shutterstock
shutterstock

המתמודד ב"עבודה", איתמר וגנר: במקום צבא העם – צבא מקצועי

המתמודד שקיים חוג בית בעיר, בטוח שההצעה שלו תוכל לפתור גם את משבר הגיוס, ואומר: "האם אנו בעד צבא עם אך פחות יעיל, או בעד צבא טוב יותר"

פורסם בתאריך: 4.2.19 17:02

למרות התחזיות הקודרות בנוגע למספר המנדטים החד ספרתי, שצופים הסקרים למפלגת העבודה, מועמדי הפריימריז של המפלגה מסתערים על ערי האזור. מועמד מעניין ומפתיע בפריימריז שייערכו ביום שני הקרוב,ב- 11 בפברואר, ביקר השבוע בחוג הבית שנערך בבית זרובבל ושולמית חביב בראשון לציון, אירוע שבו נכחו עשרות מחברי המפלגה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המועמד הוא איתמר וגנר ויש לו רעיון מקורי ומפתיע שיכול לדבריו לפתור את משבר הגיוס, זה שבגללו פוזרה הכנסת, פתרון שלדבריו "יסייע גם לחסוך בחיי אדם ובכספים רבים, ולסיים את האבטלה הסמויה והאפלייה בשכר בין מתגייסי המקצועות הטכנולוגיים, 8200 למשל, לבין החיילים הקרביים".

איתמר וגנר עם אבי גבאי ויצחק בר לב

וגנר אמר לנוכחים כי "יחד עם מפלגת העבודה, נוכל לפעול למען שירות צבאי שייטיב עם כולם. בעולם קיימים מודלים שונים של צבא מקצועי, מודלים שקיימים למשל בארצות הברית, בריטניה ואוסטרליה אבל המודל הכי נכון לצבא הוא זה השוויצרי. אז למה לא אצלנו?".

 

 

וגנר מעלה את הנושא על סדר היום, ושואל: "האם אנו בעד צבא עם אך פחות יעיל, או בעד צבא טוב יותר שהוא לא צבא עם?". וגנר גם הקים עמותה "צבא מקצועי – מיקוד" למען הגשמת הרעיון שלו שזוכה לקונסנזוס מפתיע מחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המציע את ההצעה להקים צבא מקצועי ולא "צבא העם" טועה טעות חמורה, זו תהיה מכה איומה לאיכות הצבא שלנו. צריך להבין שצבא מקצועי לא יוכל בשום אופן לכלול את מיטב הנוער המתגייס כיום כיוון שכיום מדובר על גיוס חובה הכולל במידה רבה את מיטב הנוער בכל ההיבטים. זהו אותו נוער שאחרי הצבא הפך אותנו ל"אומת סטרטאפ". אין ספק שאם מאמצים ההצעה להקים "צבא מקצועי" שההורים של נערים אלה לא יתנו להם להתגייס ל"צבא המקצועי" והם יעדיפו שהבן ילמד מחשבים ויילך להייטק. ומי יילך לשרת ולקבל משכורת- ניחוש?…כל מי שאין לו ברירה, וכך ייראה הצבא שלנו. אגב די להסתכל על צבא ארה"ב כדי להבין את זה. למי שיצא לראות לשכת גיוס בניו יורק (בטיימז סקוויר), הוא ראה את החלכאים והנדכאים מנסים להתגייס שם לצבא. זה מה שאנחנו רוצים?!!….גם כיום יש להערכתי בעיה עם איכויות הקבע הארוך בצבא. זאת, כיוון שאותו נוער מצטיין לצערי ברוב המקרים אינו נשאר לקבע ארוך, אך ה – 4-5 שנים שהם משרתים מהווים תרומה עצומה לאיכויות שיש לצה"ל.

  2. אדר

    הרעיון של "צבא מקצועי" הוא שקר טהור. לאמריקאים שעשו זאת אחרי מלחמת ויאטנאם היו בעיות עם כח אדם ברמה נמוכה עד כדי כך שנאלצו לכתוב מחדש את ספרות ההדרכה. הרבה מה"מתנדבים" היו משכבות מצוקה, השכלה נמוכה שמטרתם הייתה פרנסה, רכישת השכלה ועליה במשרד החברתי. אנחנו רואים עכשיו תוצאות שהרבה מאלה שחזרו מהמלחמות בעירק, אפגניסטן ועוד הושלכו לצידי הדרך על ידי החבר'ה.
    צבא "שכי" משמעותו שירות ארוך ואז אנשי המילואים יהיו מבוגרים וזה יחייב צבא גדול כל הזמן וזה עולה הרבה מאוד כסף….
    כל הרעיון בו שהעשירים והמבוססים לא יתרמו כלום בתחום שהוא מהישובים במדינה.
    הרעיון לא מתאים לנו- לפחות עדיין לא !.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר