צילום באדיבות מוזיאון ראשון לציון

ראשון לציון דיגיטלית: הארכיון העירוני יעבור לספריה הלאומית

כ-700,000 מסמכים היסטוריים, המתעדים את הקמת ראשון לציון וסמלי הלאום, ייסרקו ויעלו למערכת ממחושבת

פורסם בתאריך: 7.1.19 12:46

ארכיון מוזיאון ראשון לציון יעבור תהליך דיגיטציה ויוצג בספריה הלאומית של ישראל. הספרייה הלאומית של ישראל, במימון אגף מורשת במשרד ראש הממשלה, ינגישו לכלל הציבור את הארכיון של המוזיאון העירוני ראשון לציון: כ-700,000 מסמכים היסטוריים, המתעדים את הקמת ראשון לציון, התפתחותה ותרומתה להתפתחות המדינה וסמלי הלאום, יעברו תהליך סריקה למערכת ממוחשבת. ובכך, יהיו נגישים לקהל בראשון לציון ומחוצה לה, וישמרו לאורך שנים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ארכיון ראשון לציון הוקם לפני 40 שנה, ועד היום הוא מעניק חומרים ושירותים לאנשי מקצוע, בהם חוקרים, ארכיטקטים עורכי דין וכן לסטודנטים, תלמידים ובכלל לכלל הציבור. הארכיון כולל מסמכים מקוריים, תעודות, צילומים, מפות, תוכניות, כרזות וספרים. מנהלת ארכיון המוזיאון, אורית שגיא: "הארכיון ההיסטורי מכיל את החומרים של ועד המושבה
(1922-1882), המועצה המקומית (1950-1922) והעירייה (1950 ואילך). בארכיון ישנן 28 חטיבות של חומר מינהלי,
וכ-230 חטיבות של חומר תיעודי, הכולל אוספים של ארגונים, מוסדות ומפעלים, כמו ארכיון בית הספר העברי הראשון, ארכיון היקב, ארכיון פנקסי הרפואה, ארכיון העדה וארכיון של עדת התימנים בראשון לציון, בהם מתוארים כל חיי ראשון לציון מאז היווסדה".

מהספרייה הלאומית נמסר כי "שימור דיגיטלי מתקדם מגדיל מאוד את הסיכויים שהדורות הבאים יוכלו לא רק ליהנות מהחומרים הארכיוניים ההיסטוריים ולהפיק תועלת מן המידע השמור בהם, אלא יעמדו לרשות בני הדורות העתידיים לצורך העמקתם והרחבתם של הידע, המחקר והתובנות ביחס לחומרים שקיבלנו מן הדורות הקודמים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר