צילום: Ruth Black / shutterstock.com
צילום: Ruth Black / shutterstock.com

בזכות "אהבת חינם": בת שלוש חגגה יום הולדת

"היו לי ימים שלא רציתי לקום מהמיטה", מספרת אם חד הורית שנקלעה למצוקה כלכלית, ומצאה את קבוצת הפעילים שמלווה אותה ואת בתה

פורסם בתאריך: 16.5.19 13:43

"לא פשוט להיות חד הורית כמעט לבד בעולם, אבל אסור לאף אחת להרים ידיים וצריך לעשות את סדר העדיפויות", כך אומרת אם חד הורית, שגילתה את הלב הרחב של הפעילים החברתיים בעיר, כשביקשה לחגוג לבתה יום הולדת.

האם, בת 24 מראשון לציון, בת יחידה להורים שגדלה בפנימיות בדרום הארץ. בגיל 18 היא התחתנה והתגרשה לאחר שנולדה בתה, אותה היא מגדלת לבד ונלחמת יום יום במלחמת קיום. היא לא הייתה בטוחה שתצליח לחגוג לבתה יום הולדת, אבל היום (חמישי) יצאו בקבוצת "אהבת חינם" של איתן ודנה לוין וקארין חיים במחווה מרגשת, כדי להפיק חגיגה מושקעת לילדה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"היו לי ימים שלא רציתי לקום מהמיטה", מספרת האם, "נכנסתי לדיכאון, אבל הבנתי שהדרך היא לקום על החיים שלי ולבקש עזרה אם צריך. הדיכאון היה מהמחשבות איך לסגור את החודש, איך לשלם את החשמל, איך לקנות מצרכים בסיסיים. חודש רודף חודש וזה מעייף. ככה צללתי, עד שלפני חצי שנה עשיתי קורס של מטפלות לגיל הרך של משרד התעסוקה, שם הבנתי את הצרכים של הבת שלי. הבנתי שבמקום להבין מה היא צריכה אני במלחמת קיום ומפספסת אותה, ואז עשיתי חישוב מסלול מחדש".

 

קבוצת הפעילים "אהבת חינם"

היא מספרת כי למרות הקושי בלקבל עזרה, כיום היא פונה ונלחמת – גם על זכאות לדיור, גם בנושא עזרה מהרווחה. "פעם התביישתי לבקש", היא מתוודה, "והיום אני יודעת שזה זמני ושיבוא יום ואהיה בצד הנותן, אין לי ספק".

לקבוצת הפייסבוק "אהבת חינם" התוודעה האם במסגרת חיפושיה אחר עזרה לבתה ולה. "פגשנו את האם בדרך לא דרך", מספרת קארין חיים, ממפעילות הקבוצה, "אבל כמו שאנחנו יודעים, אין 'במקרה' בעולם הזה וכנראה שהיינו צריכים להיות שם ולשמח ילדה ואמא. שמענו את סיפור החיים של בחורה צעירה שרק התחילה את דרכה, אמא לילדה בת שלוש שמחפשת עבודה ושנלחמת בשיניים לסגור את החודש, ומיד החלטנו להרים יום הולדת לבתה הקטנה".

"למזלנו יש הרבה אנשים טובים בעיר ומחוץ לה", מוסיף איתן לוין, הפעיל החברתי שמפעיל אף הוא את דף הפייסבוק, "הצלחנו לארגן הפעלה לילדים, פיצות, שתייה, בלונים, ממתקים, עוגה. יהיה הכל מהכל. ביקשנו מר' להזמין את מי שרואה לנכון ופשוט להגיע עם בתה, ואנחנו נכין הכל רק כדי לשמח ולתת כוח לעוד כמה חודשים. שמחות קטנות, אחת ועוד אחת – זה מה שנותן כוח ואנרגיות לחיים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מוזמנים לעקוב אחרינו פרויקט ואהבת חינם איתן לוין

  2. חסוי

    כל הכבוד אני עוקב אחריכם ומתפלא כל פעם מחדש
    על מה שאתם עושים לאנשים כל הכבוד עלו והצליחו

  3. אנונימית

    אין עלייכם אלופים מכירה את המקרה ואת הפרוייקט מקרוב ולעומת עמותות ופרוייקטים אחרים זה באמת אין הפרוייקטים היחידים שנותן עושה ולא עוקץ …
    הייתי ביומולדת וכשנגנסתי הייתי בהלם היה מכל טוב וכיד המלך היה קשה להאמין שיש עוד אנשים טובים שנותנים מכל הלב כן ירבו אנשים כמוכם מדהימים עם לב ענק שרק רוצים לתת ולעזור מאחלת לאם במדהימה שתזכה בעזרת השם להיות תמיד בצד הנותן ותעחה על דרך המלך ❤❤❤

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר