"אורוות הברון": מכרז חדש הפעם במזומן ולא תמורת אחוזים בנכס

לאחר סאגה ארוכה סביב מכירת המגרש שהחלה כבר ב-2006, הוחלט בישיבת מועצה שלא מן המניין כי המכרז הקודם יבוטל, וכי הפעם הקרקע תימכר למרבה במחיר

פורסם בתאריך: 31.3.19 12:34

בישיבת מועצה שלא מן המניין שהתקיימה בחמישי האחרון הוחלט כי עיריית ראשון לציון תפרסם מכרז חדש לבניית עשרות יחידות דיור במגרש "אורוות הברון" בפינת הרחובות רוטשילד ומוהליבר. בישיבה אושר המתווה החדש שמשמעותו מכירת הקרקע לכל המרבה במחיר, כפי שהושג בהסכם פשרה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עוד הוחלט כי בניגוד למתווה במכרז הקודם, לא תתאפשר הפעם קומבינציה, שמשמעותה מכירה תמורת אחוזים בנכסים, והעסקה כולה תתנהל במזומן. החברה הזוכה במכרז הקודם תפוצה בסכום של 7.4 מיליון שקלים, כאשר 4.9 מיליון מתוכם על ידי העירייה או החכ"ר. על פי ההערכות, שווי הקרקע נאמד כיום בכ-50 מיליון שקלים.

הסאגה סביב מגרש "אורוות הברון" החלה בשנת 2006. לאחר הוצאת המגרש למכרז שנועד לפרק את השותפות בין הצדדים, החברה שזכתה בקרקע אמורה היתה להקים עליה 84 יחידות דיור על שטח של כ-7,000 מ"ר. 60 אחוז מבעלי המקרקעין, ובהם העירייה, החליטו על מימוש המכירה במזומן, והשאר בשיטת הקומבינציה – קבלת זכויות בנכסים שייבנו על הקרקע.

אלא שאז החלה העסקה להסתבך נוכח בקשות מצד הזוכה במכרז להכניס שינויים, בין השאר בשל השינויים החדים בשוק הנדל"ן ובשער הדולר מרגע הזכייה במכרז אשר השפיעו על התמורה לבעלי הקרקע, ובהם העירייה. בשנת 2008 פנתה החברה שזכתה במכרז לבית המשפט במטרה שיקבע כי יש לבצע את העסקה על פי שער הדולר ביום הזכייה ולא על פי השער ביום המימוש. לאחר התדיינות בבית המשפט הוחלט בשנת 2009 כי שער הדולר בעסקה יעמוד על ארבעה שקלים. למרות ההבנות, מימוש העסקה שוב התעכב, הפעם בשל בקשת החברה להגדיל את מספר היחידות ב-25, אולם בניגוד למה שחשבו תחילה נדרש לכך אישור של הוועדה המחוזית ולא זו המקומית, ונוצר חשש לעיכוב של שנים בהתחלת הבנייה.

לפיכך, בחודש מאי 2015 נערכה ישיבת מועצה ובה הוחלט לבטל את המכרז ולצאת למכרז חדש, הצעה שכבר הועלתה על ידי בית המשפט באחד הדיונים. ביולי באותה שנה התקבלה ההחלטה במליאת המועצה על ביטול המכרז ויציאה לאחד חדש. ההחלטה קיבלה תוקף של בית משפט, שהחליט בנוסף על מינוי כונסי נכסים חדשים שיפעלו להוצאת מכרז חדש.

החברה טענה בבית המשפט כי העירייה והכונס היו אלה ש"תקעו מקלות בגלגלים" כדי להגדיל את התמורה לקרקע. הסכם הפשרה שאליו הגיעו הצדדים, שבבסיסו מכרז נוסף, קובע כי תבוטל האופציה לקומבינציה, והעסקה כולה תתבצע כאמור במכירה במזומן לכל המרבה למחיר. בישיבה נחשף כי החברה אמורה היתה לשלם פחות מ-20 מיליון שקלים במכרז המקורי, ואילו כעת שווי הקרקע עומד על 50 מיליון שקלים.

לאחר האישור במליאת המועצה תחלוף תקופת זמן נוספת לצורך קבלת אישורים להוצאת המכרז החדש בהתאם להסכם הגישור.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר