צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון

רמי הרפז – הטייס שהוחזק בשבי והלך לעולמו – נכדו של היינן הראשון ביקבי כרמל

סבו של הרפז עבד ביקב 64 שנה, ונכדו, איש חיל האוויר, נודע בכך שבזמן שהיה בשבי המצרי תרגם לעברית את ספר "ההוביט" עם שבויים נוספים

פורסם בתאריך: 28.1.19 16:25

הודעת אבל והשתתפות בצער המשפחה נמסרה ממוזיאון ראשון לציון עם פטירתו של רמי הרפז, נכדו של היינן הראשון של יקבי כרמל בראשון לציון.

סבו של הרפז הוא מרדכי פופל, שעבד במקום במשך 64 שנה. הוריו של הרפז, שפרה פופל ושלמה גולדנברג, הם ילידי העיר, אשר עם נישואיהם עברו להרצליה. רמי הרפז נולד בהרצליה וגדל בקיבוץ משמר העמק ובקיבוץ הזורע. הוא שירת כחייל קרב בחיל האוויר בטייסת העקרב והשתחרר משירות סדיר בשנת 1961 לאחר שהדריך בבית הספר לטיסה ובקורס אימון מתקדם, ולאחר מכן עבד בקיבוץ הזורע ועשה שנת שירות בקיבוץ זיקים. בהמשך השתתף במלחמת ששת הימים, ובתום המלחמה התגייס מחדש לשירות קבע בטייסת 117 תוך הסבה למטוסי מיראז' 3. לאחר מכן עבר לטייסת 109 והיה חבר בצוות הקליטה של מטוסי הסקייהוק, ואף היה חבר במשלחת הראשונה של חיל האוויר שיצאה לארצות הברית לקלוט את מטוסי ה-F-4 פנטום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הרפז היה מעורב בפעילויות מבצעיות רבות. באחת מהן נפגע מטוסו והוא נפל בשבי המצרי, ובזמן היותו שם הוא תרגם לעברית את ספר "ההוביט" עם טייסים נוספים שנפלו בשבי. לאחר שחרורו הוא חזר לשרת כטייס בחיל האוויר, פיקד על טייסת ושימש סגן מפקד בסיס עציון. משנת 1977 עד ינואר 1980 הוא כיהן בתפקיד מפקד בסיס רמת דוד, וכן שימש מדריך בבית הספר לטיסה עד 1993 ומפקד מנחת מגידו בחירום עד פרישתו בשנת 2016 משירות מילואים. בהמשך עבד במפעל פלטופיל-הזורע, בתחילה כמנכ"ל ובהמשך כמנהל פיתוח במחלקת הנדסת המוצר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר