מדורה shutterstock.com / Pavel Ilyukhin
מדורה shutterstock.com / Pavel Ilyukhin

המטרה: למנוע מבני נוער להשליך בעלי חיים למדורה

הפעילה החברתית טלי שפיגלר הצליחה לגייס את הגופים העירוניים למלחמה בתופעה האכזרית. התוצאה: פנייה לוועדי ההורים בבתי הספר, הגברת הסיורים והדרכות מיוחדות

פורסם בתאריך: 19.5.19 11:46

"למצוא גופה של גור חתולים מפוייח זה אחד הדברים המזעזעים שראיתי בחיי, השנה החלטתי ללכת צעד קדימה באכיפה ולאגד את כל הגורמים הרלוונטים לקראת ל"ג בעומר", כך אומרת טלי שפיגלר, פעילה חברתית בראשון לציון ופעילה למען בעלי חיים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לקראת ל"ג בעומר ומחשש שבני נוער ישליכו למדורות חתולים וכלבים – תופעה מכוערת ומזעזעת שהחלה בשנים האחרונות, מבקשת שפיגלר למנוע מקרים דומים בראשון לציון באמצעות הגברת המודעות, איסוף מידע מוקדם וסיור וביקור במדורות. בתוך כך, פנתה שפיגלר לראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, ולמספר חברי מועצה כדי לאגד יחד את כל הגורמים הרלוונטים לצורך מלחמה בתופעה.

"אני שנים רבות פעילה למען בעלי חיים", אומרת שפיגלר, "השלכת בעלי חיים למדורות זו תופעה מכוערת שלצערי קיימת. במו עיניי ראיתי גופות מפוייחות של גורי חתולים, והמראה מזעזע ולא נתפס אבל לצערי זה עדין קיים, בשנה שעברה איתרתי נער שרצה לזרוק גורים למדורה. בעזרת חומר מודיעיני מוקדם נשלח אליו שוטר, הנער אמר שזה לא נכון ושזו היתה בדיחה, אבל בשורה התחתונה הוא לא עשה את זה. לצערי, התופעה קיימת בכל הארץ, ומכיוון שראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה בארץ, וכדי להצליח למנוע זאת, נפגשתי בשבוע שעבר עם ראש העיר רז קינסטליך, שהזדעזע מכך ואיפשר לי יד חופשית לפעול בכל המישורים".

טלי שפיגלר, פעילה חברתית. צילום: פרטי

בינתיים נפגשה שפיגלר נפגשה עם חברי מועצה ועם יו"ר ועד ההורים העירוני, רוני עקירב. כולם הביעו רצון להירתם למשימה. "זה בהחלט חימם את הלב לראות את האכפתיות של כולם", אומרת שפיגלר.

עקירב אף הוציא מכתב לכל ראשי הוועדים בבתי ספר, שבו ציין כי "לצערי הרב בשנים האחרונות נחשפנו לתופעה מזעזעת של השלכת גורי חתולים וכלבים חיים למדורות – מעשה אכזרי ולא אנושי. לכן, אני קורא לכולנו לפקוח עין בזמן המדורות ובמידה שאתם רואים מישהוא שמנסה לעשות זאת, אנא הזעיקו מיד את המשטרה או את הפיקוח העירוני. רק בכוחות משותפים נצליח לעצור מעשים זוועתים אלו".

כמו כן, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי, שרואה גם הוא בחומרה את התופעה, מסר כי במהלך השבוע יתוגברו הסיירות בין המדורות ושפקחי החברה יעברו הדרכה נוספת בתחום. בנוסף, חברת המועצה ומחזיקת תיק הקהילה אפרת אברמוביץ, פנתה לתושבי העיר שמגיעים למדורות הקהילתיות שעורכת העירייה, בבקשה לפקוח עיניים בשטח.

גם השרות הוויטרנרי בעירייה לקח חלק וכן דוד בן שושן מנהל הרשות למניעה בסמים ואלכוהול הבטיח כי יוציא סיירות מתנדבים לשטח במהלך השבוע.

"חשוב לי להדגיש בפני קהל הקוראים שיפקחו אוזניים ועיניים " אומרת שפיגלר " מי ששומע יללות ממקלטים או ממקומות מסתורים שיזעיק מיד את המשטרה או העירייה, גם אני זמינה בנייד או בפייסבוק 24/7 , לפקוח עיניים בימים אלה ולהיות עירניים ולא שאננים , אני בטוחה שיחד כולנו כקהילה אם נפעל יחד בהסברה, האכיפה, בסיירות הורים, שיטור עירוני, נצליח למנוע זאת.

אשמח אם יצרו איתי קשר לכל מיקרה0523450900

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר