יוחנן קפלניקוב
יוחנן קפלניקוב

אני, יוחנן קפלניקוב מראשון לציון, מתכוון להפוך אתכם לצרכנים חכמים

ליוחנן קפלניקוב נשוי ואב לשניים נמאס ממלחמת ההישרדות הכלכלית, והוא לא בטוח שההפגנות ברחוב יעזרו, אז הוא מצא פיתרון אחר שיעזור לכם לחסוך כסף

פורסם בתאריך: 2.1.19 12:36

ליוחנן קפלניקוב מראשון לציון נמאס ממלחמת ההישרדות שלא נגמרת. קפלניקוב, בן 31, אב לשניים מראשון לציון, החליט לצאת למאבק נגד יוקר המחיה על רקע העלייה המחירים הצפויה ולהקים אתר אינטרנט, שנקרא די, ויעסוק רק בנושא הזה. "אנשים עדיין רוצים להיאבק", הוא אומר, "רק שהצורה שונה. אנשים התעייפו מלצאת לרחובות ולהפגין, עוד הפגנה ועוד הפגנה והתוצאות לא ממהרות לבוא. שנת 2019 נפתחת וההבנה היא שהפגנה יכולה להיות שונה, דרך הרשתות וזה מה שאנחנו נעשה".

"לצאת לרחובות ולהפגין זה נהדר אבל זה לא רק מספיק, אלה צריך להתאגד ככוח צרכני, ולכן כדי לאחד את הצרכנים הקמתי את האתר 'די', אנשים שימלאו את הפרטים שלהם ויצטרפו למחאה יקבלו הודעות בזמן אמת על עליית מחירים ספציפית, אנשים יוכלו לעדכן על מוצרים שעלו, וכך כקבוצה נוכל לעשות חרם צרכני עד שמחירו ירד חזרה, הכוח בידיים של הצרכן ואת זה יבינו בסופו של דבר, אם נתאגד כולנו כצרכנים הכוח יהיה שלנו".

"איך זה עובד? באמצעות סקרים נשתמש בידע שלכם ונפעל ככוח השוק הגדול ביותר שהמדינה ידעה כדי לגרום לשינוי. מדי שבוע נבחר מוצר יקר מדי ופשוט לא נקנה אותו לתקופת זמן מוגדרת. כך נפעיל כוח צרכני חכם ונאבק בצורה אפקטיבית מול מונופולים, תאגידים וחברות שחולבות אותנו. אין עוד 'אכלו לי, שתו לי'. מעתה – לא אוכלים ולא שותים את המוצרים של מי שפוגע בנו", כותב קפלניקוב באתר.

אחת הסיבות שגרמו לקפלניקוב להחליט לוותר על ההפגנות בשטח ולעבור לרשתות החברתיות, הייתה ההיענות הדלה  בהפגנת המחאה של האפודים הצהובים. "מרוב הפגנות, אנשים ממעטים לבוא, לאחר מחשבה הבנתי שהמאבק משנה את הצורה שלו", הוא אומר.

"כמו שיש את ההסתדרות שדואגת למורים כך אנחנו נדאג לצרכנים, באתר האינטרנט הזה תהיה את חוכמת ההמונים, כולם יוכלו לספר על מחירים שעלו או שעתידים לעלות, אני בעצם עושה את ההפגנה בפלטפורמה שונה, כאשר היציאה לרחובות היא באה לעזר, זאת פעם ראשונה שנעשת מחאה בפלטפורמה כזאת לטובת הצרכנים".

לסיכום, הוא אומר: "בקנדה לפני כמה שנים רצו לעלות את מחירי החשמל, עוד לפני שעלו המחירים אנשים יצאו להפגנות ולאחר המחאה המחירים לא עלו, זה מראה רק את הכוח של הצרכן, אני קורא מכאן לכולם להצטרף אלינו לאתר להתאחד, ויחד ככוח נלחם ביוקר המחיה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר