ויקטורי. צילום: יח"צ
ויקטורי. צילום: יח"צ

משרד הכלכלה והלמ"ס: הסל של רשת ויקטורי הוא הזול ביותר

מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד: "מומחי הטיית הצרכנים לקראת החגים לא היו מוכנים לסקר האחרון שהגיע מוקדם מהרגיל". שר הכלכלה, אלי כהן: "בחודש הקרוב נשיק אפליקציה שתאפשר לחסוך מאות שקלים בכל קנייה"

פורסם בתאריך: 13.3.19 12:10

ממוצע סל המוצרים הבסיסי, מדד שהלמ"ס החל לפרסם מדצמבר 2018, קובע כי בחודש פברואר עלותו הממוצעת היא 9,853 שקל, ירידה של 1.7 אחוז בהשוואה לדצמבר 2018, חודש הבדיקה הראשון. סל המוצרים הנבדק כולל 68 מוצרים מקטגוריית חלב ומוצריו, מוצרי בשר ודגים, פירות וירקות, מזון יבש ומוצרי טואלטיקה וניקיון. עלות הסל מהווה כ-45 אחוז מסך ההוצאה החודשית הממוצעת של משקי הבית.

בבדיקה שנערכה על ידי הלמ"ס ומשרד הכלכלה נמצא כי הסל של רשת ויקטורי הוא הזול ביותר, גם יותר מרשת רמי לוי שהובילה עד כה. עלות הסל של ויקטורי עומד על 854 שקל, ירידה של חמישה אחוזים מהחודש הקודם. נתונים נוספים מלמדים ששופרסל מציגה את הירידה הגבוהה ביותר במחירים עם 7.3 אחוז עם עלות סל של 978 שקל. מגה בעיר היא בעלת העלות הגבוהה ביותר עם 1,080 שקל לסל המוצרים. עוד עולה מהבדיקה כי אחרי ויקטורי, הסל של מחסני השוק עומד על 876 שקל, רמי לוי – 884 שקל ושופרסל דיל EXTRA – 898 שקל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי, מסר בתגובה לנתונים: "סקר הסל מלמד על השיטה הקלוקלת של מבחני הסל. העובדה שוויקטורי היא הרשת ההוגנת במדינה כבר ידועה. היום למדים הצרכנים כי היא גם הרשת המשווקת את הסל הזול במדינה. את העובדה הזאת אני כבר מכיר, אך הגיעה העת שצרכני ישראל יבינו מה עומד מאחורי מבחני הסל".

רביד הוסיף כי "מומחי הטיית הצרכנים לקראת החגים לא היו מוכנים לסקר האחרון שהגיע מוקדם מהרגיל, אבל אל דאגה – גם כאן, כמו בהרבה מקרים בעבר, ויקטורי תגרום לירידת מחירים משמעותית בכל הענף, בדיוק כפי שקרה עם היבוא המקביל, הגלוטנים והטבעונים. הרי יש כאלה שלא יכולים להרשות לעצמם נפשית להיות מתחת לוויקטורי, ובקרוב נראה את שאר החברים מתחרים למי יש יותר קטן לקראת מרוץ הסקרים לחג".

מי שמתייחס לנתונים בשיחה עם "השקמה ראשון לציון" הוא שר הכלכלה אלי כהן, שמסביר כי "ההשוואה החודשית שיזמנו עם הלמ"ס מחייבת את הרשתות להתחרות על סל המוצרים ולהוריד מחירים. אנחנו בהחלט שבעי רצון שכבר בחודש הראשון יש ירידה של כמעט שני אחוזים. בחודש הקרוב נשיק אפליקציה שתעזור למצוא את הסל הקרוב ביותר לכל אחד. באמצעות ההשוואה הזו אפשר לחסוך מאות שקלים בכל קנייה".

כהן מוסיף כי הוזלת המחירים התאפשרה בעקבות שורה של צעדים, בהם פתיחת השוק לתחרות באמצעות הקלות בייבוא והורדת חסמים. בנוסף, הורדנו מכסים במסגרת התוכנית "נטו הוזלות", הורדנו את המע"מ באחוז, ביטלנו את הבלעדיות של הרשתות בקניונים ואנו מקדמים סקרים להשוואת מחירים שמסייעים לצרכנים לבחור את הסל הזול ביותר. הפערים בין הרשתות מגיעים ל-20 אחוז ויותר".

באילו מוצרים ההוזלה מתמקדת?

"התמקדות הסל היא במוצרים הבסיסיים ביותר, מוצרים שכל אחת ואחד מאיתנו צורך מדי יום. המוצרים שנבחרו מגיעים ממגוון קטגוריות כמו מזון יבש, בשר ודגים, טואלטיקה וניקיון, חלב ומוצריו, ביצים, פירות וירקות ולחם. הסל כולל 68 מוצרים, ודרכם הצרכן יכול להרכיב את עגלת הקניות הזולה ביותר. אני מציע לכולם: תשוו ותחסכו. כיום יש יותר רשתות ומגוון המוצרים גדל. תיעזרו בכלים ובאפליקציות שמבצעות השוואת מחירים, ועוד לפני שתצאו מהבית תוכלו לחסוך מאות שקלים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רינה

    שמחה לשמוע שיש תחרותיות בין רשתות השיווק זה מעודד ירידה והוזלה בסל הקניה. מעולה שיש אפליקציות להשוואת מחירים .ויקטורי לא מהיום רשת עם סל מוצרים זול ולהוסיף מבצעים שבשוטף. מפרגנת לויקטורי ובגדול.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר