הדמיה באדיבות עיריית ראשון לציון

העירייה עתרה לבג"צ: דורשת לשנות את מסלול הרכבת הקלה

את המימון לקו החום תשיג העירייה בעצמה, כדי לזרז את הקמתו, וכעת היא דורשת את הסטת התוואי מרחוב כורש לחוף הים, כניסת הרכבת למתחם האלף והעברת מרכז התחזוקה

פורסם בתאריך: 11.2.19 14:25

עיריית ראשון לציון הגישה עתירה לבג"צ בדרישה לשנות את תוואי הרכבת הקלה. בין השאר, דורשת העירייה את הסטת התוואי מרחוב כורש לחוף הים, כניסת הרכבת למתחם האלף והעברת מרכז התחזוקה דרומה. כמו כן, דורשים בעירייה  תשובות בנוגע לתוואי במרכז העיר.

ראשון לציון היא הרשות המקומית היחידה בישראל שקיבלה היתר ממשרד התחבורה להשיג את המימון להקמת הקו החום באופן עצמאי. בעירייה מעריכים שהמהלך יזרז משמעותית את לוחות הזמנים. אורך תוואי הקו החום מגיע לכ-30 קילומטרים, והוא כולל 44 תחנות. הקו מהווה חלק מרשת מטרופולינית בגוש דן, הכוללת גם את הקו האדום, הירוק והסגול, שמבוססת על מעברים בין קווי הסעות ההמונים וקווי הרכבת הפרברים. בחברת נת"ע (נתיבי ישראל) מעריכים כי הקו ישמש כ-124 אלף איש ביום ולמעלה מ-17 אלף איש בשעת השיא בבוקר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


העתירה הוגשה נגד הוועדה לתשתיות לאומיות בעניין תוואי הקו החום ותוואי הקו האדום של הרכבת הקלה, לאחר שהתקיים שיתוף ציבור בעניין ובעקבותיו גיבשו מינהל ההנדסה והאגף המשפטי בעירייה את השגותיהם. בתוך כך, אחד הנושאים המרכזיים בעתירה הוא דרישת העירייה להעתיק את מרכז התחזוקה והטיפול של הרכבת (הדיפו), שמתוכנן להיבנות מערבית למתחם האלף. בעירייה דורשים להעביר את המרכז דרומית למיקומו המתוכנן, כדי שלא יפגע ברצף התעסוקה והמגורים המתוכננים בין מתחם האלף לחוף הים, בשטח המערבי, של כ-280 דונם, הצפוי להתפנות מידי צה"ל.

בנוסף, מבקשת העירייה להסיט את תוואי הרכבת מרחוב כורש במערב העיר אל חניון חוף הים ובחזרה מזרחה דרך רחוב רחבעם זאבי. מדובר בהארכת המסלול בכ-2.5 ק"מ, כך שייתן מענה לבאי חוף הים וויחד עם זאת, לא יחצה את שכונת נווה חוף.

כמו כן, טוענת העירייה בעתירה, כי ישנה יש חשיבות רבה לשינוי התוואי במתחם האלף, כך שהרכבת תעבור במתחם המגורים ולא במתחם התעסוקה. הסיבה: המתחם צפוי להכיל 1.7 מיליון מ"ר תעסוקה ו-5,500 יחידות דיור וההשפעה על צמצום מקומות החניה ומעבר לתחבורה ציבורית תהיה גדולה יותר, אם הרכבת תעבור במתחם התעסוקה.

בנוסף, הות"ל קיבלה את התנגדות העירייה להעברת הקו לאורך רחוב הכרמל הצפוף, אולם לא הכריעה לגבי החלופה,  והסוגיה הועברה להכרעת חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) שתציג תוואי חדש.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר בעקבות העתירה לבג"צ: "טובתם של תושבי העיר עומדת לנגד עיני. לא נאפשר פגיעה באיכות החיים של התושבים ולכן חשוב שכבר בשלב התכנון יבוצעו השינויים הנדרשים. תחבורה ציבורית יעילה חשובה לכולנו, אך היא חייבת להתבצע בשיתוף הציבור ותוך פגיעה מינימלית במרקם החיים".

מ"מ וסגנית ראש העירייה, עו״ד ליאל אבן-זהר: ״העתירה הוגשה בהמשך להחלטת הוועדה לתשתיות לאומיות לדחות חלק מהתנגדויות שהוגשו על ידי העירייה, כמו גם התנגדויות של עשרות מתושבי העיר ושל עו״ד סורין גנות ושלי, שהוגשו באופן אישי לתכנון הקו החום, החוצה את ראשון לציון ומיועד לתחבורה ציבורית לעשרות שנים קדימה. לשמחתי, ההנהלה החדשה של העיר בראשות ראש העירייה רז קינסטליך, רואה בראש ובראשונה את טובת תושבי העיר ואת איכות חייהם, ועל אף שאנחנו מעוניינים לקדם במהירות תחבורה ציבורית יעילה, לא נאפשר פגיעה באיכות חיי התושבים בנווה חוף או במרכז העיר״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר