הרשת סוערת בעקבות שלט על איסור להכניס חמץ לבניין מגורים בראשון לציון

ויכוחים בלתי פוסקים בין החילונים לבין הדתיים והמסורתיים סביב פסח, בפרט לאחר ששני תושבים טענו כי נתקלו בדרישה יוצאת דופן: לא להכניס חמץ לבניין המשותף. כך נראית מלחמת הדת ברשת החברתית:

פורסם בתאריך: 21.4.19 17:58

את חול המועד פתחו בראשון לציון בוויכוחים סוערים ברשתות החברתיות סביב חג הפסח והטענות לכפייה דתית. זאת, לאחר שתושב העיר פליקס כהן, המתגורר בשכונת רמז שבמערב, העלה צילום של הודעה שנתלתה לטענתו על לוח המודעות בבניין שבו הוא מתגורר, ובה הובהר לדיירים כי "הבניין כשר לפסח. נא לא להכניס חמץ לבניין".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"האמת שלא ייחסתי לזה יותר מדי עניין", אומר כהן ל"השקמה ראשון לציון". "גדלתי בבית מסורתי וגם היום אני לא אוכל חמץ בפסח, אבל השלט הזה מיותר. זה לא עינייני אם אנשים אוכלים או לא אוכלים חמץ, שכל אחד יעשה בביתו ומחוצה לו מה שהוא רוצה. כמו שאני לא כופה את עצמי ואת דעותיי, כך אני מצפה מאנשים אחרים. המודעה עצמה ירדה מהר מלוח המודעות, אין לי מושג מי שם אותו וגם לא שאלתי, אבל הוא מיותר לחלוטין ומעורר מחלוקת".

כהן אינו היחיד שטען כי נתקל באיסור להכניס חמץ לבניין מגורים משותף. בפוסט דומה שעלה גם הוא לפורומים המקומיים, נטען כי בבניין אחר, נתלה שלט שבו נכתב כי "הבניין הוכשר לפסח על ידי משגיח כשרות, נבקשכם לא להכניס חמץ לבניין". כותב הפוסט ציין כי ארבע משפחות דתיות מתגוררות בבניין. התגובות לא איחרו לבוא, והיו מבין הגולשים מי שהציע: "היית מפזר להם קמח בבניין". גולש אחר העלה כתב: "בואו נביא חומס עם פיתות ונשב להם בלובי".

מנגד, גולשים אחרים ברשת החברתית, תהו מדוע יש מי שמבטא שנאה כל כך עמוקה לדת ואינו מסוגל לכבד את המסורת. דוריס חן שמש העלתה פוסט שבו כתבה: "למה יש כל כך הרבה שנאה לדת? מדוע שמירה על אכילת חמץ הפכה לכפייה דתית? אני גדלתי בבית חילוני לחלוטין ועדיין כיבדנו את המסורת באהבה".

"אני מסורתית היום וכואב לי לראות את כל הפוסטים נגד המסורת היפה שלנו, לחגוג את פורים זה נהדר, אבל לשמור שבוע מלאכול לחם הפך להדתה?", היא הוסיפה, "אנשים איבדו את זה לגמרי. הילדים שלי לומדים במסגרות חינוך חילוני, אבל אני משתדלת ללמד אותם על המסורת היפה שלנו שבהדלקת נרות, קידוש ופסח. זה מה שמייחד אותנו כעם".

לירון לוי קוטלרנקו, תושבת העיר שמתגוררת ברמת אליהו, סיכמה בפוסט שהעלתה לפייסבוק: "כתבו על הריח של ביעור חמץ, כתבו על הדתה באכילת חמץ, למה? עצוב לי שהגענו לרמה כזאת ושנאה ומחלוקת. במקום אווירת החג יש מלחמות וזה חבל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. משה

    אנחנו הדתיים מכבדים את יום הזיכרון ועומדים בצפירה, למרות שבכל יום אנחנו לומדים לעילוי נשמת הנופלים, ואצל החילוניים זהו רק יום בשנה,אז בבקשה, תכבדו גם אותנו.
    לא אמרנו לכם שנרקוד בצפירה וכדו..

  2. אנונימית.

    לפני שנים, גרתי בבנין בו גרה משפחה חרדית. אני בקומה רביעית עם שני ילדים קטנים. ביום כיפור, על דעת עצמו, היה משבית את המעלית. כשהייתי יורדת עם הילדים עם האופניים על הידיים, הבנות שלו היו יורקות עלינו בדרך. מציינת שהשכונה לא חרדית, הבנין היה מאוכלס, רובו ככולו, בחילונים. בראשל"צ.

  3. אסף בר דוד

    מה זאת השטות הזאת כל 1 יעשה מה שהוא רוצה בבית שלו זה לא איראן כולה ראשון לציון

  4. דוד

    מי זה שקובע איך לחיות בבית/דירה פרטית.
    פשוט מאוד להניח לפני הדירה שלו שק קמח וגם על ידית הדלת והוא מוזמן לישון בבית כנסת עד צאת החג .

  5. דוד

    דוריס שלום .
    מה שאת עושה בבית זה כייף ותמשיכי כך.
    דת היא מקור כול הרע בעולם ולא חשוב איזו דת.
    כי אם קובעים חוקים ויש מספיק אנשים פנאטים השלב הבא הוא סקילה או מוות וזו עיקרה של כול דת יהודית/מוסלמית/נוצרית/הינדית ועוד ……..

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לגבי הריח של ביעור חמץ כן זה מפריע שכל השכונה מלאה בעשן של פלסטיק שרוף וקשה לנשום במיוחד אם יש מישהו אסמתי וברחוב אחד היו שני מקומות של שריפה למה? כדי שיהיה עוד עשן וזיהום אוויר? ולא רק זה כל המדרכות מלאות בשקיות ניילון שזרקו על הרצפה פשוט בושה

  7. שמעון

    לאדון דוד הנכבד
    "דת היא מקור כל הקטע בעולם" אמירה נתעבת ולא נכונה בעליל. כמו בכל דבר בדת יש דברים יפים מאוד (ניתן לראות את מספר ארגוני החסד שיש בארץ). ויכולה להיות גם דבר שנוי ומשוקץ (עלילות הדם בימי הפסח מלפני כ300 שנה ועוד דוגמאות למכביר).
    אגב גם הנאורות שבה אנו נמצאים היום הביאה לעולם את השואה בעקבות המדע והנאורות האדם הגיע לתורת הגזע ומשם הדרך היתה קצרה מלהגיע להשמדת העם היהודי ועוד קבוצות אתניות אחרות.
    לכן דקדק בלשונך, יש דברים טובים ודברים רעים בכל דבר.
    ולעניינו יש לכבד גם את הדתיים וגם את הדת.

  8. דינדיו

    דוד אתה טיפש ומלא שנאה, תכחד.
    תדע שגם בראשון הרוב מסורתי, וטוקבקים הם לא המציאות,
    במציאות אם תשפוך קמח מול דלת של יהודי בפסח, אתה תהיה מסכן.

  9. עליזה

    חוצפה!! זה בניין משותף ושאף אחד לא ינסה להכתיב לשכנים מה לעשות בביתם. מן הסתם זה שלט שצריך לקרוע ולזרוק לפח

  10. עינת

    צריכים להפסיק עם השטויות זה חוק שאסור להיות עם חמץ במקומות צבוריים וגם חק של התורה וגם סטטוס קוו של 2000 שנה אז על מה הבאלגן לובי בניין זה צבורי בבית הפרטי אף אחד לא מתערב

  11. שולה

    תראו באינטרנט את יוסי שריד מדבר על המוות הקליני שחווה ותבינו שצריך לתת חדיבות לדברי הדת ולעשות לפחות מה שמסתכנים בו ב"כרת". לדעתי דרידה לגיטימית..

  12. הקול השפוי ..

    דוד היקר רואים כמה בורות יש לך … מדינת ישראל גם לה יש חוקים ואתה הולך אחרי החוקים אז אתה פנאט אז הדבר הבא הוא סקילה או מוות …
    כתוב בתורה לא תרצח אז טענה טיפשית כמו החוקים של המדינה זה לא לרצוח לא יתקבלו כי גם חחוק הזה הגיע מהתורה הקדושה.. כל המוסר התחיל מהתורה הקדושה או שתלמד לפני שאתה מדבר או ששתיקה יפה לחכמים קל וחומר לטיפשים … בא אדם וביקש מבית הילל להגיד לו את כל התורה על רגל אחת ..? נחש מה הוא אמר ממה ששנוא עליך אל תעשה לחברך … ולא אם אדם טועה תסקלו אותו …
    עצוב שאנשים יהודים כותבים כך על הדבר היחיד שהופך אותם ליהודים שמייחד אותנו משאר העמים … פשוט עצוב לאיזה דור הגענו … מאחל לך שתזכה להכיר את האמת ולהתחיל ללמוד לפני שאתה מוציא שטויות בקילו מהפה שלך …

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחת הסיבות שעם ישראל גלו מארצו..שאכלו חמץ בפסח.עד מתי תימלא הארץ חמס??מה קרה ליהדות שלנו???אוי לנו מיום הדין.אפשא לחשוב שמו מודעה וכבר הרשת גועשת ורועשת.אפשר לחשוב שהשפילו מישהו…שביזו מישהו…מה קורה לנו…מה כבר עשו????

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר