shutterstock

333 קלפיות ו-204,949 מצביעים: המדריך לבוחר בראשון לציון

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ההתייצבות בקלפי לקראת הבחירות לכנסת ה-21:

פורסם בתאריך: 8.4.19 15:11

מערכת הבחירות לכנסת ה-21 מגיעה סוף סוף אל הישורת האחרונה שלה, ולאחר שלושה חודשים של קמפיינים דרמטיים אזרחי ישראל ובהם תושבי ראשון לציון ייצאו מחר (שלישי) להצביע. בשעה שבע בבוקר ייפתחו 333 הקלפיות הפזורות בתוך בתי הספר והמרכזים הקהילתיים ברחבי ראשון לציון ויפעלו ברציפות עד השעה עשר בערב. מיד לאחר נעילת הקלפיות ישודרו מדגמי ערוצי הטלוויזיה.

מצביעים ראשון לציון

על פי נתוני ועדת הבחירות של הכנסת ה-21, יש כיום בראשון לציון 204,949 בעלי זכות בחירה. לשם השוואה, במערכת הבחירות הקודמת היו בעיר 195,958 בעלי זכות בחירה. המשמעות היא שהצטרפו בוחרים חדשים אשר יכולים להשפיע לכאן או לכאן על גרף המפלגות בעיר. בבחירות הקודמות עמד שיעור ההצבעה בעיר על 70.93 אחוז בקרב בעלי זכות הבחירה, בעוד ששיעור ההצבעה הארצי עמד על 72.34 אחוז. יהיה מעניין לראות האם יחולו שינויים בנתונים אלה.

במערכת הבחירות של שנת 2015, מפלגת הליכוד זכתה בתמיכה רבה בקרב תושבי העיר והיתה לגדולה ביותר ברוב הקלפיות עם תמיכה של 30 אחוז מהבוחרים בעיר. באותן בחירות הגיע המחנה הציוני למקום השני עם הפרש משמעותי של שמונה אחוזים מהמקום הראשון.

מי מתמודד

בוועדת הבחירות לכנסת ה-21 נרשמו 47 רשימות, ולאחר פרישה של חלקן נותרו 41 מתמודדות. לרשימת המועמדים, הכינויים והאותיות שאושרו על ידי ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 לחצו כאן.

הכניסה לקלפי

אל כל אחד ואחת מתושבי ראשון לציון נשלחה את תיבת הדואר ההזמנה לבוחר שבה מופיעה כתובת הקלפי. עם זאת, אין חובה להגיע לקלפי עם ההזמנה. מי שאין ברשותו את ההזמנה מסיבה זו או אחרת יכול להתעדכן דרך אתר משרד הפנים במיקום הקלפי. הכניסה אל הקלפי תתאפשר אך ורק בהצגת תעודה מזהה.

נגישות

החוק קובע כי בכל יישוב יהיה לפחות מקום קלפי אחד שיש בו ואליו סידורי גישה והצבעה מתאימים לבוחרים המוגבלים בניידותם. ביישובים גדולים יהיה מקום קלפי נגיש אחד לפחות לכל 10,000 תושבים, ולפיכך 50 מהקלפיות בראשון לציון הן מותאמות לנגישות מיוחדת. ניתן לראות את מפת הקלפיות המותאמות נגישות יחד עם הרשימה המלאה שלהן באתר האינטרנט של ועדת הבחירות לכנסת ה-21 כאן.

נסיעה חינם בתחבורה הציבורית

על פי ההחלטה של ועדת הבחירות המרכזית, שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית (ובכלל זה קווי רכבת ישראל) יהיו ביום הבחירות בחינם עד לתום השירות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר