בלב ראשון לציון: עובדים זרים החיים בצפיפות ובתנאים מסוכנים

תושבים מודאגים התלוננו ומחזיק תיק הביטחון ערך סיור ונדהם מתמונת המצב בחצר האחורית של ראשון לציון. עכשיו הוא מתכוון להתסער בכל הכוח

פורסם בתאריך: 27.2.19 13:07

תושבים מראשון לציון מעלים באחרונה טענות ותלונות על ריכוז גבוה של עובדים זרים ומבקשי מקלט ברחוב הרצל בעיר. בתוך כך, מתכננים בחברה לסדר וביטחון בראשון לציון לנקוט בשורה של צעדים.

לטענת התושבים מרחוב הרצל 38 וצפונה, ישנם מספר בניינים שכולם מושכרים לעובדים זרים ומבקשי מקלט. במקום פועלת מכולת, שבה בין השאר נמכר אלכוהול בזול, המשמשת גם נקודת איסוף ומפגשים חברתיים. בסמוך פועל גם סנוקר, והמגורים הם בחדרים מושכרים קטנים עם חשמל המחובר באופן פרובזורי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מקסים בביצקי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון, מודע לתלונות התושבים. "לא מזמן התבקשתי לעזור למשפחה מרמת אליהו כאשר הילדה בת ה-16 ברחה מהבית עם בחור בן 40", הוא מספר, "כשביקשתי את הכתובת כדי לאתר את הנערה, נתנו לי מספר בניין ברחוב הרצל. כשהגעתי למקום לא האמנתי שיש מציאות כזו בראשון לציון – בניין שלם של עובדים זרים. הגעתי כדי לחפש נערה וגיליתי על הדרך מציאות חדשה שלא ידעתי על קיומה בעיר".

גם איריס חזן, מ"מ יו"ר ועדת הביטחון שמתנדבת בסיור במשטרה, טוענת ש"האזור ידוע כקהילה של עובדים זרים – אריתראים, סודנים ונוספים. בסיורים שאני עושה במשטרה אני מסתובבת במקום וגיליתי שיש תושבים שחוששים לעבור שם בשעת לילה מאוחרת. כאן נכנסת החברה לביטחון לתמונה. נוכחות, בולטות והרתעה – זה מה שהשטח צריך".

נ', שגרה ברחוב הברון הירש, מספרת: "אחרי השעה תשע בערב מפחיד להסתובב שם לבד. רואים קבוצות-קבוצות של עובדים זרים, חלקם שיכורים. ההרגשה לא נעימה. לחשוב שזה קורה בלב ראשון לציון זה הזוי".

 

בעקבות תמונת המצב בנחשפה בפניו החליט בביצקי להתסער על הנושא ולפטל בו בכל הכוח. בינתיים, הוא ערך סיור באזור עם מוטי עג'מי, המשמש כסגן ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה. לדברי בביצקי, הם מצאו תמונה מדאיגה בלב ראשון – בניינים שלמים, ומגורים בתנאים רעועים, המושכרים לעובדים זרים, לצד בתים נטושים בסמוך שמשמשים לצריכת סמים. "לאחר שראיתי את התמונה העגומה חשבתי מיד כיצד למגר את התופעה מלב העיר", מספר בביצקי.

בתוך כך, בימים אלה שוקד בביצקי על פגישת פסגה שכוללת את משטרת ההגירה, המשטרה ומפקד התחנה, נציגי רישוי עסקים, נציגי מס הכנסה, מחלקת הרווחה ואגף הפיקוח על הבנייה. בביצקי מתכוון לערוך בדיקה עם בעל הדירות שבהן מתגוררים העובדים הזרים. לאחר מכן הוא מתכוון לבדוק האם יש עסקים שמעסיקים עובדים זרים שלא כחוק. "מחלקת הנדסה תבדוק את המבנים שבהם הם מתגוררים, הם נראים מסוכנים מאוד, שעלולים לגרום אסון במקום. צריכה להיעשות עבודת שטח יסודית יחד עם כל הגורמים. אני בטוח שנשתלט על התופעה. אני מודה לראש העיר על התמיכה והרצון לשנות את פני העיר ולדאוג לשקט התושבים".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי תושב הרחוב ולא גזען

    בסוף רחוב הרצל מרכז עיר היין היה כמו ץחנת מרכזית תא לטפל דחוף לא רק לדבר לפני שהיה מאוחר הם מתרבים כל הזמן יש להם בית קפה בהרצל בזיון הרצל צריך לקום ויחשוב שאנו באוגנדה לטפל בבעלי הבנינים שמשכרים להם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה הייתם זה כבר כמה שנים קדימה לזוז לפניי שיהיה מאוחר איבדנו את מרכז העיר בושה רק המערב מעניין את העירייה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר