ליאל אבן זוהר (צילום: פרטי)
ליאל אבן זוהר (צילום: פרטי)

מסתמן: הספריה העירוניות בנאות שקמה תפעל גם בימי שבת

סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך: "אני בודקת אפשרות לפיילוט לטובת סטודנטים שצריכים מקום לימודים, כפי שבתי כנסת פתוחים בשבתות ללימודים ולתורה"

פורסם בתאריך: 27.1.19 14:07

סערה בקרב הציבור הדתי בראשון לציון בעקבות הכוונה לפתוח ביום שבת את הסיפריה בשכונת נאות שקמה. בשלב זה הספריה אמנם טרם הנפתחה, אולם האפשרות נבדקה ועדיין נבדקת. "מאוד מאתגר להיות תושב דתי בעיר, גם אם לא חרדי", אומרת תושבת העיר, "העניין הוא לא על הספריה, אלא על התקדים: אם יראו כי טוב ויפתחו את כל הסיפריות בעיר? זה לא נראה לי נכון לעשות, מישהו שאל את הספרנית אם היא מוכנה לעבוד בשבת? עד היום כולם הסתדרו בלי ספריה בשבת, אין סיבה שזה יפתח עכשיו חודשיים אחרי הבחירות".

לעומת שומרי המסורת והדתיים, יש מי שמברך על כך. רחלי הלוי, שבנה לומד בכיתה י"ב, אומרת: "אנחנו מסורתיים בבית, אבל הגיעה יוזמה מצד העירייה לפתוח ספריה לסטודנטים בתקופת המבחנים, מה רע בזה? לפעמים זה נראה שעושים מלחמות על כלום. אני שומרת מסורת, אבל אני מאוד מאמינה אבל לפעמים צריך לומר די, די לכפייה הזאת, די לעשות מכל דבר מהומה. אם הציבור הדתי ימשיך כך בבחירות הבאות מרצ יקבלו ארבעה מנדטים ולא אחד.

סגנית ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, אמרה בתגובה: "יש כוונה לפתוח את הספריות בימי שישי בבוקר לטובת הציבור הרחב. בינתיים, הספריה עוד לא נפתחה בשבת, אבל אני בודקת אפשרות לפיילוט לטובת סטודנטים שצריכים מקום לימודים, כפי שבתי כנסת פתוחים בשבתות ללימודים ולתורה. בערים שכנות, אגב, ספריות פתוחות לטובת הציבור במשך כל השבוע".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. סטודנטית

    אין ספק שחסרים מרחבי למידה בעיר, אפשר לראות בערים סמוכות שלא רק שהן פתוחות בשבת, יש גם מרחבים שלמים שהעיר מממנת ומתחזקת במהלך כל השנה לטובת קהילת הסטודנטים- מזא"ה 9 בת"א (בניין שלם), ספריית בן יהודה בחולון (שתי הקומות העליונות) ועוד ועוד.. כשאלו דואגות גם לפרסם לקראת תקופות מבחנים ולהזמין סטודנטים ללמוד בהם.
    ספריות הן מרחבים חינמיים, אפשר לפתוח גם מרכזי למידה ולא מרכזי עסקים למרות שהם לא מניבים מסחר בעיר.
    במקרה הזה ראשון נשארה לגמרי מאחור.

  2. דוד

    גברת ליאל אם תפגעי בשבת כמו שעלית הקדוש ברוך הוא יוריד אותך תלמדי כלל בחיים כל מי שעושה דברים נגד רצון ה מפסיד

  3. אורן

    הגיע הזמן! בתור סטודנט שלומד בחיפה, אני נמנע מלהגיע לבית ההורים בסופש מכיוון שפשוט אין לי איפה ללמוד. פתיחת הספרייה בשבת היא צעד מתבקש

  4. לה

    הגעתי לכתבה הזאת בגלל שחיפשתי מקום ללמוד בו בשבת הקרובה!!
    לצערי אין עדיין !!!!!! חובה!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר