צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון

בעקבות השינויים בתחבורה הציבורית: מי צפוי להיפגע?

החידושים, השידרוגים והשינויים בקווי האוטובוסים החל מיום שישי הקרוב, מדאיגים לא מעט תושבים

פורסם בתאריך: 10.3.19 12:10

החל מיום שישי הקרוב, 15 במרץ, יחלו השינויים בקווי האוטובוסים בראשון לציון במסגרת תוכנית "מהיר לעיר", כפי שפורסם כאן, ב"השקמה ראשון לציון. במסגרת התוכנית, שמקודמת על ידי משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, תתוגבר תדירות של קווים ישירים בעלי ביקוש גבוה, ישודרגו מסלולים של קווים קיימים ומאספים למסלולים ישירים ומהירים. כמו כן, יורחבו שעות הפעילות של האוטובוסים העירוניים – עד לחצות, ויחלו לפעול קווים שיחצו את העיר ממזרח למערב, דרך מרכז העיר והצירים המרכזיים.

בנוסף, מערך התחבורה הציבורית ישפר גם את הנגישות של תושבי ראשון לציון לתל אביב וערים נוספות במטרופולין. בין היתר, תשופר הנגישות למקומות כמו רידינג ונמל תל אביב, רחוב אבן גבירול, מסוף סבידור, הקריה ועיריית תל אביב, באמצעות הפעלת קווים 190, 191, 193 ו-74.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אין ספק שמדובר בשינויים משמעותיים ודרמטיים ובבשורה למשתמשי התחבורה הציבורית. ואולם, יש מי שעשוי להיפגע מהשינויים. לצד הפעלת קווים החדשים והתגבורים בנסיעות, בוטלו הקווים 175, 13, 80, 175, 192. בעקבות הביטולים הצפויים, תושבים רבים משכונת קריית ראשון, שבה עובר קו  175, הביעו מחאה נגד ביטולו.

מדובר בקו ששבעות הבוקר מבצע ארבע נסיעות לכיוון תל אביב ובשעות אחר הצהריים והערב מבצע תשע נסיעות מכיוון תל אביב לראשון לציון. התושבים מתנגדים לביטולו של הקו משום שלטענתם לא מוצגת כל חלופה תחבורתית אחרת. "לא נתנו לתושבי המערב שום אלטרנטיבה הגיונית לנסיעה מחוץ לתל אביב", מוחה אחד התושבים, "תושבי הקריה חזרו למצב שהיה בשנות ה-90, אז כל הנסיעות אל תל אביב היו רק דרך מרכז ראשון" אומר תושב אחר.

מחברת נתיבי איילון נמסר בתגובה: "שינוי תכנון הקווים בעיר נעשה על ידי משרד התחבורה בשיתוף עיריית ראשון לציון ובאמצעות פרויקט 'מהיר לעיר' שמובילה חברת נתיבי איילון. התכנון תואם את מדיניות משרד התחבורה להפעלת רשת אוטובוסים תדירה בכ ל שעות היום".

"בהתאם לכך עם הפעלת השירות החדש בעיר הכולל תוספת של כ- 1,500 נסיעות ביחס למצב הקיים, הן בקווים קיימים והן בקווים חדשים, יבוטלו קווים לא תדירים אשר לא הצליחו להצדיק את קיומם מבחינת כמויות הנוסעים.
לכל קו שיבוטל קיימת אלטרנטיבה איכותית הרבה יותר ובעלת ערך לנוסעים הקיימים ולנוסעים פוטנציאלים.
קו 175 הינו קו חלש מאד בעל תדירות של 2/3 נסיעות ביום לכל כיוון. קו זה יוחלף על ידי קו 190 החדש אשר נועד לתת מענה מהיר ואיכותי לנוסעים ממערב העיר למרכז תל אביב. קו זה יפעל בתדירות של כל 15 דקות בשעות השיא. ברמה היומית לקו זה יהיה 64 נסיעות (פי 13 מקו 175)".

"בנוסף יחלו לפעול גם קווים 191 ו- 193 שיספקו שירות נוסף לתל אביב במסלולים ישירים ומבהירים דרך הנתיב המהיר. גם קווים אלו יפעלו בתדירות משופרת לאורך כל היום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא ברור לי מדוע ביטלו את קו 174 אשר עובר בשעות הבוקר בשכונת רמז קו זה שרת במשך שנים רבות את התושבים בשכונה. ואין אלטרנטיבנ אחרת אלא להיזדקק כיום לאוטובוס פנימי לתחנה מרכזית ישנה ושם להחליף אוטובוס. זה לא שיפור השרותאלה סבל מיותר לתושבים.

  2. פלוטקין בתיה

    קו 270 שהיה בשעות הבוקר מסיע אנשים מרמת אליהו ונוה ים לאוניברסיטת תל אביב בוטל (מארלוזורוב עד אוניברסיטת תל אביב) ואין לו תחליף. קו זה הסיע גם חיילים לרמת אביב. בזמנו קו זה גם פעל מס' פעמים אחר הצהריים לרווחת התושבים. יש לתת את הדעת על הגזירות הללו ולתת פתרון הוגן לצרכני קו זה

  3. מירי

    ביטול קו 174 משכונת רמז בשעות הבוקר זה ממש פגיעה חמורה באנשים שמתחילים את עבודתם בתל אביב בשעה מוקדמת בכדי לדאוג לפרנסתם…..היכן ההיגיון להגיע לעיר ולקחת את הקו…הדבר יגרום לאנשים להגיע בשעה מאוחרת בגלל הפקקים הידועים ואף לפגוע בפרנסתם…
    אדון ראש העיר נא התערבותך לביטול הגזרה להשאיר לנו את הסידור הנוכחי ולמנוע מאיתנו סבל מיותר

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר