בעקבות המצב הביטחוני: התושבים בשכונת רמת אליהו מודאגים

ברמת אליהו מודאגים ממצב המקלטים. מחזיק תיק הביטחון: "המקלטים הציבוריים בשכונה נבדקו ונמצאו תקינים. מזמין את התושבים להיפגש איתי"

פורסם בתאריך: 26.3.19 14:19

"כשרוצים לדבר על פינוי-בינוי כולם מגיעים לשכונה, כורזים ועוברים דלת-דלת כדי להטיב עם היזם, אבל לדבר על מקלטים ציבוריים מטונפים שמלאים במזרקים של נרקומנים ולדבר על ממ"דים – זה פחות נוצץ", כך טוענת לירון לוי קוטלרנקו, המתגוררת בשכונת רמת אליהו בראשון לציון ומאוד מודאגת מהמצב בשכונה על הרקע המתיחות בדרום. אולם, מנגד בעירייה מוסרים כי כל המקלטים בשכונה נבדקו וכי אין בסיס לטענות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לוי, נשואה ואם שניים, בני שלוש ובן ארבע חודשים, מספרת על התחושות והפחד הקיומי בכל פעם שיש הסלמה במצב הביטחוני. לטענתה, "שכונות הרכבת שהקימו פה ושכיום מיועדות לפינוי-בינוי הוקמו למעשה כשכונות זמניות – גג הרעפים והתקרה שעשויה מרביץ, הקירות כל כך דקים ששומעים את השכנים כאילו הם גרים בתוך הבית, חדר המדרגות לא בטיחותי, גם לא החדרים הפנימיים. בשורה התחתונה אין לנו איפה להיות בזמן אמת".

תמונת המצב שמתארת לוי עגומה ומדאיגה. היא מספרת כי לפני כשבועיים, לאחר שנורו טילים לאזור גוש דן, אחותה שאף היא תושבת השכונה נאלצה לרוץ עם תינוקה לבית סמוך. "מה עושים קשישים ונכים שגרים בקומות העליונות שאין להם יכולת לרוץ כמו הצעירים?", היא שואלת, "ולרוץ עם תינוק על הידיים זה בסדר? ראינו מה קרה כשטיל נורה בצוק איתן לתוך בניין עם ממ"ד במערב העיר. הבניינים פה יתפרקו רק מהרסיסים. זו סכנת נפשות ופחד קיומי. הקשישים נשארים לשבת ליד הטלוויזיה באזעקות כי אין להם לאן ללכת".

הבעיה אינה מסתכמת במרחק שעל התושבים לרוץ עד למקלט הציבורי, מקלטים רבים מוזנחים ומטונפים, ולטענתה, אינם ערוכים לקלוט תושבים בעתות חירום. "המקלטים הציבוריים בשכונה במצב נוראי. נרקומנים פרצו אותם והם נמצאים שם", היא מספרת, "רוב התושבים בשכונה בכלל לא יודעים היכן הם קיימים. יש צורך להגיע לכאן, לסדר אותם, לנקות, ולהסביר לכל אותם מבוגרים מה לעשות בזמן אמת ולאן להתפנות. נכון לעכשיו אף אחד לא נתן לנו מענה והסבר, אבל כשרוצים לעשות פינוי-בינוי מזמנים את כולם ועושים מפגש מרהיב ומושקע".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחום ממקסים בביצקי, מסר בתגובה: "אתמול בבוקר ולפני שבועיים נבדקו המקלטים הציבוריים ברמת אליהו על ידי מחלקת חירום של החברה לביטחון ונמצאו תקינים. רשימת המקלטים הציבוריים מפורסמת באתר העירייה לטובת הציבור. אשמח לאגיע עם מינהל חרום לשכונה, ולצאת איתם לסיור בין המקלטים. אני מזמין את התושבים לקבוע איתי, אפשר לקבוע איתי דרך הלשכה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "אגף החירום בחברה לבטחון מיפה את כל המקלטים בשכונה וכולם שמישים וזמינים לרשות הציבור ואין כל עדות לפריצה. כמו כןף העירייה גיבשה תוכנית פינוי למרחבים מוגנים במוסדות החינוך בשכונה. באשר לפרויקט פינוי בינוי בשכונה. מינהלת רמת אליהו ממשיכה כל העת לקדם את הפרויקט המורכב ועד כה הושגו למעלה מ-1,100 חתימות המהוות הסכמה למעבר. יש לזכור כי תכנון בניין חדש אחד, קבלת היתרי בנייה וביצוע הבנייה בפועל עשוי להימשך כחמש שנים. כאשר משך הזמן מושפע בעיקרו מהתארגנות בעלי הדירות והסכמה מלאה של כל בעלי הדירות בבניין ובמתחם. נזכיר כי במסגרת התוכנית יחוזקו כ-3,100 יחידות דיור, מתוכם 2,600 יחידות דיור בבנייני הרכבת יפונו ויהרסו".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר