צילום: חורחה נובומיצקי

"זה ממלא גאווה לראות את דור העתיד שיוביל את מדינת ישראל"

חניכי תוכנית מודל האו"ם יחד עם מחזיק תיק הצעירים לקחו חלק בכנס לציון יום השואה הבינלאומי, שכלל תערוכה לחסידי אומות העולם ומפגש עם בכירים מהאו"ם וממשרד החוץ 

פורסם בתאריך: 30.1.19 15:43

עשרות בני נוער, חניכי תוכנית מודל האו"ם, לקחו אתמול בתחילת השבהוע חלק בכנס לציון יום הזיכרון לשואה הבינלאומי, שהתקיים באגף הנוער והצעירים של מינהל הקהילה. הפעילות כללה תערוכה לחסידי אומות העולם ומפגש עם בכירים מהאו"ם, משרד החוץ, אונסק"ו, ונציגים משגרירות גרמניה, הונגריה, צרפת ואיטליה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


זו השנה השביעית שהכנס מתקיים בחסות תחום קשרי חוץ באגף הנוער ובשיתוף חניכי תוכנית מודל האום – ProMuner.

השנה כלל הכנס תערוכה לכבודם של חסידי אומות העולם – Beyond Duty, שהוצגה במבואה של אולם הכנסים באגף הנוער והצעירים. התערוכה מתמקדת בסיפורם של 36 דיפלומטים זרים מ-21 מדינות, שהצילו יהודים במהלך השואה תוך סיכון חייהם. עד כה הוצגה התערוכה, בהפקת משרד החוץ ויד ושם, ביותר מ-70 מדינות ברחבי העולם.

בהמשך הערב התקיים טקס מרכזי, בהשתתפות בכירים מהאו"ם, משרד החוץ, אונסק"ו, ונציגים משגרירות גרמניה, הונגריה, צרפת ואיטליה. לודוביקו פולין קאלאבי, ראש משלחת אונסק"ו ברמאללה, שוחח עם בני הנוער, וסקר בפניהם את הפעילות של אונסק"ו בתחום, וציין כי "חינוך על השואה ורצח עם, הוא מרכיב חשוב לקידום אזרחות גלובלית שבמסגרתה הלומדים מפתחים חשיבה ביקורתית ואחריות, מעריכים את כבוד האדם, ודוחים גזענות ואנטישמיות שמובילים לאלימות". בנוסף, הוא סקר בפניהם את האופן שבו מדינות מיישמות את החלטת האו"ם בנוגע ליום הזיכרון הבינלאומי לשואה ופועלות למאבק בתופעה של הכחשת שואה.

חבר המועצת העיר ראשון לציון, מחזיק תיק הצעירים, איתי מתיתיהו נשא גם הוא דברים, וציין כי ישנה חשיבות עצומה בקיום אירועי זיכרון לשואה, במיוחד בזמנים אלו. מתתיהו, שברך את חניכי התוכנית בשם העירייה: "זה ממלא גאווה לראות את דור העתיד שיוביל את מדינת ישראל בשנים שיבואו. כולי תקווה כי ההתנסות בעבודה הדיפלומטית, אותה רוכשים המשתתפים במועדון מודל האו"ם, יתרמו רבות לשילובם של ישראלים בארגוני האו"ם ובהובלת הדיפלומטיה של המחר".

מירב קופיטו, מנהלת תחום קשרי חוץ באגף הנוער בראשון לציון, הוסיפה: "חניכי תוכנית מודל האו"ם יחד עם צוותי אגף נוער והצעירים ומובילי התחומים השונים פעלו למען הפצת הקמפיין בקרב מוסדות העיר, כולל בתי ספר, מרכזי הנוער, מרכזי קהילה, מועצות תלמידים, תנועות נוער, מתנ"סים, בתי אבות ועוד. התמונות המרגשות שנאספו הוקרנו השבוע במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו".

השנה לקח אגף הנוער חלק פעיל בקמפיין הבינלאומי WeRemember# ששם לעצמו למטרה לרתום את ההשפעה של המדיה החברתית ולהעלות את המודעות לשואה ולהיאבק בשנאת הזרים ברחבי העולם, ובמיוחד לפעול לחינוך הדור הצעיר.

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר