צילום: Benoit Daoust / shutterstock.com

המדריך לשיפוץ הבית לקראת הפסח: כמה עליכם לשלם עבור צביעת חדר או שיפוץ אמבטיה?

למרות הגשמים החלה עונת השיפוצים לקראת החג. אז כמה תשלמו על זיפות הגג, כמה יעלה לכם לעשות צבע וממה כדאי להיזהר? "השקמה ראשון לציון" עם המחירון וההמלצות

פורסם בתאריך: 1.4.19 14:39

התקופה שקודמת לחג הפסח היא הזמן החביב על הישראלים לערוך שיפוצים ולרענן את ביתם. השנה, למרות החורף שלא עוזב שמעכב קצת את תחילת השיפוצים, רבים כבר נערכים להתחדשות המיוחלת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפי התאחדות קבלני השיפוצים, בישראל מתבצעים מדי שנה כ-300 אלף שיפוצי בתים בעלות ממוצעת של 350-300 אלף שקל לדירת 100 מ"ר, כשהנפוצים שבהם הם צביעת בית, שיפוץ אמבטיה ושירותים ושיפוץ המטבח. לפי הנתונים, בענף השיפוצים בארץ פעילים כ-15 אלף קבלנים והוא מגלגל יותר מ-15 מיליארד שקל בשנה – שישה מיליארד מתוכם על תחזוקה ושיפוץ במשקי הבית והשאר במוסדות ציבוריים, משרדים ממשלתיים וחברות.

למרות ההתעוררות בענף שמתחוללת בכל אביב, הנתונים מדברים על ירידה משמעותית בהיקף השיפוצים בארץ. ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מסביר שהדבר נובע מכמה סיבות ובראשן מחיר למשתכן והתחדשות עירונית. לדבריו, "יש כיום עשרות אלפי זוגות צעירים שממתינים לדירה חדשה או מקווים לחתום על דירה בפרויקט, ובינתיים לא רוכשים דירות יד שנייה או דירות חדשות אשר בסבירות גבוהה היו נזקקות לשיפוץ כלשהו. התחדשות עירונית היא גורם נוסף שפוגע בשוק שכן קיימים כיום אלפי בניינים ישנים הממתינים לתמ"א או לפינוי-בינוי, כלומר עשרות אלפי דירות אשר לא עוברות שום שיפוץ בינתיים בשל הצפי להריסה ובנייה".

על פי התאחדות קבלני השיפוצים, הירידה בכמות השיפוצים הקטינה את השוק בשנים האחרונות במאות מיליוני שקלים. אם לפני שלוש שנים נערכו סביב תקופת פסח עבודות שיפוצים בכ-64 אלף משקי בית בהיקף כולל של כ-3.4 מיליארד שקל, ואילו לפני שנתיים הסתכם היקף העבודות בכ-61 אלף משקי בית בסכום כולל של כ-3.2 מיליארד שקל, הרי שבשנה שעברה נרשמה ירידה נוספת לכ-58 אלף משקי בית אשר ערכו שיפוצים בסכום כולל של 2.5 מיליארד שקל. השנה צופים כי כמות השיפוצים תגיע לכל היותר לזו שנרשמה בשנה שעברה.

כמה עליכם לשלם?

בתחום הצביעה, שהוא השיפוץ הנפוץ ביותר בתקופה שלפני חג הפסח, חלה ירידה במחירים יחסית לשנים קודמות. אם פעם היה עולה לבעלי הבית 1,500 שקל לצבוע חדר, הרי שכיום המחירים נעים סביב 1,300 שקל לחדר.

במקום השני בשיפוצים השכיחים לקראת פסח נמצאים חידוש האמבטיה וחדרי השירותים בעלות ממוצעת של 23 אלף שקל, כאשר המחיר אינו כולל כלים סניטריים, ריצוף, ברזים וארונות. עלות שיפוץ המטבח, השיפוץ השלישי הנפוץ ביותר בתקופה זו של השנה, עומדת השנה על בין 14 ל-17 אלף שקלים, מחיר שכולל ריצוף וחיפוי ברמה סטנדרטית והזזת נקודות חשמל ואינסטלציה, אך אינו כולל ארונות מטבח ושיש.

שיפוצים נפוצים נוספים הם ריצוף, שיעלה 200-180 שקל למטר רבוע לא כולל אריחים, החלפת נקודות אינסטלציה שתעלה 1,300-1,100 שקל בממוצע, החלפת נקודות חשמל שתעלה 300-250 שקל לנקודה כולל אביזרים, ואיטום וזיפות הגג באמצעות הנחת יריעות זפת שעלותם הממוצעת היא 120-70 שקל למטר רבוע.

מה עליכם לזכור?

לפני שמחליטים על היקף השיפוץ, יש כמה נקודות שיש להתייחס אליהן ברצינות, כשהראשונה היא בחירת קבלן שיפוצים רשום. כל קבלן שמבצע עבודה בהיקף של יותר מ-44 אלף שקל חייב להיות רשום בפנקס הקבלנים ולעבוד עם רישיון מטעם משרד הבינוי והשיכון. בנוסף, רצוי לבדוק שלאותו קבלן יהיו המלצות ולעשות בדיקה ברשת האם היו נגדו תלונות ותביעות.

לפני תחילת העבודה, מומלץ לערוך ביניכם חוזה עם כמה שיותר פרטים ובהם תאריך התחלה ותאריך סיום, תנאי תשלום, תיאור העבודה שעליה הוסכם ועלות תוספות ושינויים שיידרשו או יתבקשו תוך כדי העבודה. רצוי לא לשלם סכומים גדולים כבר בהתחלה אלא לתת מקדמה מינימלית לפני או עם תחילת העבודה ואת השאר בתשלומים לפי שלבי העבודה.

נקודה חשובה נוספת היא לא להתפתות לעבוד עם קבלנים שמציעים סכומים שנמוכים ב-40-20 אחוז מההצעות האחרות שקיבלתם או עם כאלה שדורשים את הכסף מראש, מתחמקים מהצגת תעודת זהות או מתנהגים באופן שמעורר בכם חשד שייתכן שלא ישלימו את העבודה. הערנות הזו צריכה ללוות אתכם גם הלאה, במהלך השיפוץ, כדי לאתר בזמן סימנים שעלולים להצביע על בעיות בעבודת השיפוץ. הסימנים החשודים יכולים להיות החלפת עובדים בתכיפות, חוסר התחשבות בדיירים אחרים בבניין בנושאי רעש ולכלוך, איחורים ושקרים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר