בשורה לתושבים. אני מבין שיש פה המון אנשים שאוהבים את החופים שלנו ואנחנו עושים הכל כדי לפתור את הבעיה הזו של החניה והגישה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון מודעת לסוגיה ופועלת בכמה מישורים על מנת להקל על עומסי החנייה והתנועה בחוף הים בסופי השבוע בעונת הרחצה. בימים אלו העירייה בוחנת אפשרות להשכרת שטח חנייה מצפון לחוף שיפתח עבור תושבי העיר. יחד עם זאת חשוב להבהיר, אורכה של רצועת החוף בראשון לציון היא קילומטר כאשר רוב רובה של הרצועה מוחזק על ידי משרד הביטחון. העירייה מנהלת מגעים מול משרד הבטחון וגורמים נוספים על מנת לשחרר חלק מהשטחים לטובת המבקרים, כיאה לעיר הרביעית בגודלה בישראל. אורך רצועת החוף משקף את היקף מקומות החנייה האפשריים. לכך יש להוסיף את העובדה שחוף ראשון לציון נחשב לאחד החופים הפופולאריים בישראל הודות לאיכות המים, טיב התשתיות והמתקנים, הנגישות והחנייה בחינם. כל אלו מזמנים לחופי ראשון לציון כ-2.5 מיליון מבקרים בעונת הרחצה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גולן

    כמה שנים עוד תספרו את הבדיחה הזו של משרד הביטחון. 20 שנה בדיונים נתנו לכם 150 מ
    אולי תכבשו את בת ים. ניתן להם תעודות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר