צילום: עדי ארד
צילום: עדי ארד

מחסור במקומות קבורה: בית העלמין גני אסתר יורחב סמוך לצוראיל

חברת המועצה יפעת מאירוביץ'-יפת בעקבות הכוונה להרחיב את בית העלמין, גני אסתר: "מדוע כל בתי הקברות צריכים להיות ממוקמים בצד המזרחי של העיר?"

פורסם בתאריך: 4.3.19 13:19

חברת המועצה יפעת מאירוביץ'-יפת, העלתה הצעה לסדר בעקבות הכוונה להרחיב את בית הקברות בגני אסתר. במכתב שהעבירה אתמול (ראשון), כותבת מאירוביץ'-יפת לראש העירייה רז קינסטליך, כי ביום רביעי האחרון בישיבת ועדת התכנון והבנייה, התקיים דיון בנושא התב"ע החדשה להרחבת בית העלמין בסמוך לשכונת צוריאל.

"מדובר בהקמת בית קברות חדש על השטח המשמש היום כמגרש חניה וזאת בסמוך לשכונת צוריאל", כותבת חברת המועצה, ומוסיפה: "לא ברור לי מדוע כל בתי הקברות צריכים להיות ממוקמים בצד המזרחי של העיר, וזאת למרות שאזור זה היום מאוכלס בתושבים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בהמשך היא מציינת כי הוסבר לחברי המועצה שמדובר בבית קברות שייבנה במרחק של 70 מטר בלבד מבניין בית הספר בשכונה, בית הספר "תמיר".

לטענת מאירוביץ'-יפת בדיון היא העלתה מספר שאלות, שנותרו ללא מענה, בהן כמה מקומות קבורה נותרו בבית העלמין בקומות בגני אסתר, כמה מקומות קבורה נותרו בבית העלמין בשיכון המזרח, לכמה מקומות קבורה זקוקה העיר בשנה ומדוע העירייה מבקשת להקים רק 265 מקומות חניה במקום.

"היה אפשר לדחות את ההחלטה הנ"ל עד לקבלת תשובות עד לבחינת כל הנושאים", טוענת חברת המועצה ומוסיפה כי "בעידן השקיפות אותה הנהלת העיר החדשה הבטיחה לציבור, היה אפשר לערוך ראשית דיון עם תושבי שכונת צוריאל".

בתוך כך, מבקשת מאירוביץ'-יפת כי הנושא יועלה לדיו מחודש במליאת הוועדה לתכנון והבנייה, כאשר במקביל העירייה תעצור את קידום התב"ע. כמו כן, היא מבקשת שמליאת הוועדה תשמע את עמדת התושבים לפני קבלת החלטה בנושא, ושייבדקו חלופות, בהן הכשרת שטח לבית עלמין בסמוך למתחם איקאה או באזור השפד"ן, אזור שבו נבחנה בעבר הצעה לבניית בית קברות.

בתגובה לדברים נמסר מעיריית ראשון לציון: "מדובר על הרחבת בית העלמין גני אסתר, על רקע מחסור מיידי במקומות קבורה. כיום אין בשטחי העיר רזרבות קבורה אחרות למעט האפשרות לקדם הקמת בית העלמין באזור השפד"ן על ידי המדינה. גם אם התכנון של בית העלמין באזור השפד"ן יחל באופן מיידי, לא תתבצע בו קבורה בעשור הקרוב ולפיכך יש צורך דחוף באישור הרחבה לבית העלמין על מנת לאפשר לתושבי העיר להיקבר בעיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסף

    בית הקברות היה שם הרבה לפני השכונה- מאז 1882. שיבואו בטענות למי שאישר את הקמת המגורים. חוץ מזה בית קברות זה השכנים הכי טובים. אין רעש ויש הרבה ירק וצמחייה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר