הורים מודאגים: בית הספר "רקפות" ללא מבנה וללא מנהלת

"קשה לי להאמין שבעוד ארבעה חודשים המקום יהיה מוכן", טוען אב לשניים. מחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, מרגיעה ומבטיחה: "בשנת 2020 אנו רוצים להקים בית ספר טבע"

פורסם בתאריך: 2.4.19 12:06

בית הספר היסודי החדש שנבנה בימים אלה בשכונת רקפות במזרח החדש בראשון לציון, שנמצאת בשלבי בנייה ואכלוס, נראה רחוק מלהיות גמור, ובקרב הורים עולה החשש שלא יהיה מוכן עד תחילת שנת הלימודים הקרובה. בית הספר יתבסס על שיטת הלימוד והחינוך המונטסורית שדוגלת בסביבת לימוד המאפשרת פעילויות למידה עצמאיות, תוך אימוץ התפיסה שלפיה על המורה לראות בילד ככזה שטבעו הפנימי יובילו להתפתחות מיטבית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תושב העיר, אב לשניים שעבר למזרח העיר, נשמע מעט ספקן לגבי פתיחת שנת הלימודים במועד. "קשה לי להאמין שבעוד ארבעה חודשים, בתחילת אוגוסט, המקום יהיה מוכן. יש שלבים בבנייה, פרקי זמן בין כל שלב, צריך שהטיח יתייבש ורק אז להמשיך. ארבעה חודשים זה כלום אם נשאיר את החודש האחרון, אוגוסט, לאכלוס הציוד שכולל לוח, שטיחים על הקיר ואספקת שולחנות, כיסאות ועוד".

לדבריו, "בשבוע שעבר ראיתי שהמקום כולו הוא למעשה חלל גדול, בלי תשתיות ובלי חלוקה פנימית. אני לא מהנדס, אבל קשה לי להאמין שזה יקרה בזמן. הלוואי שאתבדה, אבל יש ימים של גשם שבהם לא עובדים, עיכובים, טופס 4 – לא חסר מה".

מעבר למבנה, ששיש לא מעט עבודה עד להשלמתו, עדיין לא ידוע מי ינהל את בית הספר. זאת, בשונה מבית הספר אמנויות במערב, שגם שם ייפתחו כיתות מונטסוריות, אך בית הספר פועל וניתן להגיע, להתרשם מהמקום, מהמנהלת  ומהצוות החינוכי. אמנם בימים אלה יצא משרד החינוך במכרז לתפקיד מנהלת בית הספר רקפות, אבל זו טרם נבחרה, ולכן ההורים נאלצים להגיע לעירייה ולרשום את ילדיהם במחלקת חינוך ולא בבית הספר עצמו.

למרות שבית הספר מצוי בתהליך בנייה ולמרות שאין עדיין צוות חינוכי – הציפייה לפתיחתו גדולה, וברשתות החברתיות מדברים ההורים על ההתרגשות שבהקמת בית הספר מונטסורי.

"בית הספר ייפתח בתחילת שנת הלימודים כמתוכנן", מרגיעה מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, "אין להורים ממה לחשוש. בנוסף, בשנת 2020 אנו רוצים להקים בית ספר טבע, ויש עוד המון הפתעות בחינוך שעליהן אנו שוקדים. ההורים ביקשו בית ספר מונטסורי, ותוך ארבעה חודשים מיום שעלינו לשלטון, עם ביורוקרטיה של משרד החינוך, הצלחנו להשיג את כל האישורים ולהקים שני בתי ספר מונטסורים לשנת הלימודים הבאה ושני גנים. אנו קשובים להורים, ובית הספר ייפתח בשנת הלימודים הבאה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר