חוף ראשון לציון. צילום: אביב בן אור
חוף ראשון לציון. צילום: אביב בן אור

חופי ראשון לציון עומדים בתקנים המחמירים של איכות הסביבה

כל חופי הרחצה בעיר קיבלו את תו "דגל כחול", במסגרתו נבדקים בין היתר גם ניהול סביבתי ובטיחות ושירותים

פורסם בתאריך: 16.4.19 10:29

כל החופים בראשון לציון עומדים בקריטריונים המחמירים של התוכנית הבינלאומית "דגל כחול", המעניקה תו איכות סביבתי לחופי רחצה בארץ ובעולם. הדגלים העונקו לאחר שוועדה בינלאומית וחבר השופטים של התוכנית מצא כי החופים עומדים בכל הקריטריונים המחמירים של התוכנית. "דגל כחול" הוא תו איכות הסביבה שמוענק לחופי רחצה בישראל ובעולם. ראשון לציון הצטרפה לתוכנית לפני כחמש שנים וחצי. מאז אחד מהחופים קיבל דגל הכחול ולפני כשנתיים הדגל הוענק לכל החופים בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כדי להצטרף לתוכנית יש לעמוד במספר קריטריונים כמו איכות סביבתית. המשמעות: על החוף לעמוד בדרישות לאיכות מי הרחצה הן בפרמטרים כימיים והן בפרמטרים פיסיקליים. כמו כן, על החוף לעמוד בדרישות תדירות דיגום המים, לפחות חמישה דיגומים לעונה. קרטריון נוסף הוא ניהול סביבתי, שבו על החוף לעמוד בתנאי איסוף אשפה, מחזור אשפה, אכיפת איסור כניסת רכבים ובעלי חיים לחוף וכן איסור לינה שאינה מותרת. כמו כן, נבדקים הבטיחות ושירותים בחוף, הכוללים תחזוקה שוטפת ונאותה של מתקני החוף, מספר מצילים ואביזרי הצלה נאותים, תוכנית פעולה מוכנה למקרה של זיהום חמור, נגישות לנכים, מי שתיה זמינים ונקיים. הקריטריון הרביעי הוא חינוך סביבתי ומידע, במסגרתו נבדקים פרסומי מידע על המערכות האקולוגיות בחוף, השירותים הניתנים בחוף וכללי התנהגות. זאת, כאשר כל חוף נבחן על ידי ועדה לאומית שהמלצותיה מועברות לוועדה בינלאומית במטה הקרן בקופנהגן, המוסמכת להעניק לחוף או למרינה את הדגל הכחול שהינו למעשה תו איכות סביבתי.

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק חופים ואגמים, עידן מזרחי, הוסיף: "במקביל להשקעה והפיתוח בחוף הים, אנחנו לא מקלים ראש לרגע בהיבטים הסביבתיים. אגף חופים עובד קשה במהלך כל השנה כדי לשמור על הסטנדרטים הגבוהים של התוכנית. חוף נקי הוא רווח של כולנו וזו אחריות של כל אחד מאתנו לאסוף את הפסולת שלנו בסיום הבילוי ולהשליך לפח".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר