ג'קו
ג'קו

איך במשך ארבעה ימים עשרות איבדו תוכי בשם ג'קו?

במסגרת המאמצים למצוא את התוכי, הועלה פוסט בפייסבוק. התוצאה: עשרות טענו שמדובר בתוכי שלהם ומנגד היו מי שניסו לקבל כסף מהבעלים בטענה שמצאו את חיית המחמד

פורסם בתאריך: 4.4.19 16:06

התוכי ג'קו אמנם חזר הביתה אחרי ארבעה ימים, לבעליו. אבל בדרך למד הבעלים יניב טופר, שיעור קצת עצוב: לא מעט אנשים, מכל רחבי הארץ טענו שמצאו את התוכי ודרשו כסף. מנגד, מי שמצאה את התוכי העלתה פוסט וקיבלה עשרות פניות של אנשים שטענו שמדובר בתוכי שלהם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ביום שישי, בשבוע שעבר, פתח טופר את הכלוב של התוכי שלו, גאקו, כפי שהיה עושה תמיד, כדי שיעלה על הכלוב ועל הכתף שלו. לרוע המזל, באותם רגעים החלה לנשוב רוח חזקה שבישרה על עוד גל של מזג אוויר חורפי, וגאקו, שעדין לא גזרו לו את הכנפיים, התרומם בפעם הראשונה, ועם משב הרוח יצא מהחלון והתעופף משם.

"הייתי צריך לגזור לו את הכנפיים, אבל מהעומס של העבודה והבית דחיתי את זה", מספר ל"השקמה ראשון לציון" טופר בן ה-41, תושב שכונת אשלים, שבאותם רגעים של חרדה לא העלה על דעתו איך יתפתח הסיפור.

"בכל יום שישי ושבת חיפשתי אותו", הוא משחזר, "הילדים הגיעו מבית ספר, היו עצובים ובכו. במשך שנתיים הם מגדלים אותו יחד איתי, והאמת, לא האמנתי שאמצא אותו, והמחשבה על כך היתה לי קשה. תוכי זו חיה של אדם אחד. היא נקשרת לבעלים שלה ולא פעם, אם גונבים תוכי ומגדלים אותו בבית אחר, הוא תולש לעצמו את הנוצות ומתאבד מצער. המחשבה על זה שגאקו שלנו ימות לא נתנה לי מנוח. מי שאוהב בעלי חיים יבין את זה".

במסגרת המאמצים לאתר את גאקו, אשתו של טופר העלתה פוסטים במדיות השונות. יומיים אחר כך, ביום ראשון, תושבת העיר, בעלת קבוצת הפייסבוק "פורום ראשון לציון בימת -התושבים" איריס חזן קיבלה טלפון מאשה שהיא מכירה שביקשה כלוב לחתולים. כשחזן שאלה למה הכלוב, סיפרה האשה שמצאה תוכי.

"יצאתי מהבית לראות על מה מדובר", מספרת חזן, "כשהגעתי אליה צילמתי את התוכי והעליתי לפורום שלי והייתי המומה מכמות האנשים שהתקשרו אלי ושכתבו לי בהודעות פרטיות שמדובר בתוכי שלהם. יותר מ-60 אנשים טענו שהם הבעלים. זה היה מצחיק ועצוב יחד. חיה זה לא דומם, יש לו לב ונשמה ובעלים שגידל אותו. ביקשתי מכולם לתת סימנים וכמובן שאנשים ניסו את מזלם אבל לא הצליחו עם החקירה הצולבת שעשיתי להם. בסופו של דבר התקשר אלי טופר ונתן סימנים מדויקים".

לאחר הצלבת המידע, בידיעה שגאקו כנראה שייך לטופר, לא היה פשוט לשחרר אותו מהאנשים שמצאו אותו.  "אנשים התקשרו מבאר שבע ומשדרות וטענו שהתוכי שלהם", הוא מספר, "מבחינת ההיגיון, תוכי לא יכול לעוף כאלה מרחקים. הייתי המום מה אפשר לעשות בשביל כסף קל". לדבריו, "כולם רוצים תוכי, וכולם רוצים כסף קל, אבל אנשים, יש כאן בעל חיים שקשור לבעלים שלו. במפגש בינינו הוא קפץ עלי ואני דמעתי מהתרגשות. לא צריך משפט שלמה, ראו לבד בכמות האהבה מי שייך למי. איריס חזן עשתה השבת אבדה גדולה. רק בזכותה הילדים שלי שמחו וקפצו מהתרגשות וגם אני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר