שני זובריצקי. צילום: פרטי
שני זובריצקי. צילום: פרטי

החלום של שני, בת ה-20, שנולדה עם מוגבלות שכלית: להתגייס לצה"ל

היום: התרמה לאקי"ם. יו"ר העמותה בראשון לציון: "אנחנו נותנים מענה למאות משפחות לילדים. אנו זקוקים לכם, התושבים, לסיוע בגיוס משאבים להמשך הפעילות"

פורסם בתאריך: 22.1.19 17:19

היום (שלישי) מתקיים יום ההתרמה הארצי של עמותת אקי"ם, ארגון ארצי לאנשים עם מוגבלות שכלית ולמשפחותיהם שהוקמה ב-1951 ופועלת כבר 67 שנה. תלמידי בתי הספר יעברו מדלת לדלת, וזו הזדמנות להזכיר לעצמנו את החשיבות בהכרה ובקבלת האחר כחלק מסולידריות חברתית וכמתן ביטוי לקשת האנשים שקיימים בקרבנו.

עמותת אקי"ם פועלת בקרב כל המגזרים באמצעות 64 סניפים הפזורים ב-87 יישובים ברחבי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת, ומייצגת כ-34,500 אנשים עם מוגבלות שכלית ובני משפחותיהם. אקי"ם עוסקת בקידום זכויותיהם מהלידה ועד הזקנה באמצעות ליווי אישי ותמיכה, שילוב בקהילה, שילוב בחינוך, גיוס לצה"ל, הפעלת הוסטלים ודירות, ליווי בתעסוקה, בניית פעילויות תרבות, פנאי וספורט, פיתוח חלוצי של מודלים ייחודיים שחלקם אף עוגנו בחקיקה והפכו לחלק אינטגרלי ממערך השירותים הממסדיים ועוד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


יולה זובריצקי, תושבת ראשון לציון, היא אמא לשני, בת 20 שנולדה עם מוגבלות שכלית התפתחותית. "אקי"ם הוא בית שני", היא מספרת, "הוא מלווה אותנו שנים ובכל פעם עוזר ונותן מענה לצורך, וזה לא פשוט – הבת שלי במועדונית של אקי"ם אחרי בית ספר, השנה היא מסיימת תיכון ובשנה הבאה אני לא יודעת מה יהיה איתה. החלום שלה הוא להתגייס לצבא, אבל לצערי לא בטוח שיגייסו אותה".

העמותה מפעילה את התוכנית "שווים במדים", אבל לא בטוח ששני תוכל להגשים את חלומה הגדול. "אני מקווה שהיא תתקבל", אומרת זובריצקי שזוהי בתה היחידה. הרבה מזמנה מקדישה האם לעזרה בהתנדבות לעמותה, ומכירה את אקי"ם כמו את כף ידה. "העמותה עוזרת להמון משפחות ומלווה אותם במהלך החיים", היא מספרת, "לצערי יש יותר ביקוש מהאפשרות לתת, ולכן צריך לתרום כדי שיפתחו עוד מועדוניות, חוגים קייטנות, על מנת שניתן יהיה לעזור לכמה שיותר משפחות. החלום שלי הוא שיפתחו עוד מסגרות לילדים עם הצרכים האלה ובמקביל לשלב אותם בקהילה, שזה יהיה משהו עירוני וארצי יחד. כרגע חסרים פתרונות, וזו הזכות הכי בסיסית. אקי"ם עזרו לנו כל הדרך, החל במועדונית של מגוון חוגים, קייטנות בקיץ, עזרה וייעוץ בתהליך האפוטרופוסות לבת שלי, שאולי הציבור לא יודע אבל אחרי גיל 18 אנחנו צריכים למלא טפסים של אפוטרופוס".

צדוק לוי, יו"ר סניף אקי"ם בראשון לציון, סיפר: "עם פתיחת המועדון בנחלת יהודה לאנשים עם מוגבלות שכלית, קלטנו חניכים חדשים בגילאים 40-21 שהמתינו ארוכות עד לקליטתם בשל אילוצי תקציב. כיום אנו נותנים מענה למאות משפחות לילדים עם מוגבלות שכלית. החניכים במועדון נהנים מחוגי העשרה ופעילות חברתית ושילובם בקהילה. כדי להמשיך ולממש פעילויות אלו וכדי לקלוט למועדון חניכים נוספים שאין להם מענה לשעות הפנאי, אנו זקוקים לכם התושבים לסיוע בגיוס משאבים להמשך הפעילות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר