המרדף אחרי הפחים: תושבים דורשים פחי אשפה נוספים ובינתיים הזבל נערם

בשני בניינים, עם 44 דיירים, מתלוננים כבר חודשים על כך שפחי האשפה אינם מספיקים להם. אולי עכשיו העירייה תמצא להם פיתרון?

פורסם בתאריך: 24.4.19 15:52

"איך 44 דיירים יכולים להסתפק בשישה פחים? חדר האשפה באופן שוטף מוצף בזבל ואנחנו פונים לעירייה במשך חודשים אבל לא מקבלים מענה", כך טוען דייר שמתגורר בבניין שברחוב הרשב"א 18 שבנאות שקמה. כחבר ועד הבית בבניין הוא פנה מספר פעמים למוקד העירוני, העלה את הבעיה וביקש לקבל פחים נוספים. אלא שלטענתו כבר חודשים שהדיירים ממתינים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"אמרו לנו שלא ניתן לספק לנו יותר משישה פחים", הוא מוסיף, "אבל זה פשוט מזעזע מה שקורה עם הזבל במהלך כל השבוע. יום אחרי שמפנים הפחים הם כבר עמוסים, האם זה תקין בבניין של 12 קומות עם 44 דיירים, שלרבים מהם משפחות גדולות, יהיו שישה פחים בלבד?".

גם ישראל גלצר, חבר בוועד בבניין הסמוך שברחוב הרשב"א 16, מתלונן על אותה הביעה. גם בבניין הזה העירייה הקצתה שישה פחים, ובנוסף ארבעה פחים כתומים למחזור פלסטיק ושניים כחולים למחזור נייר. בכל זאת, האפשה עולה על גדותיה.

"מי צריך כל כך הרבה פחי מחזור? מדוע לא מגדילים את כמות הפחים השחורים?", שואל גלצר, "כל נושא האשפה פשוט מזעזע. אני לא מבין, אנשים משלמים לא מעט עבור ארנונה ואין דבר בסיסי כמו פחים. לאחר מספר פניות למוקד על הזבל שנערם והיתושים שחוגגים בבניין, ביקשו בעירייה מכתב מרופא שייאשר שיש עקיצות. כל נושא האשפה לוקה בחסר, לא ביקשנו מותרות ביקשנו עוד פחי זבל כדי שהבניין לא יסריח, אנשים זורקים אשפה בחדר זבל, על הרצפה ואני כבר לא מדבר על חגים – תשקופה שבה יש הרבה יותר זבל".

בתגובה נמסר מעיריית ראשון לציון: "מבדיקה שנעשתה, לא קיים מחסור בפחי אשפה בשתי הכתובות בפנייה. פניות אלו מתקבלות רק בחגים, תקופה שמטבע הדברים מלווה בגידול בפסולת הביתית. למרות זאת, אגף התברואה הגדיל את כמות פינוי האשפה. נוסיף ונציין כי חלק עיקרי מהפתרון מצוי בפנייה של הדיירים שמודים שאינם עושים שימוש בפחים הכחולים והכתומים. בכל זאת, ברשב"א 16 קיימים שבעה פחים ולא שישה כפי שצויין בפנייה וברשב"א 18 נוסיף פח שחור. בכל מקרה, מנהל האזור יקיים מעקב אחר הפינוי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. תושב משפירא 15

    גם אצנו בבניין שפירא 15 שלושים ושניים דיירים חמישה פחים כמה שביקשו כולל פניה למוקד שאני פתחתי ונסגרה זה קבוע אצלם שפותחים פניה וסוגרים אותה כמה שלא הסברתי למוקדן כי עם מפנים ביום חמישי וביום שישי הפחים גדושים מה זה אומר ? זה אומר כי בעיריה או שעובדים דפ"רים אלו שחושבים כי לבניין של 32 דיירים מספיקים חמישה פחים זה חוצפה מצד העיריה ומצד ראש העיר שהבטיח פנינו לאזרח בושה וחרפה ואנו משלמים ארנונה ולא מקבלים עבור ארנונה כלום

  2. דורון

    אנחנו לא הולנד ולא שבדיה אין מודעות לאיכות סביבה והפרדת אשפה בפרט. גם בבן סרוק 10 קיימת אותה בעיה . הפחים הצבעוניים לא מלאים בעוד השחורים גדושים ואשפה נזרקת בצורה חופשית על הרצפה והחוצה.

  3. מיכאל

    בושה? ממש לא. במיוחד משפחות "מרובות ילדים" חייבות ללמוד למחזר.
    בקבוקי פלסטיק ואריזות חד פעמיות צריך להפריד מהזבל הרגיל.
    וגם אז, להשתמש במחזוריות הרלוונטיות ולא בפחים של הבניין.

    כבר מהתמונה המלווה את הכתבה ברור שמדובר בבניין בו כולם שמים … אחד גדול במקום לשתף פעולה לטובת הכלל.

  4. ברטה

    גם אצלנו בגרינבויים 18 ישנם 24 משפחות היו לנו 6 פחים כיום צמצמו ל4 פחים שגם בקושי מחזירים אותם אחרי ריקונם. פניתי מספר פעמים למוקד ולא נתנו מענה למצוקתנו. הזמן האחרון חדר האשפה שלנו מלאה באשפה הריצפה והסבל מפוזר לטיפולכם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר