ליאל אבן זוהר. צילום: יניב אלוני
ליאל אבן זוהר. צילום: יניב אלוני

דן אנד ברדסטריט: ראשון לציון במקום השני בייצוג נשים במועצה

מבדיקה שנערכה לקראת יום האשה הבינלאומי, נמצא שבראשון לציון יותר נשים במועצת העיר, ביחס לתל אביב ולחולון השכנות. עו״ד ליאל אבן-זהר מ״מ ראש העירייה: ״העלייה במספר חברות המועצה בראשון לציון משמחת, אך נברך על המוגמר רק כשנגיע לשוויון מלא"

פורסם בתאריך: 3.3.19 13:08

ייצוג הנשים במועצת העיר ראשון לציון עלה ב-13 אחוז בשנת 2019 לעומת השנה שעברה ועומד על 34 אחוז נשים שמכהנות במועצה, כך עולה מבדיקה שערכו בדן אנד ברדסטריט ישראל לקראת יום האשה הבינלאומי שיצוין ב-8 במרץ, והיא ממוקמת במקום השני מבין הערים הגדולות. את המקום הראשון קטפה עיריית באר שבע עם 37 אחוז נשים שמיוצגות במועצה, עיריית תל אביב-יפו במקום השלישי עם 32 אחוז ייצוג ואחריהן חיפה, חולון, אשדוד, פתח תקוה, ירושלים ונתניה.

הממוצע הארצי של ייצוג נשים במועצות עומד על 20 אחוזים, עלייה של ארבעה אחוזים לעומת הממוצע הארצי אשתקד, טרם הבחירות, שעמד על 16 אחוז. עוד נמצא כי מתוך 77 ערים המדורגות בדירוג ראשי הרשויות של החברה, רק בשש מהן עומדת אשה בראשות העיר – בחיפה, בנתניה, באור יהודה, ביהוד, בכפר יונה ובבית שמש.

עוד עולה מהנתונים, כי בחולון השכנה אחוז הנשים במועצה עומד על 26 אחוז, לעומת 11 אחוז בשנה שעברה. בבת ים, שנבדקה יחד עם הערים הבינוניות,  אחוז הייצוג הנשי עומד על 40 אחוז – לעומת 20 אחוז בשנה שעברה.

 

"אחוז הנשים הממוצע במועצות העירוניות עומד על 20 אחוז בלבד", מסרה אפרת שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בדן אנד ברדסטריט, "אמנם מדובר בעלייה בהשוואה לשנה שעברה, ואכן אנו רואים שיפור במגמה לאחר שהוכפל כמות ראשות העיר בארץ, אך עדיין אין ייצוג שוויוני לנשים ולגברים.  נוכחות שווה של נשים סביב שולחן מקבלי ההחלטות היא קריטית לניהול נכון ומקצועי של כל ארגון ורשות מקומית. הדבר בולט בעיקר במועצות הערים – כל החלטה הנוגעת לרמת החיים ולאיכות החיים בעיר רלוונטית לכלל תושביה, ולכן החשיבות של גיוון בדעות ומתן ביטוי וייצוג הולם לאוכלוסייה המהווה מחצית מהתושבים והבוחרים צריכה להיות, בראש ובראשונה, אינטרס של ראש הרשות המקומית".

עו״ד ליאל אבן-זהר מ״מ ראש העירייה ולשעבר מנכלית עמותת כ״ן לקידום נשים בישראל, מסרה בעקבות הנתונים: ״העלייה במספר חברות המועצה בראשון לציון משמחת, ונובעת גם מדוגמת החיקוי של חברות המועצה הפעילות בקדנציות הקודמות ומתפיסות העולם השוויונית של מרבית ראשי הסיעות בעיר. יחד עם זאת, נברך על המוגמר רק כשנגיע לשוויון מלא: מחצית משולחנות קבלת ההחלטות בעיר, ולשם העיר מכוונת״.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר