העץ הכרות בשכונת כצנלסון

מצד אחד תערוכת תושבים מחבקים עצים – מצד שני תלונות: "עץ נכרת בגלל חניה"

התושבים: "כשהתקשרנו למוקד נאמר לנו שזה בגלל החניה". העירייה: "העץ היה חולה"

פורסם בתאריך: 15.1.19 14:11

תושבים ראשון לציון מתלוננים על כך שעץ שעמד על שפת המדרכה נכרת על ידי העירייה, רק משום שעליו נשרו על מכוניות ולכלכו אותן.

העץ ניצב בשכונת כצנלסון בעיר והפך לחלק מנוף השכונה, נטוע במדרכה יחד עם עצים נוספים, הרחוקים זה מזה במטרים בודדים. אלא שבשבוע שעבר העץ נכרת. השכנים שמתגוררים בסמוך לא הבינו מדוע.

"התקשרנו למוקד לשאול מדוע כורתים את העץ", מספר תושב המתגורר באזור, "במוקד השיבו לנו שהעץ הפריע לחניה ונכרת בעקבות תלונה של תושב. אין שום סיבה שהעץ הפריע, אולי חוץ מהעלים שכנראה לכלכו לו את הרכבים העץ נמצא שם שנים, ירוק ויפה ולא ברור למה עשו את זה" הוא אומר.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "העץ היה חולה ולכן מומלץ לכרות אותו בהוראת פקיד היערות העירוני. הגומה נסגרה ותפתח גומה חדשה לצורך שתילה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 

מנגד, יוזמת עיריית ראשון לציון תערוכה ייחודית שבה עשרות תמונות של תושבי ראשון לציון המצולמים עם העץ האהוב עליהם בעיר. התערוכה מוצגת בבניין העירייה כחלק ממיזם "שנת היער העירוני".

בעירייה קראו לתושבים להצטלם לצד העץ האהוב עליהם ולשלוח סיפור קצר עליו. זאת, במטרה להעלות את מודעות הציבור לחשיבות העצים במרחב העירוני מבחינת איכות חיים ולעודד נטיעות בקרבת בתי מגורים ומוסדות שונים.

התערוכה מצטרפת להפנינג "היער הקסום" שמקיימת העירייה בגן המושבה מדי שבוע, שמציע לציבור הרחב סדנאות יצירה אקולוגיות, דמויות שטח, משחקי רצפה, תיאטרון סיפור – והכל על טהרת העצים והטבע. על הפסטיבל אמונה החברה העירונית והוא מתקיים בכל שבת מעשר בבוקר עד אחת בצהריים. בשעה 11 וחצי יוצא מרחבת באר המים סיור של מוזיאון ראשון לציון ברחבי הגן שכולל הסבר וסיפור על עצים ותיקים ומיוחדים בגן וסיפורים על ראשית ההתיישבות הקשורים לגן המושבה.

בעירייה מסרו כי בראשון לציון, מהמושבות הראשונות בישראל, קיימים עצים ותיקים ומיוחדים מאוד. על פי הערכות, ברחבי העיר נטועים כ-95 אלף עצים.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר