צילום: AlessandroZocc / shutterstock.com
צילום: AlessandroZocc / shutterstock.com

הנמר האסייתי כבר כאן: איך לעבור את הקיץ בלי עקיצות?

איתור מקורות מים עומדים, טיפול בנזילות מברזים והימנעות מהשקיית יתר של הגינה: כך תתמודדו עם יתוש הנמר האסייתי

פורסם בתאריך: 14.4.19 14:01

עונת היתושים כבר כאן, ואיתה גם היתוש המאוד נפוץ: הנמר האסייתי. כדי להתמודד עם המטרד החלה העירייה בפעולות שוטפות של יחידת ההדברה באגף התברואה, כמו ריסוס תעלות ומעברי מים, סריקות בשטחים פתוחים על מנת לאתר מאגרי מים, מניעה יזומה בחצרות הבתים וביקורות במשתלות ובצמיגיות ברחבי העיר. בנוסף, הוציאה היחידה הנחיות לכלל הציבור שיסייעו לו להתמודד מול היתוש הטורדני.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ביחידת ההדברה מסבירים כי משום שמדובר ביתוש עם טווח תעופה קצר, סביר להניח שאם נעקצתם, מוקד הדגירה מצוי בחצר ביתכם או בסמוך לו. נקבת היתוש מסתפקת בכלי קיבול קטנים כדי להטיל את הביצים כמו צמיגים, כדי חרס שהושארו בחצר, תחתיות עציצים, אגרטלים, מזרקות ביתיות קטנות ומרזבים סתומים.

כדי להתמודד עם היתוש האסייתי, ראשית רצוי לקיים סריקה שבועית באזור מגוריכם ולאתר מקורות מים עומדים כמו דליים, צמיגים, תחתיות עציצים וכלי קיבול אחרים ולרוקן אותם ממים. בנוסף, יש למנוע דליפה בברזים היוצרים שלוליות ולהימנע מהשקיית יתר בגינות. גורם נוסף למשיכת יתושים היא לחות גבוהה ויש לשים לב ולהישמר בימים לחים במיוחד.

ביחידת ההדברה מסבירים שההתמודדות מול הנמר האסייתי היא מניעתית וכי ריסוס נקודתי אינו יעיל ולא יפתור את הבעיה, שכן אם בקרבת מקום קיים מוקד דגירה – המפגע לא ייעלם. "שיתוף הפעולה של התושבים הוא חשוב ביותר", נמסר, "ורק שיתוף פעולה מצדכם יסייע בכדי לצלוח את העונה החמה ללא עקיצות".

מחזיקת תיק איכות הסביבה בעיריית ראשון לציון חברת המועצה קרן דנה ג'דה: "כמדי שנה, עיריית ראשון לציון נערכת להתמודד עם מטרד היתושים. בשביל זה אנו זקוקים גם לתושבים. היתושים לא חייבים להעיב לנו על עונת הקיץ. עם היערכות מוקדמת וערנות נוכל לעבור את הקיץ ללא עקיצות".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר