מגרש ספורט בקרית ראשון

מדוע המתנ"ס העירוני בקרית ראשון גובה כסף על שימוש במגרשים?

בא לכם לצאת לריצה או לשחק כדורגל? אולי טניס? מוזמנים בשמחה, רק אל תשכחו להביא איתכם מזומן או כרטיס אשראי. מנהלת המתנ"ס: "מי שרוצה דשא סינתטי מקצועי צריך לשלם". העירייה: "התשלום סביר ביותר, בדיוק כפי שכל רשות גובה על השימוש באולמות ספורט"

פורסם בתאריך: 12.3.19 15:52

תושבי שכונת קרית ראשון זועמים על כך שבמגרשי הכדורגל והטניס הסמוכים למתנ"ס, גובים כסף עבור הכניסה אליהם, למרות שהמגרש שייך לעיריית ראשון לציון. "אנחנו משלמים מסים מהגבוהים בארץ", מתלוננים תושבים, "וכשאנחנו רוצים לשחק קבוצת גברים כדורגל, אסור לנו לשכוח להביא כסף. העניין הוא יותר עקרוני מהתשלום עצמו. משהו חייב להשתנות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


יוגב טמם, מאמן כושר, מספר כי "היה דיון על כך לפני כמה חודשים בשכונה. אם אני שוכר את המגרש ממישהו פרטי זה עולה 250 שקלים לשלוש שעות. במתחם וולפסון, השייך לגוף פרטי, זה 230 שקל לשלוש שעות. לשלם למתנ"ס עירוני כזה סכום זה מטורף. ביום-יום יש חוגים, בערב המקום סגור, נעול, ואי אפשר לשחק בפנים. כנ"ל לגבי מגרש הטניס. בהמשך יש את הספורטק שהוא לא מתוחזק, אין שירותים ואין ברזיות וזה פתוח לכלל הציבור. בהמשך, בסמוך לפארק ערים תואמות יש מגרש שגידרו אותו, סידרו דשא סינתטי, אבל המקום נעול כבר תקופה. ככה נשארנו, תושבי השכונה, ללא יכולת ליהנות מהשירותים שמציעה לנו העיר. הרבה אנשים בשכונה מעוניינים שהמקום ייפתח לכלל הציבור. אני מאוד מקווה שהמצב ישתנה".

בתגובה טוענת מנהלת מתנ"ס קרית ראשון ברוריה בר, כי מגרש הכדורגל עבר שיפוץ של דשא ותאורה לפני שנתיים בעלות של כשני מיליון שקלים, והמקום סגור כדי לשמור עליו. לדבריה, "מגרש הכדורגל סגור, הוא עם דשא סינתטי שעלה מעל מיליון שקל והתחזוקה שלו יקרה. עד לשעה שש וחצי יש חוגים, ולאחר מכן יש אפשרות להשכרה במחיר של 250 שקלים לשעה וחצי. זה שנתיים כך ולא משהו חדש כמו כל מתקן עירוני סגור".

בר מוסיפה כי "מגרש הטניס פתוח בינתיים לקהל. יש אימונים אישיים, יש חוגים, והשכרת המגרש עולה 40 שקלים לשעה. בעתיד, כשישופץ, הוא ייסגר כמו מגרש הכדורגל. יש מקומות אחרים שפתוחים ואפשר לשחק שם. מי שרוצה דשא סינתטי מקצועי צריך לשלם. בדרך כלל באים כמה אנשים וזה מתחלק ויוצא בין עשרה ל-15 שקלים לאחד".

אבי גולנדר, הזכיין של החברה העירונית במגרשי הטניס קרית ראשון, מסר בתגובה: "זכיתי במכרז של החברה העירונית ואני מפעיל את מגרשי הטניס בקריה. מתחילת העונה מתאמנים במתקן עשרות ילדים ומבוגרים ולא היו תלונות על המחירים של החוג והשכרת המגרשים, אלא נהפוך הוא: אפילו לא הגיעה תלונה אחת. אם היו בעיות נקודתיות של משפחות חד הוריות, עולים חדשים, שחקנים מחוננים שצריכים תמיכה ומלגה כספית, תמיד באנו לקראתם ועזרנו ותמכנו מבחינת הנחה, אבל כמו מתקנים אחרים שבבעלות העירייה כמו חי-כיף והיכל התרבות, השימוש הוא בתשלום בגלל עלויות התחזוקה. בהשוואה למתקני טניס בסביבת ראשון לציון, ברחובות למשל עלות השכרת מגרש לשעה היא 50 שקלים ובנס ציונה 40 שקלים. המחירים הוגנים לענף".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "בראשון לציון קיימים מאות מגרשי קט רגל הפזורים ברחבי העיר במוסדות חינוך, פארקים, מרכזי קהילה שכונתיים ועוד. המגרשים פתוחים לציבור. מגרשי הכדורגל המדושאים, ובמיוחד אלו עם דשא סינתטי, דורשים תחזוקה גבוהה, כמו אולמות ספורט, ולכן השימוש הוא בתשלום סביר ביותר, בדיוק כפי שכל רשות גובה על השימוש באולמות ספורט. נוסיף כי השמירה על מתקנים אלו נועדה לשימוש ארוך ושוטף לציבור ובמיוחד למסגרות הבית ספריות. אם מדובר במגרש בספורטכיף שבנייתו הסתיימה לפני כמה ימים, הוא טרם אושר לעלייה למשחקים. הוא ייחנך בקרוב ונפרסם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר