שחרור הצבה חסון בחוף פלמחים
שחרור הצבה חסון בחוף פלמחים

צפו: עשרות בחוף פלמחים ליוו את שחרור צבת הים שניצלה

הצבה חסון נלכדה ברשת ועברה טיפול ארוך של שיקום והצלה. היום היא חזרה למים בליווי עשרות מתושבי האזור. צפו בתיעוד:

פורסם בתאריך: 8.3.19 14:51

עשרות הגיעו היום (שישי) לחוף פלמחים כדי ללוות את צבת הים, שנפגעה ונפלטה לחוף. זאת, לאחר שעברה שיקום וטיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים, שבמכמורת. האירוע התקיים בהובלת רשות הטבע והגנים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הצבה, שקיבלה את השם חסון, שמשמעותו חוחית בערבית, נמצאה בנובמבר האחרון, לכודה ברשת מכמורתן מול המרינה בתל אביב. הדייג שהבחין בה, יצר קשר עם הפקח הימי באזור והיא קיבלה טיפול רפואי על ידי צוות מרכז ההצלה, שזיהה סימפטומים המעידים כי עברה אירוע טביעה.

הצבה התקשתה מאוד לנשום, חירחרה והייתה באפיסת כוחות. לאחר ביצוע הליך ההחייאה, שהייה ממושכת באוהל חמצן וטיפול רפואי וניטור רדיולוגי, היא התאוששה. בנוסף, היא טופלה באנטיביוטיקה למניעת דלקת ריאות ולאחר שהתחזקה הועברה לחצר הצבייה להמשך שיקום עד ההחלמה המלאה.

צפו בשחרור הצבה חסון:

השחרור התבצע במסגרת מבצע נקיון חופים, ובדוברות רשות הטבע והגנים מספרים כי במהלך השנתיים האחרונות מרכז ההצלה לצבי ים פיתח שיטת החייאה חדשה לצבי ים שטבעו, אשר הוכיחה את עצמה כיעילה גם במקרים קשים.

משך הזמן שצבים מסוגלים לעבור מבלי לנשום משתנה בהתאם לרמת הפעילות שלהם, טמפרטורת המים, העומק בו הם נמצאים ועוד. כאשר צב נתפס ברשת או חוט דיג, רמת הסטרס שלו עולה ואיתה הפעילות המטבולית. התוצאה: עולה צריכת החמצן של הצב והוא צריך לנשום בתדירות גבוהה יותר.

במקרים קשים, הטביעה היא מיידית וללא טיפול ראשוני, הצב לא ישרוד. במקרים אחרים, ההתדרדרות הבריאותית בעקבות הטביעה תהיה איטית, כך שאפשר יהיה להספיק ולהעניק טיפול במרכז ההצלה.

לפני כחודש וחצי נפלט לחוף ראשון לציון צב ים חי, שיקבל טיפול מיידי והועבר לשיקום. זאת, כשבועיים לאחר שנפלט לחוף צב ים שגם הוא נזקק לטיפול ושיקום. אלי שוורצברג, מנהל אגף החופים והאגמים, בעיריית ראשון לציון, אמר כי "כמידי שנה נפלטים, לצערי, עשרות צבי ים מתים. היום הופתענו לגלות שנפלט צב ים חי. יצרנו קשר עם רשות הטבע והגנים הגורמים שאמונים על הטיפול".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר