מצעד הגאווה. (צילום: דניאל אלון)
מצעד הגאווה. (צילום: דניאל אלון)

תנאי להצטרפות לקואליציה: מצעד הגאווה לא יעבור במרכז העיר

שמואל ג'מיל מסיעת "מאמינים בראשון", שהתבטא בחריפות נגד המצעד לפני כשנה, מספר על התנאי שהציב לראש העירייה, רז קינסטליך

פורסם בתאריך: 11.4.19 12:11

בעוד חודשיים וחצי אמור להתקיים בראשון לציון מצעד הגאווה, אלא שנראה כי השנה המצעד לא יעבור ברחובות הראשיים של העיר. הסיבה: ל"השקמה ראשון לציון" נודע כי חבר מועצת העיר שמואל ג'מיל מסיעת "מאמינים בראשון", הודיע לראש העירייה רז קינסטליך ערב הכניסה לקואלציה, כי הוא מתנגד לכך שהמצעד יעבור ברחובות הראשיים בעיר, אלא בדרכים צדדיות ובחוף הים. זאת, בניגוד לשנה שעברה שבה הסתיים המצעד בהפנינג ענק ברחבת עיריית ראשון לציון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ג'מיל אישר את הדברים ואמר: "לפני הכניסה לקואליציה דיברתי עם רז וביקשתי שיזיז את מצעד הגאווה למקומות צדדים יותר, שזה לא יהיה במרכז העיר כפי שהיה כל השנים. רז הראה רצון ונכונות והקשיב לדברינו, אני לא זוכר אם הדברים נכתבו בהסכם הקואליציוני אבל הדברים בהחלט נאמרו. אנחנו נעשה הכל כדי שהמצעד לא יעבור במרכז העיר".

 

מזה כחמש שנים מתקיים בראשון לציון מצעד הגאווה. תחילה נערך בחוף הים, בשילוב הופעות. עם השנים שונה המסלול וגדל מספר המשתתפים במצעד. מגד נמשכו הקריאות לבטל את המצעד ולהוציא אותו מהעיר, בפרט מצד חברי המועצה הדתיים.

בשנה שעברה יצא גם ג'מיל בקריאה לבטל את המצעד, ואמר: "זה מצעד גאווה, על מה הם מתגאים? זה לא כדרך הטבע, שיצעדו במקום סגור, מצידי שישכרו להם אצטדיון ושיסגרו אותם שם". אלא שהקהילה הלהט"בית התעלמה מרעשי הרקע והמצעד יצא מתחם ה"תדר" ועד לבניין העירייה, שם נערך הפנינג ענק, בהשתתפות מאות צועדים, וכוחות משטרה רבים.

גורמים בעיר המעורים בפרטים אמרו כי "המצעד אמור להתקיים בעיר כמו בשנה שעברה והתקציבים כבר הועברו ככה שלא אמור להיות שינוי בנושא".

אילנית הרוש, חברת מועצת העיר מטעם מרצ, ומחזיקת תיק הלהט"ב בעיר מסרה בתגובה :"כבכל שנה, גם הפעם קמים קולות החושך ומנסים לכבות את מצעד הגאווה, שמהווה מגדלור של סובלנות, הכלה וקבלת האחר. בשנים הקודמות קראו לזה מאיר עקיבא והשנה קם מחליפו, חבר המועצה שמואל ג'מיל. לא נותר, אלא להצטער על כך ולהמשיך קדימה למען הקהילה והתושבים. ההסכמים הקואליציוניים פורסמו לציבור באתר העירייה ולא רק שלא נכתב בהם דבר על המסלול של המצעד, כפי שטוען ג'מיל, אלא אף להפך – בהסכם איתי נוצר לראשונה תיק עירוני שעוסק בקהילת הלהט"ב. אני מזמינה את חבר המועצה שמואל ג'מיל לעמוד איתי בראש המצעד ולתמוך במסרים של אהבה, קבלה, הכלה, סובלנות ושוויון."

אלי ביטון רכז הקהילה הגאה בראשון לציון, מסר בתגובה: "כרגיל, כמו בכל שנה, גורמים כאלו ואחרים מחפשים איך לפגוע במצעד הגאווה והסובלנות שלנו. הייתי מציע לו לקדם עשייה חיובית תחת תחומי אחריותו – במקום לפגוע ולהזיק לעשייה של אחרים".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "אין כל שינוי. ראשון לציון תמשיך להיות עיר פתוחה, סובלנית וליברלית לכל הבאים בשעריה והמתגוררים בגבולותיה. אירוע הגאווה בעיר התקיים ומתקיים במרכז העיר לאור ערכים אלו"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר