"לזכור ולא לשכוח": קמפיין בינלאומי שהתחיל בראשון לציון

ראש עיריית ראשון לציון, נכד לניצולי שואה, הצליחלרתום את הערים התאומות לקמפיין לציון יום השואה

פורסם בתאריך: 29.4.19 13:48

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, נכד לניצולי שואה, יצא ביוזמה לקראת יום שואה: פנייה לראשי הערים התאומות כדי שייקחו חלק בקמפיין בינלאומי שיציג את אלה ששרדו את זוועות השואה.

במכתב שכתב קינסטליך לראשי הערים מינסטר בגרמניה, לובלין בפולין, בראשוב ברומניה, חארקוב באוקרינה ונים בצרפת, הוא ביקש מהם לקחת חלק בקמפיין משותף שבו יתלו כרזות שבהן יופיעו תמונתיהם, שמם של ניצולי השואה ומשפט שמסמל עבורם ניצחון.

במקביל, צולמו ניצולי השואה לסרטונים המספרים את סיפורם הטרגי מחד ואת ניצחונם מאידך במטרה להעביר את המסר לדור הצעיר על מנת שזיכרון השואה לא יישכח לעולם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בין משתתפות הקמפיין טובה גוטשטיין, בת 86, ששרדה את השואה ביערות פולין. גוטשטיין, הייתה בת שש כשפרצה המלחמה. משפחתה הייתה בגטו ורשה והיא הצליחה לברוח ולשרוד לבדה ביערות. את בני משפחתה פגשה לאחר המלחמה, בסיוע הצלב האדום.

"היינו נכנסים כמה ילדים לביוב ויוצאים מהצד השני של הגטו כדי להשיג אוכל, היו פולנים שנתנו לי אוכל וסייעו והיו גם כאלה שאיימו להסגיר אותי. המסר שלי לילדים הוא אף פעם לא מאוחד ותמיד יש סיכוי. גם אני גדלתי בלי משפחה, אבל בסוף מצאתי את אימי, עליתי לארץ וגידלתי משפחה." היא מספרת. "התרגשתי מאוד לקחת חלק בפרויקט" מספרת טובה גוטשטיין "במיוחד לאור העובדה שהקמפיין יופיע גם בפולין, המדינה בה חוויתי את הנורא מכל".

היה לי חשוב שהדור הצעיר, ובעיקר הילדים, יכירו את הסיפורים וישמעו את השורדים", מסביר קינסטליך, "זיכרון השואה חייב להישמר, זה הבסיס לקיומנו. לצערנו הרב, בעוד כמה שנים כבר לא יהיו בנינו ניצולי שואה וחובתנו המוסרית היא להמשיך ולספר את סיפורם, זיכרונם וגבורתם. גל האנטישמיות שפוקד את העולם מחייב אותנו הזכיר ולא לשכוח ולכן זה חשוב ומרגש שהערים התאומות שלנו בגרמניה, פולין, אוקראינה, צרפת ורומניה הסכימו לשתף פעולה בקמפיין שורדי השואה".

מלבד גוטשטיין, לוקחים חלק בפרויקט דב גורי, אילנה קליין, צילה שוסטרמן, חנן מאור, שמואל לינדר, סילביה ליבוביץ', יהודית ירושלמי, קוצה ויינטראוב, לידיה ברנס, מוטי מירון. את העיצוב והקריאייטיב עשה שגיא יהוד (Brandland) ועל הצילום: אורן דאי. כל חברות השילוט בעיר נרתמו למהלך הייחודי וסייעו בשטחי הפרסום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר