צילום: shutterstock.com/ 271 EAK MOTO
צילום: shutterstock.com/ 271 EAK MOTO

"שלוש שנים לא ראיתי את ילדי": האישה שנמלטה מביתה כדי להציל את חייה לא מפסיקה להילחם

תושבת ראשון לציון, המשמשת כמנטורית בעמותת רוח נשית, לאחר נמלטה ממעגל האימה ואלימות, מנסה להציל נשים אחרות

פורסם בתאריך: 16.3.19 16:25

במסגרת שבוע האופנה הישראלי, נרתמה חברת התכשיטים Yvel למען עמותת רוח נשית, כנותנת חסות לתצוגת האופנה, כשכל ההכנסותה הועברו כתרומה למען נשים נפגעות אלימות. על המסלול צעדו סנדי בר, אנה זק, שירלי בוגנים, שלי גפני, שמחה גואטה ונוספות, כשאת התצוגה חתמה מורן אטיאס. אבל מה שבלט בעיקר בעקבות האירוע הנוצץ הוא סיפורה של תושבת ראשון לציון שנמלטה ממעגל האימה ואלימות, ומשלמת מחיר כבד עד היום, לא מפסיקה להילחם ולנסות לסייע לנשים נוספות במצבה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עמותת רוח נשית פועלת ללא מטרות רווח וחותרת לחולל שינוי חברתי לקידום כוחן של נשים, שלא פעם אינן מצליחות לצאת ממעגל האלימות בגלל תלות כלכלית. היא מסייעת לאותן נשים לצאת מתלות לעצמאות ובנוסף מפעילה בוטיק שמלות כלה שנתרמו לה על ידי המעצבים המובילים בארץ הנמכרות במחיר של עד 3,000 שקל לנשים שידן אינה משגת. בנוסף, הבוטיק מאפשר לספק מקומות תעסוקה לנשים ולסייע לעסקים הזעירים שברשותן.

אחת מהנשים שהגיעה לתוצגה היא תושבת ראשון לציון, בת 40, משמשת כיום מנטורית בעמותה לאחר שיצאה בעצמה ממעגל האלימות. ל"השקמה ראשון לציון" היא מספרת כי במסגרת תפקידה היא מעודדת נשים לצאת לעצמאות כלכלית. "אין הרבה מודעות לאלימות פיזית", היא טוענת, "והרבה נשים לא מכירות את המושג הזה בכלל. בעברי חוויתי אלימות מילולית ופיזית קשה, הייתי נשואה לאדם שאיים לזרוק אותי ואת ילדי לרחוב בכל רגע נתון, וידעתי שלבד לא אוכל להסתדר ולכלכל אותם. השליטה עלי היתה אבסולוטית".

היא מספרת כי העמותה עזרה לה למצוא תעסוקה ולא להיות תלויה בבעלה לשעבר, אך לעצמאותה היה מחיר. "אני סובלת מ'ניכור הורי' שבו בן הזוג הקודם שיש לו ממון רב 'קנה' את דעתם של הילדים הקטנים דרך מתנות ומשחקים והפנה אותם נגדי", היא מספרת בכאב, "כבר שלוש שנים לא ראיתי את ילדי והלב שלי כואב. אני מטפלת בזה בדרכים על פי החוק, ומודה על הבמה שהעמותה נתנה לי כדי לסייע לנשים נוספות שחוות אלימות כלכלית מדי יום ולא מצליחות להיחלץ ממצבן".  

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר